세광고등학교 로고이미지

5분스피치

RSS 페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
김대환(2학년)학생의 5분스피티(Try to get it)
작성자 김종석 등록일 16.10.06 조회수 486

5분 스피치(2016. 09. 28. 2-3. 김대환)

Try to get it.

 

Good morning everyone, I am 김대환 2nd grade and 3rd class. /

I have always just watched you guys making 5 minute speeches at the back and now I am doing it, so I am nervous. /

What I want to tell you is that "If you want something, you have to try" /

First, I want to share the way I study English, which I am not good at. /

I had a chance to go to the USA when I was in the 1st grade in elementary school because my father was assigned to a US company. /

At first, everything there was so strange to me. /

On the first day of school, I kept crying on the way to school because I did not know how to get around the school but I could not speak English. /

In addition, I did not understand what teachers said during classes. /

Even when they asked me some questions, I just replied yes or no because I did not understand the questions. /

One day, my school started a special reading program in which students borrowed books from the school library and if they answered questions and got more than 70 % correct, then the school rewarded students. /

In a reward ceremony, whenever a student read five books, the school gave the student a medal and broadcasted it in the school TV. /

Teachers said they were very proud of students with more than 100 medals. At that moment, I felt like I want to win it too. /

From then, I started to study English because I wanted to win more than 100 medals. /

In school, I began to ask classmates any words I did not know and then I wrote them down in Korean. /

For example, I wrote apple in Korean like 애프을. /

In the beginning, I just followed the sound I wrote in Korean, but soon I was able to read the alphabet as I practiced it a lot. /

After some time, I was able to read and understand English. /

I devoted myself to reading books after I started to understand English. /

I was so eager to win 100 medals. /

For one year, I read two books everyday. /

Then, I could have one, two and more medals. /

In the end, I became the first in my class to have 100 medals. /

I still cannot forget that moment. How thrilled and pleased I was! /

Now I realized that if I am eager to achieve something and I do my best then I can get very fruitful results even though I am slower than others in the beginning. /

I did not do this to be good at English, nor did I do it because I enjoyed reading. However, this experience still remains deep in my mind. /

Like I did, do you want something bigger than what you have? /

If so, just go for it. /

I believe all of us here can achieve our goals if we do our best. /

Thank you for listening to my story. /

 

 

5분 스피치(2016. 09. 28. 2-3. 김대환)

- 원하는 것이 있다면 노력하자 -

 

안녕하세요? 1학년 9반 김대환입니다. /

늘 뒤에서 구경만 하던 제가 5분 스피치를 하려고 하니 긴장이 됩니다. /

오늘 제가 말하고자 하는 것은 원하는 것이 있다면 노력하자입니다. /

우선 이야기에 앞서 제가 그렇게 영어를 잘하는 것은 아니지만 제가 경험했던 영어공부법에 대해 간략하게 말씀드리겠습니다. /

저는 초등학교 1학년 아버지의 발령으로 인해 미국이라는 땅에 발을 딛게 되었습니다. /

처음엔 모든 것이 낯설고 생소했습니다. /

제가 학교에 첫 등교 하던 날 스쿨버스에서 내려 학교 가는 길을 몰라 말도 통하지 않고 해서 울기만 했습니다. /

또한 수업시간에 선생님께서 무슨 말을 하는지 도통 알아들을 수가 없었습니다. /

저에 대해 질문을 던질 때에는 제가 유일하게 알고 있었던 영어 Yes No 밖에 할 수 없어서 이 두 단어만 번갈아 가면서 무슨 뜻인지도 모르고 사용하곤 했습니다. /

그러던 어느 날 우리 초등학교에서만 실시하는 독특한 독서 장려 프로그램을 만나게 되었습니다. 이것이 바로 학교 도서관에서 책을 빌려 정독한 후 컴퓨터로 각 책별로 내용에 대한 문제를 70% 이상 맞추면 책을 읽은 것으로 기록되어 한 달에 한번 씩 시상하는 프로그램이었습니다. /

시상 내용은 학교 단체 모자에 책을 5권 읽을 때마다 메달을 달아주며 학교 TV로 중계하는 형식이었죠. /

특히 메달이 100이 넘어가면 메달을 모자에 달아주시는 선생님들이 큰소리로 자랑스럽다는 듯이 외치는 모습을 보고 어린 마음에 승부욕이 생기기 시작했습니다. /

그날 이후 저는 책을 읽어 메달을 100개 달겠다는 결심으로 전혀 모르는 영어 공부를 시작했습니다. /

우선 학교에서 나누어 주는 단어 책자를 보며 친구들에게 발음을 물었고, 단어 밑에다 한글로 자세히 적기 시작했습니다. /

예를 들면 apple을 한글로 애프을이라고 써 놓고 공부하는 방식 말입니다. /

처음엔 의미도 모른 채 발음만 따라 했지만 점차 그 횟수가 반복될수록 알파벳을 읽을 수 있게 되었습니다. /

그 후 단어의 의미까지 알게 되면서 책을 읽을 준비를 모두 끝 마쳤죠. /

초등 수준의 영어 소설책을 읽을 수 있게 된 저는 정말 미친 듯이 책만 읽었습니다. /

오로지 학교 모자에 100이라 적혀 있는 메달을 달겠다는 집념으로 말이죠. /

매일 같이 2권씩 1년간 읽었습니다. /

그러다 보니 제 모자에는 메달이 하나 둘씩 늘기 시작했습니다. 저는 그 재미에 꾸준히 책을 읽었습니다. /

그 결과 저희 반 최초로 모자에 책 100권을 읽었다는 상징인 메달을 받을 수 있었습니다. /

그 순간을 아직도 잊지 못합니다. 얼마나 짜릿하고 엄청난 쾌감을 느꼈는지 모릅니다. /

이때 저는 어떤 일에 대해 간절히 소망하고 노력하면 시작은 남들보다 느릴지 모르지만 결과는 누구보다 값질 수 있다는 것을 깨달았습니다. /

물론 제가 영어를 잘하거나 또는 책읽기를 좋아해서 시작한 것이 아니라 승부욕 때문에 시작한 것이지만 이러한 독서 습관이 지금까지도 저의 영어 실력에 큰 도움이 되고 있습니다. /

여러분도 혹시 간절히 원하는 것이 있습니까? 그렇다면 무모하더라도 일단 도전하세요. /

열심히 노력하다 보면 반드시 좋은 결실을 맺을 것이라고 확신합니다. /

지금까지 저의 이야기를 들어주셔서 감사합니다.

 

이전글 김명섭학생의 5분스피치(고등학생이 해야할 3가지)
다음글 권태진(1학년) 5분스피치(민주사회에서의 시민의식)