일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Dolphins(P.23)
|
Dolphins(P.24)
|
Dolphins(P.24,25,26)
|
Dolphins(P.26,27)
|
어린이날
|
||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
대체공휴일
|
Dolphins(P.28)
|
Dolphins(P.29)
|
Dolphins(P.30,31)
|
Dolphins(P.32.33)
|
||
Dolphins(P.27)
|
||||||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
Dolphins(P.34)
|
Dolphins(P.34,35)
|
Dolphins(P.36)
|
Dolphins(P.36)
|
Dolphins(P.36,37)
|
||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
Dolphins(P.37)
|
Dolphins(P.38)
|
Dolphins(P.38)
|
Dolphins(P.39)
|
Dolphins(P.40)
|
||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
부처님 오신 날
|
Dolphins(P.42)
|
Dolphins(P.42)
|
Dolphins(P.43)
|
|||
Dolphins(P.41)
|
||||||
-
- 12.05.01
-
- Dolphins(P.23)
- When fishermen closed their tuna nets,
-어부는 때를 보며 그들은 참치를 그물로잡았다,
they trapped dolphins too.
그들의 올가미에 돌고래도 끌려 왓다.
Millions of dolphins died.
-돌고래는 말라죽었다.
-
- 12.05.02
-
- Dolphins(P.24)
- Many people were upset.
-많은 사람들이 당황했다.
They stopped eating tuna.
-그들은 참치잡는것을 멈추었다.
-
- 12.05.03
-
- Dolphins(P.24,25,26)
- Children sent letters to tuna companies.
-아이들이 편지랑함깨 참치떼를 보냈다.
They begged them to help the dolphins.
-그들은 돌고래를 구하고 그들은 도았다.
At last many companies listened.
-끝에 많은 친구를 따랐다.
Now their fishermen must not trap dolphins.
-지금 어부는 그의 덫에 돌고래가 걸렀다
They mark their cans Dolphin safe.
-그들은 안전한 그들의 돌고래 마크를 만들었다.
But the fight is not over.
-하지만 싸윘다.
People are still working to keep dolhins safe in the sea.
-사람들은 여전히 바다를 돌고래의 안전한 곳으로 간직했다.
Around fifty years ago, people wanted to learn more about dolphins.
-대략 50년 후에,사람들은 돌고래에대해 더많은것을 배우기를 원한다.
-
- 12.05.04
-
- Dolphins(P.26,27)
- So they built big saltwater pools.
-그들은 큰 바닷물 운덩이를 세웠다.
They put dolphins inside.
-그들은 돌고래를 안쪽에 너었다.
Now scientists could study them up close.
-지금 과학자들은 그들을 연구했다.
What did they find out?
-그들은 무엇을 찾아냈다?
Every dolphin is different.
-모든 돌고래
-
- 12.05.05
-
- 어린이날
-
- 12.05.07
-
- 대체공휴일
-
- 12.05.07
-
- Dolphins(P.27)
- Some are shy
-소심한
Some show off.
-떨어저 보이다.
Soe like to teas.
-좋아하다.
-
- 12.05.08
-
- Dolphins(P.28)
- One dolphin liked to yank the tail feathers of a pelican.
-돌고래 펠리컨의 꼬리 깃털을 물었다.
The pelican didn,tik it was funny.
-펠리컨은 재미있었다.
But the dolphin did!
-하지만 역시 돌고래가좋다!
-
- 12.05.09
-
- Dolphins(P.29)
- Aother dolphin liked to play with a big sea turtle.
-돌고래는 큰 바다거북으랑 놀았다.
All the turtle wanted to do was sleep.
-모든 바다거북이 하고싶어하는것은 자는거다.
But te dolphin had other plans.
-하지만 돌고래의 계획에 걸려든다.
She spent hours swimming around her pool-wit te turtle on er back!
-그녀는 쓰다 한시간 가량 수영 주위의 그여자 지혜 바다거북 등
-
- 12.05.10
-
- Dolphins(P.30,31)
- Dolphins learn fast.
-돌고래는 빠르게 배왔다.
They av been trained to raise flags,shake hands.ring bells,
-그들은 기를 끌어 올렸다,손을 흔들다,종을 치다,
and bat balls.
-또는 공을 배드로치다.
-
- 12.05.11
-
- Dolphins(P.32.33)
- These two dolphins zip under water wih their trainer.
-돌고래 2마리가 그들의 조련사인 월버를 물에서 위로 올렸다.
They rocket im high into te air!
-그들은 로켓처럼 하늘높었다!
One dolphin even learned to paint pictures.
-한 돌고래는 물감으로 그림을 그렸다.
He picks his own brush.
-그돌고래는 자기자신의 붓을 뜯었다.
He picks te colors too.
-그돌고래는 색갈을 뜯었다.
-
- 12.05.14
-
- Dolphins(P.34)
- Dolphins have good memories.
-돌고래는 좋은 기역을 가지고 있다.
A dolphin named Kathy had a favorite toy.-
-돌고래는 캐시가 지명한 장난감을 마음에 들어한다.
It was a small rubber ring.
-그것은 작은 고무 고리다.
One day a visitor came to watch her.
-하루 방문자 오다 지켜보다 그여자
-
- 12.05.15
-
- Dolphins(P.34,35)
- Kathy flipped her ring to him.
-그여자는 캐시에게 고리를 던젔다
he threw it back.
-그사람은 고리를 뒤로 던젔다
They played catch for almost an hour
-그들은 거의 한시간동안 붙잡고 놀았다.
Two years later, the same man came back.
-2연이 더늦다, 뒤에서 같은 남자 왔다.
The minute kathy saw him she tossed her ring right to him!
-분 톱 그를 그녀는 던지다 그여자 고리 옳은
-
- 12.05.16
-
- Dolphins(P.36)
- Dolphins make lots of sounds.
-돌고래는 대단한 소리를 만들었다.
Squeak and squawk.
-찍찍,꽥꽥
Click and clack.
-재잘재잘 소리를 냈다.
Rasp and squeal and bleat.
-끽끽,재잘재잘 하면서 울었다.
-
- 12.05.17
-
- Dolphins(P.36)
- What do these sounds mean?
-이소리는 무엇을 의미하냐?
Many people think dolphins are talking to each other.
-많은 사람들이 돌고래를 다르개 말하고 생각한다.
-
- 12.05.18
-
- Dolphins(P.36,37)
- But we don't know for sure.
-우리는 확실하게 알고 있다.
We know one thibg.
-우리는 굵게 알수 있다.
Every dolphin has a one-of-a-kind whistle.
-돌고래 종류 호각
If is like the dolphin's name.
-돌고래는 이름 좋아하다
-
- 12.05.21
-
- Dolphins(P.37)
- If a baby strays, its mother gives her special whistle.
-아이 옆길로 빗겨갔다,그의 어머니 특별한 휘파람 주었다.
The baby whistles bac
-등에서 휘파람소리를 냈다.
Soon they are swimming side by side again.
-곧 그들은 수영하다가 가까이같다가 다시 측면으로같다.
-
- 12.05.22
-
- Dolphins(P.38)
- Can dolphins understand human words?
-돌고래는 인간의 말을 이해했어?
Not really.
-
But scientists have taught dolphins hand signs that stand for words.
-과학자는 돌고래를 손,기호 서다,말들을 가르첬다.
-
- 12.05.23
-
- Dolphins(P.38)
- Dolphins learned words like Frisbee,basket,right,left,over,and under.
-돌고래 말을 좋아한다 원반,바구니,올바른,왼쪽의,또 아래에.
They learned more than forty words!
-그것은 학문있는40개의 더많은 말을좋아했다!
-
- 12.05.24
-
- Dolphins(P.39)
- This dolphin is watching her trainer.
-이것 돌고래 지켜보다 그여자 훈련자
The trainer makes the hand signs for basket,right,Frisbee,and fetch.
-훈련자는 기호를 바구니에넜는것을 만들었다,
The dolphin knows what that means.
-돌고래 무엇의 수단을 알고 있다.
She swims to the Frisbee on her right.
-그녀는 원반을들고 그여자의 오른쪽의로 해엄첬다
Then she takes it the basket!
-그때 그녀는 바구니를 잡았다!
-
- 12.05.25
-
- Dolphins(P.40)
- Dolphins can even answer questions.
-돌고래 대답 질문
There are two paddles in the dolphin pool.
-돌고래는 물웅덩이에있는 2개의 패드
The white paddle means"yes.
-흰패드 수단
The black paddle means"no.
-검은패드 수단
The trainer asks the dolphin if there's a ball in this pool
-훈련자 묻다 돌고래 공 이것 물웅덩이
-
- 12.05.28
-
- 부처님 오신 날
-
- 12.05.28
-
- Dolphins(P.41)
- The dolphin looks all around.
-돌고래는 주위에 모든것을 보았다.
Then she points to the white paddle.
-그때 그녀는 뽀족한 흰패드를 봤다
"Yes, she is saying.
-"네, 그녀는 말했다.
She is right!
-그녀는 올바르다.
-
- 12.05.29
-
- Dolphins(P.42)
- There is a keyboard in this pool.
-물웅덩이에 건반이있다.
The keyboard has nine buttons on it.
-건반에 9개의 단추가있다.
-
- 12.05.30
-
- Dolphins(P.42)
- The dolphins use it to ask for things.
-돌고래 사용 묻다
They can ask for a fish, a rub,a ring,or a ball.
-그들은 물고기를 묻었다,문지르다,고리,또는 공.
-
- 12.05.31
-
- Dolphins(P.43)
- What do they ask for most?
-무엇이 그들의 강장큰것을 묻었을까?
That depends on the dolphin!
-돌고래 나름이다!