2020. 온라인 세계시민 영어캠프 초6 과정 3기 신청 안내
1. 교육대상: 청주 읍면지역 및 중부4군(진천, 음성, 괴산, 증평) 초등학교 6학년 2. 교육내용: 원어민 영어교사와의 상황체험수업, 글로벌 문화수업 3. 과정운영 방법 가. Zoom 프로그램을 활용하여 원어민교사와 학생 간 1:3 원격 수업 나. 6개 상황체험수업과 2개 문화수업으로 교육과정 구성 다. A, B, C 3개 클래스 개설 및 클래스 별 2개 팀으로 학생을 분반하여 운영 라. 클래스 별로 2명의 원어민 교사가 팀1, 팀2 지도 후, 2주차에 팀을 바꾸어 교차 지도 4. 교육일정 및 신청기간 기수 | 교육기간 | 수업시간 | 인원 | 신청기간 | 참가자 발표 | 3기 | 6. 8(월). ~ 6. 18.(목) (금요일 및 주말 제외, 총 8일) | 15:10~15:50 (40분) | 18명 | 5. 20.(수) 10:00 ~ 5. 31.(일) 24:00 | 6. 1.(월), 16:00 이후 (홈페이지 게시 및 개별 문자 안내) |
5. 참가신청 - 충청북도국제교육원 중부분원 홈페이지 (http://www.cbiei.go.kr/jincheon) (교육과정안내 및 신청 / ‘온라인 세계시민 영어캠프 초6과정’ 신청하기) - 신청정보: 학교, 학년, 학생 성명(한글, 영문), 학생 및 보호자 휴대폰 번호, 학생 이메일, 집주소 6. 기타 - 참가 확정자 개별 전화 및 이메일을 통해 교육과정 운영 안내 - 교재 및 학습 자료는 택배 배부 예정 - Zoom 학습방에 수업 시작 5분 전에 접속하여 대기 - 2회 결석 시 수강자에서 제외하고, 차순위자에게 수강 기회 부여 - 문의: 530-6413 ■ 교육과정 운영 계획 ■ 순 | 시간 | 월 | 화 | 수 | 목 | 1주차 | 15:10~15:50 (40‘) | 1차시(원어민교사1) | 2차시(원어민교사1) | 3차시(원어민교사1) | 4차시(원어민교사1) | 상황수업 1 | 상황수업 2 | 상황수업 3 | 문화수업 1 | 2주차 | 15:10~15:50 (40‘) | 5차시(원어민교사2) | 6차시(원어민교사2) | 7차시(원어민교사2) | 8차시(원어민교사2) | 상황수업 4 | 상황수업 5 | 상황수업 6 | 문화수업 2 |
■ 교육내용 ■ 주 | 차시 | 주제 | 내용 | 1 주 차 | 1 | 상황수업 1 (Library) | ►The students will be enabled to: -learn and understand vocabulary related to the story. -comprehend lesson of the story (discrimination). -discuss ways to stop discrimination. ♥Key Vocabulary: Sneetches, Belly, Star-Bellied, Plain-Bellied, machine, Read, Library | 2 | 상황수업 2 (Money) | ►The students will be able to: -recognize and use vocabulary associated with finance and economy. -tell what they want to do with their money. ♥Key Vocabulary: Bank, Bank Teller, Bank account, Balance, ATM, Interest, Deposit, Withdrawal, Transfer, Loan | 3 | 상황수업 3 (Nature) | ►The students will be able to: -identify the various animal body parts. -discuss threats to animals in the wild. ♥Key Vocabulary: Safari, Fur, Scales, Gills, Lungs | 4 | 문화수업 1 (Global Culture Tour 1) | ►The Students will learn about the culture of native English teachers' country and talk about differences and common feature compared to Korean culture. | 2 주 차 | 5 | 상황수업 4 (Restaurant) | ►Students will be able to: -learn new words to describe foods. -describe the taste of the food. ♥Key Vocabulary: Appetizer, Main Course, Sides, Dessert, Hard, Soft, Crunchy, Chewy, Creamy, Sweet, Salty, Sour, Bitter, Bland, Spicy | 6 | 상황수업 5 (Studio) | ►The students will be enabled to: -use English words and phrases related to film. -talk about what movie they are liking. ♥Key Vocabulary: Conflict, Resolution, Problem, Solution, Pollution (air & water), Climate Change, Fiction/Non-fiction | 7 | 상황수업 6 (UN) | ►The students will be enabled to: -say in English we can give. -state general disaster words. Key Vocabulary: Global Citizen, Disaster, Tornado, Typhoon, Wildfire, Help, Medicine, Food, Farmers, House, Clothes, Volunteers, Hospitals, Money, Rescuers | 8 | 문화수업 2 (Global Culture Tour 2) | ►The Students will learn about the culture of native English teachers' country and talk about differences and common feature compared to Korean culture. |
|