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2013년 2014년 2015년
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The stry of Flying(p.20~21)
The stry of Flying(p.21~22)
The stry of Flying(p.22~23)
The stry of Flying(p.22~23)
         
         
         
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The stry of Flying(p.23~24)
The stry of Flying(p.24)
The stry of Flying(p.24~26)
The stry of Flying(p.26)
The stry of Flying(p.27)
             
             
             
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The stry of Flying(p.27~28)
The stry of Flying(p.28~29)
The stry of Flying(p.29~32)
The stry of Flying(p.32)
The stry of Flying(p.32~33)
             
             
             
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The stry of Flying(p.33~34)
The stry of Flying(p.34)
The stry of Flying(p.35)
The stry of Flying(p.35~36)
The stry of Flying(p.36~37)
             
             
             
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The stry of Flying(p.37)
The stry of Flying(p.38)
The stry of Flying(p.39~40)
       
       
       
  • 14.04.01
    - The stry of Flying(p.20~21)
    He flew 180km (112 miles) in just over three hours, without stopping to refuel.
    그는 180km를 3시간동안 연료보급없이 날았다.
    The prize for speed went to the curtiss Golden Flyer, flown by Glenn Curtiss, which reached an incredible 75km (45 miles) an hour.
    빠르게 갔다오는 상은 골든커티스 비행사에게 주었다, 그랜커티스는 75km를 한시간만에 속도내며 날았다.
    The largest plane at the airshow was the Breguet I.
    아이 브라겟이 넓은 면적에 에어쇼를 만들었다.
  • 14.04.02
    - The stry of Flying(p.21~22)
    It was as heavy as a fully grown horse and as wide as a great white shark from wingtip to wingtip
    그것은 무거운 말로 성장하였다. 그리고 큰 백 상어의 날개 끝에서 왔다.
    ‘And they said it was too heavy to take off...'
    ‘그리고 그들은 무거운 것을 손에 줬다고 말한다.’
    Many pilots had built their own planes using a wood or metal frame, which they covered in cloth.
    많은 예비 실험 끝에 그들은 비행기의 뼈대를 나무와 철을 사용하는 계획을 세웠다, 그것을 천으로 덮었다.
  • 14.04.03
    - The stry of Flying(p.22~23)
    And most of them had stuck to the Wright brothers' tried and trusted design: the biplane.
    그리고 그들은 라이트형제가 디자인한 복엽 비행기를 고정하였다.
    “You can't beat two wings on each side!"
    "너는 양쪽의 두 개의 날개를 칠 수 없어!"
    But the star of the Rheims airshow was the pilot Louis Bleriot.
    하지만 강주변의 에어쇼를 루이스 블레리오조종사가 시작하였다.
  • 14.04.04
    - The stry of Flying(p.22~23)
    Only a month earlier, he had flown his single-winged monoplane across the English Channel and won 1,000.
    한 달 일찍, 그는 단 하나의 단엽비행기로 영국의 해협까지 날았다.
    ‘eleventh time lucky!'
    '열 번째의 운 좋은 시간이었어!
    He had set off from a field in France at dawn, excitedly climbing into the cockpit of his Bleriot XI.
    그는 새벽에 프랑스 들판 밖에서 투계장 안으로 기어올랐다.
  • 14.04.07
    - The stry of Flying(p.23~24)
    It was the eleventh plane he'd built.
    그는 열 번째의 계획을 세웠다.
    Half an hour later, he'd landed in Dover in time for breakfast.
    한시 반 뒤에, 그는 도버에 소지하고 있는 땅에서 아침식사를 하였다.
    For a while, the excitement of flying shook the world.
    나는 동안, 흥분하여 세계를 흔들면 날았다.
  • 14.04.08
    - The stry of Flying(p.24)
    But, by 1914, planes were no longer so new.
    하지만, 1914년 에 비행기는 길지도 않은 매우 새로운 것이었다.
    breaking out, people had other things on their minds.
    밖에서 깨뜨렸다, 사람들은 그들의 마음에 다른 물건을 가지고 있었다.
    pilots began to fly spying trips across enemy land.
    조종사는 적의 땅을 가로질러서 스파이여행을 시작하였다.
  • 14.04.09
    - The stry of Flying(p.24~26)
    Later, they even fought each other in mid-air... though some pilots didn't have much to attack with.
    나중에, 그들은 각각의 다른 중앙조차도 싸웠다, 하지만 몇몇의 조종사들은 많은 공격을 하지 않았다.
    "We need planes built for fighting!"
    "우리는 전투를 하기위한 비행기가 필요해!"
    they cried, so plane builders stuck guns on the front.
    그들이 소리쳤다, 비행기 건설 자들이 비행기 앞에 총을 달았다.
    They went on to build bombers-plans with guns that could dorp bombs too.
    그들은 폭격기 계획과는 반대로 이것은 총과 폭탄들이 있었다.
    "Ready... aim... fire!"
    "준비... 겨냥하고... 발사!"
    In Italy, plane designers built Capronis, which were enormous bombers.
    이탈리아에 있는 비행기 디자이너가 Capronis라는 비행기 디자인을 했다, 그리고 그것은 거대한 폭격기였다.
    These had guns on the back as well as the front and carried enough fuel to fly all day.
    이것들은 앞과 뒤에 우물모양의 통안에서 비행기가 나는 동안 그들은 총알을 앞과 뒤에 운반하였다.
  • 14.04.10
    - The stry of Flying(p.26)
    They also had flaps on the wings and three extra rudders on the tail, all to help the pilot steer as he soared over enemy land.
    그들 또한 꼬리의 날개들은 퍼덕거리면서 방향을 잡는다, 조종사가 조종을 하면 적의 땅위로 높이 올라간다.
  • 14.04.11
    - The stry of Flying(p.27)
    "Capronis aer good,"
    "Capronis은 좋아,"
    thought Anthony Fokker in Holland,"but I can build better!"
    생각해보니 앤터니의 네덜란드 포커식비행기였다,"하지만 나는 그것보다 더좋은것을 만들수있어!"
  • 14.04.14
    - The stry of Flying(p.27~28)
    And he produced a triplane, with three wings on each side.
    그리고 그는 삼엽 비행기를 제작하였다, 3개의 날개들이 양쪽에 달려저있다.
    Not only could it turn more quickly, it was an incredibly fast flyer.
    그것은 유일하게 그조종사만이 그것을 빠르게 조종할수있었다.
    "You'll never catch me!"
    "너는 나를 절대로 잡을 수없어!"
    "I want one!"
    "나는 원하는게 한가지있어!"
    cried the Red baron, who was a terrifying German pilot.
    Red baron소리쳤다, 독일의 어는 조종사가 나를 놀라게 했어.
    He went on to shoot down a record 80 enemy plane from his Fokker triplane.
    그는 포커삼엽비행기로 적을 80명 쏜기록을 내었다.
    Chapter 3
    3장
    A lot of hot air
    많은 뜨거운 공기
    Triplanes were only the start.
    삼엽비행기에서 유일하게 시작하였다.
  • 14.04.15
    - The stry of Flying(p.28~29)
    Over the next forty years, all kinds of planes were built.
    40년후에, 모든 종류의 비행기들은 다르게 변할것이다.
    Several were so ridiculous they didn't last long.
    몇몇의 어리석은 그들은 그것이 오래걸린다고 하였다.
    But planes weren't the only way to fly.
    하지만 비행기들이 꼭 길에서만은 안날았다.
    Like the first plane, the first hot-air balloon was invented by brothers.
    첫번째의 열기구는 비행기를 좋아하는 형제가 발명하였다.
    The Montgolfoers, who were French, noticed that hot air rises.
    Montgolfoers는 프랑스의 사람이고, 뜨거운 공기는 상승하는것을 알게되었다.
  • 14.04.16
    - The stry of Flying(p.29~32)
    They had the idea of trapping it in a big bag, which would then flat up.
    그들은 큰 자루안에 공기를 넣을 생각을 하였다, 그 다음에 편평하게 올라갈것이다.
    They filled their first balloon by holding it over a fire.
    첫번째로 불로 그것들을 기구안에 넣었다.
    Their second blloon even had passengers: a duck, a rooster and one very scared sheep.
    그들은 두번째로 오리,수탉과 한마리의 매우 무서하는 양을 기구의 승객으로 하였다.
    Soon, the Montgolfiers had built a balloon large enough to carry people.
    곧, Montgolfiers는 사람을 운반하기 충분한 큰기구를 만들었다.
    They put a fire in the base to keep the air in the balloon hot.
    그들은 기구안의 뜨거운 공기를 유지하기위해서 기초의 불을 놓았다.
    Then, in 1804, a balloon-maker took the sea to the skies, building a balloon shaped like a giant fish.
    1804년그당시에, 기구를 만드는 제작자가 기구의 모양을 거대한 물고기모양으로 하였다.
    The captain kept it level by sliding a weight along a rope.
    선장은 미끄러짐과 무게그리고 수평을 줄로 조정하였다.
    'I've heard of fying fish but that's ridiculous.'
    '나는 물고기가 나는 것을 들었다. 하지만 그것은 어리석은 짓이다.'
    The first balloon to cross the Channel had wings.
    첫번째의 기구는 십자형의 날개를 달았다.
  • 14.04.17
    - The stry of Flying(p.32)
    But they didn't really work and it was a much colder trip than Louis Bleriot's.
    하지만 Louis Bleriot는 정말로 추운 여행을 하였다.
    "I'm f-f-f-freezing."
    "나는 몹시 추워."
    The pilots worried they'd crash.
    조종사는 그들의 소리에 당황하였다.
    "We have to make the balloon lighter!"
    "우리는 기구에 점등부를 만들어야겠어!"
  • 14.04.18
    - The stry of Flying(p.32~33)
    shouted one in a panic, and he took off all his clothes and threw them into the sea.
    큰소리로 외쳤다, 그리고 그는 모든 그의 옷과 그것들을 손에 집은 뒤에 바다로 던졌다.
    In 1852, the Frenchman Henri Giffard tried something new.
    1852년, 프랑스인인 Henri Giffard는 몇몇의 새로운것들을 시도해보았다.
    He built a balloon with a propeller, which was worked by a steam engine.
    그는 기구에 프로펠러를 붙었다, 그리고 그것을 증기엔진으로 작동하였다.
  • 14.04.21
    - The stry of Flying(p.33~34)
    It was so large, people called it an airship.
    그것은 크기가 컸다, 사람들은 그것을 비행선이라고 불렸다.
    Fifty years later, airships had grown to the length of two blue whales.
    50년 뒤에, 비행선은 긴 고래로 성장하였다.
    They looked a little like whales too.
    그들은 작은 고래들을 보는것이 좋았다.
  • 14.04.22
    - The stry of Flying(p.34)
    But unlike whales, their insides were filled wit huge gas tanks.
    하지만 고래와 안 닮았다, 그것들의 안에는 가득체운 거대한 가스탱크가 있다.
    "Dinner is served!"
    "저녁식사를 여기서 해!"
    The most famous aiship, the , was a flying hotel.
    많이 유명한 Graf Zeppelin비행선은 호텔이 나는것 같다.
  • 14.04.23
    - The stry of Flying(p.35)
    In 1929, the Graf Zeppelin flew around the world in only three weeks.
    1929년, Graf Zeppelin은 유일하게 세계를 삼주만에 날았다.
    People were astounded.
    사람들을 놀라게 하였다.
    Nothing had gone around the world so fast.
    아무것도 안가지고 세계주위를 빠르게 갔다.
  • 14.04.24
    - The stry of Flying(p.35~36)
    Then a mysterious fire destroyed an airship and no one wanted to fly them.
    그 다음에 이유없이 불을 비행선에서 파괴하였다. 그리고 그들은 한가지 나는 것을 원하였다.
    'These gas bags look OK to me.'
    '나는 이 가스가방이 안전한지를 확인해.'
    Besides, there was another invention that was much more fun.
    그밖에 많은 재미있는 발명품들이 많이 있다.
    Chapter 4
    4장
    Helicopters
    헬리콥터
    Flyers in France had combined a plane with a balloon.
    프랑스의 비행가들은 기구와 비행기를 결합하였다.
    The result had an engine like a plane, but rotor blades rather than wings.
    결과는 비행기의 엔진은 좋았다. 하지만 오히려 회전원통이 그것의 날개보다는 나았다.
    So, it rose in the air like a balloon.
    그러한 이유로 로즈는 공기기구를 더 좋아한다.
  • 14.04.25
    - The stry of Flying(p.36~37)
    They had invented the helicopter!
    그들은 헬리콥터를 발명하였다.
    In 1907, Paul Cornu made the world's first helicopter flight.
    1907년, Paul Cornu는 세계 최초로 비행 헬리콥터를 만들었다.
  • 14.04.28
    - The stry of Flying(p.37)
    But, as he was only in the air for 20 seconds and didn't even rise as high as a man, most people missed it.
    그는 유일하게 높은 공기에서 20초만에 일어선 남자이다. 하지만 대부분의 사람들이 그것을 못한다.
    Over 30 years went by before a helicopter flew properly.
    30년동안 헬리콥터는 안전하게 앞으로 날아서 갔다.
    In 1939, Iogr Sikorsky built his VS-300 in America and in 1940, he managed to fly it.
    1939년, Iogr Sikorsky그의 VS-300을 세웠다. 그리고 1940년에 그것을 날게끔
    다뤘다.
  • 14.04.29
    - The stry of Flying(p.38)
    Igor's next helicopter, the R4, had space for tow passengers.
    Igor 다음 헬리콥터는 R4이다, R4는 승객 두명이 탈 공간을 가지고 있다.
    This so impressed the American Navy, they started to build R4s to use in the Second World war.
    이것은 아메리카의 해군에게 감명을 주었다, R4는 세계2차대전때 사용하기 시작하였다.
    Helicopter designers went on to experiment with two rotor blades.
    헬리콥터 디자이너들은 두개의 잎이 돌아가는 것을 원하였다.
    These helped make the helicopter more stable.
    이것들에게 힘을 빌려 더 안전한 헬리콥터를 만들었다.
    It could also lift more -like the Chinook, Which can carry up to 44 passengers.
    Chinook는 더 많이 들어 올리는것 또한 할수있었다, 그리고 그것은 44명의 승객을 옮길수가 있다.40
  • 14.04.30
    - The stry of Flying(p.39~40)
    Today, helicopter aren't only used by armis and navies.
    현재에 헬리콥터는 armis와navies에 유일하게 사용하지 않는다.
    They might be used to help the police keep an eye on traffic, or to rush a sick person to the nearest hospitall.
    그것들은 경찰들을 도와주고, 병의 걸린 사람들을 병원 가까이 옮기는 것을 도와준다.
    "Can't you go any faster?"
    "너는 더 빠르게 갈수없니?"
    They are even used to chase escaping criminals-and not only in movies.
    그것들은 달아나는 범죄자를 추격하는것은 유일한 영화가 아니다.