코로나19로 인한 개학 연기에 따른 학생들의 학습 공백을 줄이기 위해 충북국제교육원 연수부에서 다음과 같이 온라인 영어학습 프로그램을 운영하니 관심 있는 학생들은 적극 활용하시기 바랍니다. 관련 세부 사항은 다음 내용 및 첨부파일을 확인하시기 바랍니다. <온라인 톡톡(Talk Talk) 클래스 안내> *신청 기간 : 2020.3.18.(수)~3.20.(금) 15:00시까지 *참가자 확정 발표 : 2020.3.20.(금) 18:00 홈페이지 및 개별 문자 안내 *운영 기간 : 2020.3.23.(월)~4.3.(금) *신청 및 수강 방법 참가 신청 : 2020.3.18.(수)~3.20.(금) 15:00 | 충청북도국제교육원 홈페이지(http://www.cbiei.go.kr)에 접속 연수부(청주) / 교육과정안내 및 신청 / 2020. 온라인 톡톡 클래스 신청하기 / 로그인 / 신청하기(클래스 및 시간 선택) | | 사전 준비 | □ 준비물: 웹캠, 마이크가 있는 헤드셋 또는 마이크와 스피커 □ 스카이프 설치 및 가입(자세한 내용은 붙임 2 참조) ►컴퓨터 이용: 스카이프 다운로드 및 설치 (https://skype.daesung.com) ►스마트폰/태블릿 이용: 스카이프 어플리케이션 다운로드 Google play 또는 App Store > 스카이프 검색 > 설치 | | 당일 준비(수업 5분 전) | 스카이프 프로그램에 접속한 후 대기-원어민 교사가 학생의 아이디로 영상통화 요청 (국제교육원 클래스별 아이디 cjec00001~cjec00009) | | 온라인 톡톡 수강하기 | 국제교육원 원어민영어교사와 접속하여 15분 수강(2주간 총 10회) |
*교육내용
◩ 고등학생용 구분 | 주제 | 내용 | 고 1,2 | 1 | 선호 브랜드 | ►Brand Names -Why are brand names important? -Do you have a favorite brand? What is it and why do you like it? | 2 | 세계 여행 | ►Around the world -Who travelled around the world? -How did he / she travel? -How long did the journey take? -What problems did he /she have? | 3 | 친환경 자동차 | ►Air Powered Car -what is the meaning of being shown on display? -what is the meaning of container for fuel? | 4 | 초콜릿과 공정무역 | ►Chocolate from the land to the hand -What do you feel about children and cocoa slaves making your chocolate? -Why do you think many cocoa farmers no longer want to grow cocoa? How could it affect you? | 5 | 컴퓨터 게임 | ►Computer Gaming -What’s your favorite computer game? -Do you think computer games are addictive? | 6 | 여러 나라의 축제 | ►Festivals -What happens in the article? -What kind of special food can you come up with? | 7 | 우주 생명체 | ►Life on other planets -What other things do you know about space exploration? -Do you think the Kepler mission will find life on other planets? | 8 | 애완동물 | ►Pet Mania -Do you agree that dogs should be banned from city centers? -Give your opinion about the dog owners who don’t clean up their animals’ excrement. | 9 | 부와 경제 | ►Rich -What would you be in 2030? (Describe your own job, social status, richness etc.) | 10 | 숨겨진 영웅 | ►Unsung Heroes -Who did you read about? -What did you feel or learn after reading the story? |
◩ 자유주제 구분 | 주제 | 내용 | 무학년 | 1 | 자기 소개 및 코로나 바이러스 | ►Introductions and COVID-19 -Can you introduce yourself? -How did the Corona virus change/affect your life? | 2 | 선생님에 대해 인터뷰(질문)하기 | ►Interview the teacher -Where are you from? -What are you hobbies? | 3 | 일상생활 및 취미 | ►Daily life and routines / hobbies -What time do you get up in the morning? -What are your hobbies? | 4 | 최근 영어와 관련된 경험 이야기 | ►Recent experiences with English -What are your strengths? -What are your weaknesses? | 5 | 희망하는 휴가 | ►Dream vacation -Where do they want to go for your vacation and why? | 6 | 존중 | ►R – E – S – P – E – C – T -What does respect mean to you? -How it is given, received and earned in Korea? | 7 | 광고 분석하기 | ►AD Buster -What that image is trying to sell? -How are they selling it? | 8 | 실생활 슬랭 | ►Some Slang -Do you know what “On fleek” means? -Do you know the word “bonkers?” | 9 | 추천/비추천 하는 청주의 장소 | ►The Best/Worst Place in Your City -If someone visited Cheongju, where would you recommend they visit? Where should a tourist NOT GO? | 10 | 에세이 피드백 | ►Essay Writing Feedback -What is your thought process? -How did you plan? |
※ 자유주제 클래스는 학생이 기타 주제를 요청할 수 있음
|