일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Feanny k. stein
|
Feanny k. stein
|
|||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Feanny k. stein
|
Feanny k. stein
|
Feanny k. stein
|
||||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
Feanny k. stein
|
Feanny k. stein
|
frany k. stien
|
||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
Feanny k. stein
|
Feanny k. stein
|
성탄절
|
||||
Feanny k. stein
|
||||||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
Diary
|
the unsolved mysteries of an old map
|
|||||
the unsolved mysteries of an old map
|
||||||
-
- 15.12.02
-
- Feanny k. stein
- p.8
whoops
이런
that didn`t sound right
소리가 옳지 않았다
it was going to school that franny really liked
이것은 학교갈때 프레니가 제일로 좋아하는 소리이다
-
- 15.12.04
-
- Feanny k. stein
- p.9
franny and her family had just moved to the house at the end of Daffodil street, and she was new at school
프레니와 그녀의 가족은 단진 집으로 수선화거리로 옮겼고 그녀는 새로운 학교를 갔다
she liked her teacher, miss shelly
그녀가 좋아하는 shelly선생니이다
she thought she would like the other kids, too
그녀는 그녀의 다른 애들도 좋아했다
but they really weren`t very friendly toward franny
그러나 그들은 정말로 프레니와 우정쪽으로 가까워진것은 아니였다
-
- 15.12.07
-
- Feanny k. stein
- p.10
the other kids weren`t mean they just had never known and body like franny
다른 애들은 그들과 단지 알고진낸는 것이지 프레니의 행동을 좋아하지는 않는다
ㅔ.11
nobody else had a jump rope like franny`s
아무도 줄럼기를 프레니처럼 하지 않을것이다
-
- 15.12.09
-
- Feanny k. stein
- p.12 , p.13
franny`s lunches didn`t look liked the other kids luches either
프레니의 점심은 다른애들과 달르게 먹었다
and when they played hide and seek no one could find her
그리고 언제는 그들과 숨바꼭질을 하는데 아무도 그녀를 찾지못했다
-
- 15.12.11
-
- Feanny k. stein
- franny could tell the other kids were afraid of her and that made her sad because she really did want to make friends
프레니를 다른 아이들은 두려워하고 그녀의 말을 만들어낸다 왜냐하면 그녀는 진짜로 친구를 만들고 싶어서이다
her teacher miss shelly noticed what was happening
그녀의 shelly선생님은 무슨일인지 통지하였다
and one day she asked franny to stay after class
그리고 어느날 그녀는 프레니에게 교실에서 물어보았다
-
- 15.12.14
-
- Feanny k. stein
- p.17~p.22
Muss shelly was the nicest , smartest tacher franny had ever had.
shelly씨는 좋고 똑똑하신 프레니의 선생님이시다
Franny used to think that if only she dressed differently and wore her hair another way \, she would be perfect
프레니는 그녀의 다른 드레스와 다른 머리카락에 그녀는 모든것이 완벽하다고 생각한다
You`re a wonderful student miss shelly said
너는 완벽한 학생이야 shelly씨는 말했다
thank you franny said
고아워요 프레니는 말했다
i like school especially science Especially the gooey parts of since
나는 특히 학교과학이 좋다 특히 들러붙는 과학시간이 좋다
i like the gooey parts too miss shelly said and they both laughed
나도 들러붙는 부분이 좋아 shelly씨는 말했다 그리고 그들은 웃었다
i`m a mad scientist you know Franny whispered
나는 미친과학자에요 당신도 알다시피 프레니는 속삭였다
that must be very rewarding miss shelly said but she didn`t really believe that franny was a real life mad scientist
그것은 매우 shelly씨에게 보답하듯 말했다 그러나 그녀는 정말로 믿지 않았고 프레니는 진짜 현실이 과학자였다
franny could tell
프레니는 말을 할수있었다
But i wonder if youy might be a little lonely sometimes miss shelly continued
그러나 나는 너가 만약에 떄떄로 외로울떄가 있을것이야 shelly씨는 계속말했다
iam lonely sometimes Franny admitted
나는 떄떄로 외로워요 프레니는 말씀드렸다
but i don`t understand the other kids and don`t know to make friends with them
그러나 나는 다른애들을 이해못하고 친구를 만드는 방법도 몰라요
i think you can figure it out siad miss shelly
대충 짐작이 가는 구나 shelly씨는 말했다
franny folded her arms i don`t know miss shelly
프레니는 그녀의 팔을 끼며 나는 모르겠어요 shelly씨
think of it as and experiment miss shelly said
생각해보고 실행하렴 shelly씨는 말했다
Franny`s eyes lit up
프레니의 눈들이빛났다
a wide grin crawled across her face
크게 입을 들여내며 웃고 이어서 그녀의 얼굴은 들끓었다
an experiment was the one thing she just could not resist and miss shelly knew it
한 실헌은 그 한가지 생각이였다 그녀는 단지 반항하지 않았고 shelly씨를 알았다
the experiment frannt pointed into the air the way mad scientists do when they think about conducting an experiment beings tomorrow
그 실험은 프페니의 중요한 시점ㄹ\으로 과학자로 만들고 그떄 그들은 행위를 생각하고 실험을 한다 내일뵈요
-
- 15.12.16
-
- Feanny k. stein
- p.23~p.34
the next day franny came to school prepared to start her experiment
그 다음날 프레니는 학교에 와서 그녀에게 실험한것을 준비했다
before class she observed some of the girls playing with dolls
그전에 반에 그녀는 인형을 가지고 놀았다
franny was delighted
프레니는 기뻐했다
she knew about dolls
그녀는 인형에 대해 알았다
she loved dools
그녀는 인형을 좋아한다
in fact she loved them so much that she had even made some special modification to the ones she had at home
사실은 그녀는 그런것들을 무척 좋아하고 그녀는 몇몇의 특별한 변경을 하고 그녀는 집을 좋아한다
she was just about to tell the girls how chompolina could bite the heads off their dolls when she noticed sometimes
그녀는 단지 그 소녀에대해 어떻게 머리를 물지 그것의 인형은 떄떄로 주의를 줘야한다
their dolls were all kind
-
- 15.12.18
-
- frany k. stien
- P.35~54
Back in her room franny looked over her notes
프레니는 그녀의 방에 가서 그녀의 노트를 보았다
She made some calcultions and puzzled over her finding
그녀는 계획하고 조각을 맞췄다
Ńice kids
좋은 친구들
She said finally
마침내 그녀는 말했다
Kind of boring but really nice
아이들은 지루해해 그러나 정말 잘됫어
-
- 15.12.21
-
- Feanny k. stein
- Beforeschool franny met some of tje girls from her class
하교전에 프레니는 몇명의 소녀를 만났따
Franny had a modified chompolinawith her
프레니는 그녀와 만나는것을 변경했다
Now chompolina played happy music and squirted perfume and glitter and came with her own nail polish and rainbow- colored unicorn with a long tail you could braid
chompolina는 노래듣는것을 행복해하고 향수냄새를 분출해내고 반짝반짝 하고 무지개색으로 유니콘의 머리를 하였다
-
- 15.12.23
-
- Feanny k. stein
- franny and her family had just moved to the house at the end of Daffodil street, and she was new at school
프레니와 그녀의 가족은 단진 집으로 수선화거리로 옮겼고 그녀는 새로운 학교를 갔다
she liked her teacher, miss shelly
그녀가 좋아하는 shelly선생니이다
she thought she would like the other kids, too
그녀는 그녀의 다른 애들도 좋아했다
but they really weren`t very friendly toward franny
그러나 그들은 정말로 프레니와 우정쪽으로 가까워진것은 아니였다
-
- 15.12.25
-
- 성탄절
-
- 15.12.25
-
- Feanny k. stein
- franny thought her room was so great and so wonderful, and so perfect for her tjat she almost never wanted to leave it
프레니는 그녀의 방이 위대하고 훌륭하고 완벽하다고 생각한다 그녀는 거의 으ㅏㄴ히는대로 됬다
but she had to of course for things like going out side eating dinner going to school and using the bathroom
그러나 그녀는 물로 생각하는것이 밖을나가서 저녁을먹고 학교에 가고 화장시를 사용한다
which is something franny really liked to do
어는 점에서 프레니는 정말로 좋아한다
-
- 15.12.28
-
- Diary
- 2015.12.28
the vacation started today
This week is not going to school.
I was very exciting very happy
I have go to myeonhakkyo next week..
I'm going to put it be quick vacation homework
Homework is just don't want to do.
Finish English homework you today
-
- 15.12.30
-
- the unsolved mysteries of an old map
- In 1929 historians found a mysterious old map
It was named the piri Reis Map
It was drawn on a gazelle skin by the turkish admiral piri reis
only half of the map survives, but it shows much of the southern part of the earth , including antarctica
the map is amazing for two reasons
first it shows antaectica`s northern coastline antarctica was unknown untill 1819
but the map was drawn in 1513
second the map shows antarctica without ice
how could these things be possible?
some historians say that ancient egyptians could have explored antarctica around 4,000 BC when it was not yet frozen, and drawn a map at that time
later piri Reis might have copied the map however unless historians find proof the map will remain a mystery
-
- 15.12.30
-
- the unsolved mysteries of an old map
- 1929년에 역사학자들은 발가사의한 옛지도를 발견했다
그것은 piri Reis 지도라고 이름 지어졌다
그것은 터키 해군제독자인 piri Reis에 의해 가젤 가죽위에 그려졌다
오직 지도의 절반만이 남아 있지만 그것은 남극 대륙을 포함해서 지구 남쪽의 많은 부분을 보여준다
그지도는 두가지 이유에서 놀랍다
첫쨰로 그것은 남극 대륙의 북쪽 해안선을 보여준다
남극대륙은 1819년 까지 알려지지 않았지만 그지도는 1513년에 그려졌다
둘쨰로 그지도는 얼음이 없는 남극대륙응ㄹ 보여준다 어떻게 이러한 것들이 가능할수 있었을까 ? 몇몇 역사 학자들은 그것이 아직 얼지 않았떤 기원전 4,000 년쯤에 고대 이집트인들이 남극 대륙을 탐험하고 그떄 지도를 그렸을수도 있다고 말한다 이후 pirir Reis가 그 지도를 베켰을지도 모른다 하지만 만약 역사학자들이 증거를 찾아내지 않는 다몀ㄴ 그지도는 여전히 줄가사의 일것이다