일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
All Kinds of Music
|
All Kinds of Music
|
|||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
현충일
|
All Kinds of Music
|
All Kinds of Music
|
||||
All Kinds of Music
|
Jeong's comment
|
|||||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Where Is Gus-Gus?
|
Where Is Gus-Gus?
|
Where Is Gus-Gus?
|
||||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
Where Is Gus-Gus?
|
Where Is Gus-Gus?
|
Where Is Gus-Gus?
|
||||
Jeong's comment
|
||||||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | ||
Guitar Lessons 기타 레슨
|
Guitar Lessons 기타 레슨
|
|||||
-
- 16.06.01
-
- All Kinds of Music
- Wind Instruments
(관악기)
These children play wind instruments.
(이 악기들은 바람으로 연주한다)
They are all the same in one way.
(그것들은 모두 하나의 방법으로 동일하다.)
You must blow air into wind instruments to play music.
(당신은 관악기를 바람을 이용해 연주를 해야 합니다.)
The air is like the wind.
(공기와 바람처럼.)
You must concentrate to play a wind instrument.
(당신은 바람으로 악기를 연주하는데 집중해야 합니다.)
You must think about blowing a lot of air into the instrument.
(당신은 악기에 바람을 많이 불어넣고 생각해야 합니다.)
That is how you make a noise.
(즉, 당신이 소리를 내는 방법입니다.)
-
- 16.06.03
-
- All Kinds of Music
- Different wind instruments mske different sounds.
(다른 관악기는 다른 소리를 냅니다.)
A tuba is a really big wind instrument.
(튜바는 정말 큰 바람 악기입니다.)
A tuba has a creative shape.
(튜바는 창조적인 현상을 갖고 있습니다.)
It looks like a big bell.
(그것은 큰 종처럼 보입니다.)
You need a lot of air to play a tuba.
(당신은 튜바 연주를 바람을 세게 불어야 합니다.)
You must blow very, very hard!
(당신은 매우, 매우 열심히 불어야 합니다!)
Then the tuba will make a very loud noise.
(그 다음, 튜바는 매우 큰 소음을 만들어 낼것입니다.)
-
- 16.06.06
-
- 현충일
-
- 16.06.06
-
- All Kinds of Music
- Drums
(드럼)
There aer many kinds of drums.
(드럼은 많은 종류가 있습니다.)
Drums add expression to music.
(드럼은 음악 표현을 추가합니다)
Drums make music exciting!
(드럼은 신나는 음악을 만들어낸다!)
Drums give music a beat.
(드럼은 음악에게 박자를 제공한다.)
How are drums alike?
(드럼은 어떻게 같나요?)
All drums maks a sound when you hit them.
(당신이 그 모든 드럼을 칠 때 소리가 같습니다.)
How are deums different?
(드럼은 어떻게 다른가요?)
Drums have many different shapes and sizes.
(드럼은 다양한 크기와 모양을 가지고 있습니다.)
-
- 16.06.08
-
- All Kinds of Music
- Many drums are hit with a stick.
(많은 드럼은 막대기로 친다.)
The stick is called a drumstick.
(그 막대기를 드럼 스틱이라고 한다.)
Drumsticks can make different sounds.
(드럼 스틱은 다른 소리를 만들 수 있다.)
This drum is big and heavy.
(이 드럼은 크고 무겁다.)
Some drummers use this drum when they march in a parade.
(그들이 퍼레이드를 행진 할 때에 일부 드러머는 이 드럼을 사용한다.)
Drummers carry the drum with a strap.
(드러머는 드럼과 스트랩을 나른다.)
Drummers are relieved, or glad, when the parade ends.
(드러머는 퍼레이드가 끝나면 안심, 또는 다행이라고 한다.)
Then they do not need to carry the drum anymre!
(그들은 더 이상 드럼은 운반 할 필요가 없다.)
-
- 16.06.10
-
- All Kinds of Music
- This picture shows more instruments.
(이 사진은 더 많은 악기를 보여줍니다.)
Do you see any string instruments?
(당신은 어떤 현악기를 볼 수 있나요?)
Do you see any drums?
(당신은 어떤 드럼들을 볼 수 있나요?)
Which instrument do you want to play?
(당신은 어떤 악기를 연주 하시겠습니까.)
-
- 16.06.10
-
- Jeong's comment
- 아름이는 변함없이 성실하구나. 아름이의 사회복지사 꿈이 꼭 이루어질거야
지금처럼 영어 열심히 하길 바래. 사회복지사되려면 영어도 잘해야돼.
Do you see any drums?
"당신은 어떤 드럼들을 볼 수 있었나요?" 로 해석하면 시제가 과거겠지?
Do you see~?는 현재시제란다.
-
- 16.06.13
-
- Where Is Gus-Gus?
- One Saturday morning, I was sleeping.
(토요일 아침 나는 자고 있었다.)
Suddenly, I heard something I did not want to hear.
(갑자기, 나는 뭔가를 들었다 내가 듣고 싶지 않았다.)
Mom's voice boomed, "Wake up, Bernie!" I groaned.
(엄마의 목소리가 들렸다. "일어나, 베니 맥!" 나는 신음소리를 냈다.)
"But it's the weekend. I want to sleep."
("하지만 주말인데 더 자고싶어요.")
"Bernie!" she insisted.
("베니 맥!" 그녀는 주장했다.)
"We're going to see Grandma today. Remember?"
("우리는 오늘 할머니보러갈꺼야 기억하니?")
-
- 16.06.15
-
- Where Is Gus-Gus?
- I did remember.
(나는 기억이 났다.)
My friends and I were going to visit Grandma at the Gentle Creek Home.
(나의 친구들과 젠틀 크리크 할머니댁에 방문 할 예정 이었다. )
We were all bringing our pets.
(우리는 모두 우리의 애완동물을 데리고 왔다.)
My dog Oscar licked my sleepy face.
(나의 개 오스카가 내 졸린 얼굴을 핥았다.)
He was ready to go even if I wasn't.
(비록 나는 준비가 안?瑛?때 그는 갈 준비를 했다.)
"Where is Gus-Gus?" I asked.
("Gus-Gus는 어디있나요?" 나는 물었다.)
"I want to bring my puppy to Grandma's too."
("나는 할머니 댁에 있는 강아지를 나도 데려가고 싶어요.")
"Gus-Gus will show up, Bernie," Mom said.
("Gus-Gus는 나타날꺼야, 배니 백,"엄마가 밀했습니다. )
"You get dressed and get ready for breakfast."
("너는 빨리 아침을 먹게 옷을 입으렴.")
-
- 16.06.17
-
- Where Is Gus-Gus?
- Gus-Gus must have heasd the word breakfast.
(거스-거스가 아침 식사 말을 들었겠구나.)
His head popped out from under the blankets on my bed.
(그의 머리는 내 침대에 담요 아래에서 튀어나왔다.)
He loved to sleep under the covers with me.
(그는 나와 함께 이물을 덮고 자는 걸 좋아했다.)
I hugged my puppy.
(나는 나의 강아지를 껴안았다.)
He sprinkled my face with wet kisses.
(그는 축축한 키스와 함께 내 얼굴을 핥았다.)
One day Gus-Gus would look just like Oscar.
(어느 날 거스-거스는 오스카와 같았던 거 같다.)
For now, he was just a lieele puppy who always got lost!
(지금, 그는 언제나 길을 잃었었던 작은 강아지였다!)
-
- 16.06.20
-
- Where Is Gus-Gus?
- After breakfast, my friends and I arrived at the Gentle Creek Home.
(아침 식사 후, 나의 친구들과 나는 젠틀 크리크 집에 도착했다.)
All of us had brought our pets.
(우리는 모두 애완 동물을 데려왔다.)
Wes had his rabbit, and Maribel had her hamster.
(웨스는 그의 토끼었다, 그리고 마리벨은 그녀의 햄스터이다. )
Andy had his cat, and Simon had his monkey.
(앤디는 그의 원숭이이고, 사이먼은 그의 고양이이다.)
We all gathered in the living room with Grandma and her friends.
(우리는 모두 할머니와 그녀의 친구들이 살고 있는 집으로 모였다.)
Grandma was excited to see me,
(할머니는 나를 보는 것을 좋아하신다.)
but I'm not so sure she was happy to see Simon's monkey!
(하지만 나는 그녀가 사이먼의 원숭이를 볼 수 있어서 기뻤을 지도 모르겠다!)
-
- 16.06.22
-
- Where Is Gus-Gus?
- Everything was going great until the pets noticed one another.
(갈 때동안 애완 동물을 보았고 모든 것이 신기했었다.)
Then the rabbit started chasing the hamster, and the cat stared chasing the rabbit
(그 토끼는 햄스터를 쫓기 시작했다. 그리고 그 고양이는 토끼를 쫓아 웅징하기 시작했다.)
Oscar was not about to miss the fun.
(오스카는 재미를 놓치려고 한것이 아니였다.)
He ran after the cat!
(그는 고양이뒤를 쫓았다.)
Simon's monkey shrieked at the other pets.
(사이먼의 원숭이는 다른 동물들에 비해서 소리를 질렸다.)
We all yelled at out pets to stop chasing one another,
(우리는 모두 애완 동물로서 서로 경쟁에서 멈췄다,)
but I don't think they heard us.
(하지만 그들이 말을 하는것을 듣는 걸 생각하지 못했다.)
There sere noises coming from every where.
(그 곳은 소리가 여기저기서 옵니다.)
Soon I started laughing.
(곧 나는 웃기 시작했습니다.)
Then all my friends were bursting out laughing, too.
(그리고 모든 친구들이, 웃음이 터지기 시작했습니다.)
-
- 16.06.24
-
- Where Is Gus-Gus?
- Finally, things got really crazy.
(마지막으로 정말 미쳤다.)
Then Grandma bellowed, "Sotp!"
(그 다음에 할머니가 소리쳤다"멈춰!")
All the pets listened to her and stopped chasing one another.
(모든 애완동물이 그녀에게 서로를 쫓고 있는 걸 멈췄다.)
Even Simon's monkey became quiet.
(심지어 사이먼의 원숭이도 조용해졌다)
Grandma took a deep breath and smiled.
(할머니는 미소를 지으며 심호흡을 하였다.)
Then she said, "It is so wonderful that everyone brought their pets.
(그리고 그녀는 "모두가 그들의 애완동물을 데려와 멋진것"이라고 말했다.)
But they have to be quieter and calmer.
(하지만 그들은 안정시키도록 더 조용히하라고 한다.)
What if we pretend like we're at your school?
(만약 우리가 연기하는 것처럼 우리는 당신의 학교에 있는 건가요?)
Think about how you share things at school.
(어떻게 학교에서 무언가를 공유할 생각을 해보세요.)
Let's do the same with your pets.
(당신의 애완 동물과 함께 같이 합시다.)
You can show them to us one at a time."
(당신은 우리에게 끝을 보여 줄 수 있습니다")
-
- 16.06.24
-
- Jeong's comment
- All the pets listened to her and stopped chasing one another.
"모든 애완동물이 그녀에게 서로를 쫓고 있는 걸 멈췄다."에서
listen to "듣다" 라는 의미가 빠졌네.
"모든 애완동물이 그녀의 말을 듣고 서로를 쫒던 것을 멈추었다"라고 하면
좀 더 정확할 듯 하구나
But they have to be quieter and calmer.
"(하지만 그들은 안정시키도록 더 조용히하라고 한다.)" 에서
quieter and calmer은 비교급 and 비교급 구문으로 "점점 더~해지다"
라고 해석해야 할 듯,
즉 "그들은 점점 더 조용하고 차분해야만 한다" 라고 이해 하는게
좋겠구나.
-
- 16.06.27
-
- Guitar Lessons 기타 레슨
- Miguel is learning to play the guitar.
Miguel은 기타 연주를 배우고있다.
He takes guitar lessons at a music school,
그는 음악 학교에서 기타 레슨을 합니다,
Miguel has a lesson every week.
미겔은 매주 수업이 있다.
A guitar has different parts.
기타는 각각 다른 부분이 있습니다.
Miguel learns their names.
미겔은 그것의 이름을 배운다.
He knows the parts of his guitar.
그는 기타의 부분을 알고있다,
-
- 16.06.29
-
- Guitar Lessons 기타 레슨
- Miguel's guitar has six strings.
미겔의 기타는 6개의 줄이 있습니다.
Each string makes a different sound.
각각의 줄은 다른 소리를 냅니다.
The strings must be in tune with each other to sound nice together.
이 줄들은 함께 좋은 소리를 서로 조율이 되 있어야합니다.
Miguel's guitar teacher tunes the strings for him.
미겔의 기타 선생님은 그를 위해 줄을 조율합니다.
Soon Miguel will learn to tune his guitar himself.
곧 미겔은 자신의 기타를 튜닝하는 것에 대해 배우게됩니다.