앙성중학교 로고이미지

신혜수

페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
2015년 2016년 2017년
1 2 3 4 5
Crow Brings the Daylight
Crow Brings the Daylight
Jeong's Comment
         
         
6 7 8 9 10 11 12
Crow Brings the Daylight
Crow Brings the Daylight
Crow Brings the Daylight
             
             
             
13 14 15 16 17 18 19
Behind the Scenes
4회 고사
4회 고사
             
             
             
20 21 22 23 24 25 26
Behind the Scenes
Behind the Scenes
Behind the Scenes
Jeong's Comment
             
             
27 28 29 30      
Behind the Scenes
Behind the Scenes
       
       
       
  • 16.11.02
    - Crow Brings the Daylight
    CHIEF : What’s wrong, Grandson?
    족장 : 왜 그러니, 손자야?

    CROW (still invisible, whispering to the little boy) : Tell your grandfather that you want to play with the ball of daylight.
    까마귀 (여전히 보이지 않는 상태로 어린 소년에게 속삭이며) : 너의 할아버지께 네가 햇빛의 공과 놀고 싶다고 말해.

    LITTLE BOY (sniffling) : I want to play with the ball of daylight.
    어린 소년 (훌쩍이며) : 저는 햇빛의 공과 놀고 싶어요.

    YOUNG WOMAN (scolding the little boy) : Don’t be silly!
    젊은 여성 (어린 소년에게 잔소리하며) : 바보처럼 굴지마!

    You know you can’t play with the ball of daylight.
    네가 그 햇빛의 공과 놀 수 없다는 걸 너도 알잖니.

    It’s very precious to us.
    그건 우리에게 매우 소중해.

    CROW (whispering to the little boy) : Say, “please, please, Grandpa!”
    까마귀 (그 어린 소년에게 속삭이며) : “제발, 제발요. 할아버지!”라고 말해.

    LITTLE BOY (crying) : Please, please Grandpa!
    어린 소년 (울면서) : 제발, 제발요 할아버지!

    NARRATOR : The Chief loved his grandson, and he could never say no to him,
    내레이터 : 그 족장은 그의 손자를 사랑하고 그는 절대 그에게 안 된다고 할 수 없었다.

    CHIEF : Well, if it will console you, you can play with the ball.
    족장 : 음, 그것이 너를 위로해 준다면, 너는 그 공과 놀 수 있단다.

    Just be careful and make sure not to lose it, or we will have to live in darkness!
    그저 조심하고 그걸 잃어버리지 않도록 조심하거라. 그렇지 않으면 우리는 어둠 속에서 살아야만 할 거야!
  • 16.11.04
    - Crow Brings the Daylight
    LITTLE BOY : Tank you, Grandpa!
    어린 소년 : 고마워요, 할아버지!

    (He takes the ball of daylight outside, with the invisible Crow following.)
    (그는 보이지 않는 까마귀가 따라오는 채로 그 햇빛의 공을 가지고 밖으로 나간다.)

    NARRATOR : Just as the little boy begins to play with the shimmering ball of daylight, Crow makes himself visible again.
    내레이터 : 그 어린 소년이 반짝이는 햇빛의 공을 가지고 놀기 시작하자마자, 까마귀가 다시 그 자신을 보이도록 한다.

    Without hesitation, he grabs the ball of daylight with his claws and flies high above the little boy.
    망설임 없이, 그는 그의 발톱으로 그 햇빛의 공을 잡고, 그 어린 소년의 위로 높게 난다.

    (Crow crosses the stage again, as if he is flying.)
    (까마귀는 그가 날고 있는 것처럼 다시 그 무대를 가로질렀다.)

    LITTLE BOY ( calling after Crow) : Come back here, you sneaky crow!
    어린 소년 (까마귀를 부르며 뒤쫓으면서) : 이리 돌아와, 너는 교활한 까마귀야!

    Bring back our daylight!
    우리의 햇빛을 가지고 돌아와!

    NARRATOR : But Crow is already on his way home, flying over the land towards his dark and icy home in the North.
    내레이터 : 그러나 까마귀는 이미 그의 집으로 가는 길에 있었고, 북쪽의 그의 어둡고 추운 집 쪽으로 날아간다.
  • 16.11.04
    - Jeong's Comment
    Excellent, Hye-su!!! There is nothing to correct. You are perfect!!!
  • 16.11.07
    - Crow Brings the Daylight
    NARRATOR : When he returns to the North, Crow drops the ball of daylight to the ground.
    내레이터 : 그가 북으로 돌아온 때, 까마귀는 그 햇빛의 공을 땅으로 떨어뜨렸다.

    It shatters, spreading beautiful daylight all over the land.
    그것은 아름다운 햇빛을 온 땅에 퍼뜨리며 산산이 부서졌다.

    (Little Girl, Old Man, and Old Woman enter.
    (어린 소녀, 늙은 남자, 그리고 늙은 여자가 들어온다.

    They look around, amazed by the daylight.)
    그들은 주변을 둘러보며, 그 햇빛에 의해 놀란다.)

    LITTLE GIRL : So this is the daylight you told us about.
    어린 소녀 : 그래서 이게 네가 우리에게 말했던 햇빛이구나.

    it is so bright and wonderful.
    정말 밝고 환상적이다.

    OLD MAN : Now we can see for miles and miles.
    늙은 남자 : 이제 우리는 저 멀리도 볼 수 있어.

    Than you so much, Crow.
    정말 고마워, 까마귀야.
  • 16.11.09
    - Crow Brings the Daylight
    CROW : Because the ball of daylight broke, you will only have the light for half of each day.
    까마귀 : 그 햇빛의 공이 깨졌기 때문에, 당신들은 매일 반나절만큼만 그 빛을 가지게 될거에요.

    At night, you will still live in darkness.
    밤이 되면, 당신들은 여전히 어둠 속에서 살게 되겠죠.

    OLD WOMAN : Don't worry, CROW.
    늙은 여자 : 걱정마렴, 까마귀야.

    We have been living in darkness forever, so we are used to it.
    우리는 평생을 어둠속에서 살아와서 거기에 익숙하단다.

    LITTLE GIRL : Yes, and we will be sleeping at night anyway!
    어린 소녀 : 맞아, 그리고 어쨌던지 우린 밤에는 자고 있을거니까!

    We don't mind the darkness if we're asleep.
    우리는 우리가 잠들어 있다면 어둠따윈 상관하지 않아.
  • 16.11.11
    - Crow Brings the Daylight
    NARRATOR : The people are very thankful for the daylight.
    내레이터 : 그 사람들은 햇빛에 매우 감사해했습니다.

    They love being out in the sun.
    그들은 해가 있을 때 밖에 있기를 좋아했어요.

    They think CROW is a hero for bringing daylight to their land.
    그들은 까마귀가 그들의 땅에 햇빛을 가져온 것에 대해 영웅이라고 생각합니다.

    Now they can easily see their prey when they go hunting and the polar bears can no longer sneak up on them.
    이제 그들은 사냥을 나갈때 그들의 먹이를 쉽게 볼 수 있고 북극 곰들은 더 이상 그들에게 몰래 다가갈 수 없지요.

    Since then, the people in the North live in daylight during the day, and in darkness at night.
    그 때부터, 북쪽의 사람들은 낮 동안에는 햇빛 속에서 살고, 밤에는 어둠속에서 삽니다.

    During the day, they hunt, play outside, and enjoy the warm light.
    낮 동안에, 그들은 사냥하고, 밖에서 놀고, 그리고 따뜻한 햇빛을 즐깁니다.

    During the night, they spend time in their homes, keeping warm and sleeping.
    밤에 그들은 그들의 집에서 따뜻하게 하고 자면서 시간을 보냅니다.

    And they are always grateful to CROW, who brought daylight to their land.
    그리고 그들은 항상 그들의 땅에 빛을 가져다 줬던 까마귀에게 감사해합니다.
  • 16.11.14
    - Behind the Scenes
    Table of Contents
    목차

    Screen Tricks ---------- 4
    화면 속임수들 ---------- 4

    Light, Camera! --------- 5
    빛, 카메라! --------- 5

    Lighting Equipment ----- 8
    조명 기구 ----- 8

    Let's Hear It! ---------- 9
    들어보자! ---------- 9

    Foley Artists ----------- 11
    효과음 녹음 예술가들 ----- 11

    Guess That Sound ------ 13
    그 소리를 추측해보아라 --- 13

    Picture this movie set : Streams of lava bubble and flow over the top of a large, steaming volcano.
    이 영화 촬영장을 상상해보아라 : 용암 거품의 지류와 거대하고 뜨거운 화산의 꼭대기에서 넘쳐흐른다.

    The weird light and clouds of steam make the place look hot and dangerous!
    기묘한 빛과 김의 구름들은 그 장소를 뜨겁고 위험해 보이게 만든다!

    But it's not real.
    그러나 이건 실제가 아니다.

    Colored lights and smoke help create the smoky effect.
    색채된 빛들과 연기는 연기가 자욱한 효과를 만들어내는데 도움을 준다.

    And would you believe that the "blup, blup" sound of the lava comes from someone behind the scenes blowing a straw into pudding?
    그리고 당신은 용암의 "blup, blup" 하는 소리가 blowing a straw into pudding 장면 뒤의 누군가로부터 나온 다는 것을 믿으시겠습니까?

    (Sound and light experts make things like erupting volcanos look and sound right in movies.)
    (소리와 빛 전문가들은 영화 속에서 그것들을 폭발하는 화산의 모습과 소리처럼 만든다.)
  • 16.11.16
    - 4회 고사
  • 16.11.18
    - 4회 고사
  • 16.11.21
    - Behind the Scenes
    Screen Tricks
    화면 속임수들

    You may not realize how many ways you are tricked each time you watch an entertaining movie.
    당신은 어쩌면 당신이 영화를 볼 때마다 당신을 속이는 얼마나 많은 방법들이 있는지 알아채지 못할 수도 있습니다.

    A movie scene that looks and sounds thrilling takes months of planning and work by the director, costume and set designers, make-up artists, camera crew, and many others behind the scenes.
    무서워 보이고 들리는 영화 장면은 계획하는데 몇 달이 걸리고, 감독, 소비자, 그리고 인공배경 설계가, 메이크업 아티스트, 촬영진, 그리고 그 장면 뒤의 다른 많은 이들에 의해 만들어집니다.

    Tow of the most interesting jobs are the lighting designer and sound editor.
    가장 흥미를 끄는 직업들은 빛 디자이너와 사운드 에디터입니다.

    (Making movies takes a lot of planning.)
    (영화들을 만들기는 많은 계획이 필요합니다.)
  • 16.11.23
    - Behind the Scenes
    (Lighting helps to make the actors look good.)
    (조명은 배우가 잘생겨 보이게 만드는 것을 도와줍니다.)

    Lights, Camera!
    조명들, 카메라!

    When you think of a movie, you probably picture the actors.
    당신이 영화에 대해 생각할 때, 당신은 아마 영화배우들을 상상할 것입니다.

    A movie studio will advertise it's famous actors to promote the film.
    한 영화 스튜디오는 그 영화를 홍보하기 위해 그것의 (그 영화에 나오는) 유명한 배우들을 광고할 것입니다.

    Critics also spend a lot of time talking about a movie's acting and directing.
    비평가들은 또한 영화의 연기와 연출에 대해 이야기하는데 많은 시간을 보냅니다.

    Actors are some of the most visible parts of a movie.
    배우들은 영화에서 가장 많이 보이는 부분들 중 몇입니다.

    However, movies would not be very interesting to watch without lighting and sound.
    그러나, 영화들은 영화는 조명과 소리 없이는 재미있게 보이지 않을 것입니다.

    A lighting designer works on the movie set to make sure each scene looks real, sometimes setting the lighting up at angles to make the light shine in different directions.
    조명 디자이너는 각각의 장면에서 확실히 실제처럼 보이게 하기 위해, 때때로 다양한 방향들에서 밝게 비추기 위해 조명을 앵글에 쏘고 영화에서 일합니다.

    Lighting designers also use light to create a certain mood.
    조명 디자이너들은 또한 특정한 분위기를 만들기 위해 빛을 사용하기도 합니다.

    If the designer wants a comfortable, happy look, he or she will make the scene brightly lit.
    그 디자이너가 편안한, 행복해 보이는 분위기를 원한다면, 그 또는 그녀는 그 장면을 불빛을 환하게 비춥니다.

    To create a feeling of danger, the designer will focus the lighting so that there are lots of Shadows.
    위험한 느낌을 만들기 위해서, 그 디자이너는 많은 그림자들이 있도록 하기 위해 불빛에 초점을 맞출 것입니다.

    This makes the viewers expect something scary to happen.
    이것들은 보는이들이 뭔가 무서운 일이 일어날 것이라고 기대하도록 만듭니다.

    Then a sudden movement or sound jolts the audience.
    그러면 갑작스러운 동작 혹은 소리가 관중들을 가슴이 철렁하도록 합니다.

    (Shadows can make a scene look scary.)
    (그림자들은 장면을 무서워 보이도록 만들 수 있습니다.)
  • 16.11.25
    - Behind the Scenes
    Lighting Equipment
    조명 장비

    Lights are important pieces of equipment.
    조명들은 중요한 장비들 중 몇 부분들이다.

    They can be on stands or even lifted by machines.
    그들은 세워지거나 기계들에 의해 올려질 수도 있습니다.

    Sometimes they have to be as high as 200 feet in the air!
    가끔은 그들은 공중에 200피트만큼 높이 있어야합니다.

    Computers have also become important tools for lighting designers.
    컴퓨터들은 또한 조명 디자이너들에게 중요한 도구가 되기도 합니다.

    Computers can control all of the lights in a movie.
    컴퓨터들은 영화 속에서 모든 조명들을 조종할 수 있습니다.

    (A whole room of lighting equipment is used to make a movie.)
    (조명 장비의 방 전체는 영화를 만드는데 이용되곤 합니다.)
  • 16.11.25
    - Jeong's Comment
    혜수독해는 흠잡을 데가 없구나. 실력도 완벽한데 성실함도 최고네.
    짝짝짝!!!
    Computers have also become important tools for lighting designers.
    "컴퓨터들은 또한 조명 디자이너들에게 중요한 도구가 되기도 합니다." 에서
    억지로 고쳐볼까나

    "중요한 도구가 되기도 합니다"는
    "중요한 도구가 되어왔다" 라고 이해하는게 더 정확할 것 같구나
    왜냐하면 have become은 현재완료시제로 "지금까지도 중요하다"는
    뜻을 나타내주기 때문에 "되기도 한다"라는 의미와는 미묘한 차이가
    느껴지는 것 같지 않아?
  • 16.11.28
    - Behind the Scenes
    (Sound editors are rewarded for their hard work behind the scenes.)
    (음향 편집인들은 장면들 뒤에서의 그들의 고된 노동에 대해 보상받는다.)

    Let's Hear It!
    들어보자!

    The sound editor is another important person behind a movie scene.
    그 음향 편집인은 영화 장면 뒤의 또 다른 중요한 사람이다.

    Most of the dialogue, or speaking parts, are recorded at the time each scene is filmed.
    대부분의 대화, 또는 대사를 말하는 것은 그 시간에 녹음되고 각각의 장면들은 촬영된다.

    A sound editor then adds all the other sounds the film needs, which means he or she watches the movie and works with the director to target the music and sound effects needed in different scenes.
    음향 편집자는 그러면 그 영화가 필요로 하는 다른 모든 소리들을 추가하는데 그것은 그 또는 그녀가 영화를 보고 감독과 함께 각각의 장면에서 필요 되는 음악과 음향효과들을 목표로 일한다는 것을 의미한다.

    Then each sound must be generated and recorded.
    그러고 나서 각각의 소리들은 만들어지고 기록되어야한다.

    Many sounds have to be added to a movie to make it seem realistic.
    많은 소리들은 영화가 현실적으로 보이게 만들기 위해 더해져야만 한다.

    When someone walks down a sidewalk, the sound of footsteps on concrete needs to be added.
    누군가가 인도로 걸어 내려올때면, 콘크리트 위의 발소리가 더해지기 위해 필요하다.

    It a character washes dishes onscreen, the sound of the clatter of dishes has to be added.


    Think about one of your favorite movie scenes.
    당신이 가장 좋아하면 영화 장면들 중 하나를 생각해보아라.

    Imagine what it might be like without all those sounds.
    모든 소리들 없이 그것이 어떻게 보일지 상상해보아라.

    (Every sound you hear in a movie has to be added.)
    (당신이 영화 속에서 듣는 모든 소리는 더해져야만 한다.)
  • 16.11.30
    - Behind the Scenes
    Foley Artists
    폴리 아티스트

    A Foley artist creates sound effects for a movie.
    폴리 아티스트는 영화를 위한 음향 효과를 만든다.

    The name comes from Jack Foley, a famous sound editor.
    그 이름은 유명한 음향 편집인인 Jack Foley로부터 유래되었다.

    Foley artists work in studios with soundproof walls.
    폴리 아티스트는 방음벽이 있는 스튜디오에서 일한다.

    One wall has a large movie screen so they can see what sounds the movie needs.
    한 벽은 큰 영화 스크린을 가지고 있어서 그들은 어떤 소리들이 영화가 필요로 하는지 볼 수 있다.

    The floors of Foley studios are split into small sections of wood, gravel, and concrete.
    폴리 스튜디오들의 바닥들은 나무, 자갈, 그리고 콘크리트로 된 작은 부분들로 나뉘어져 있다.

    That way, the Foley artist can make the sound of footsteps on any of the surfaces.
    그 상태로, 폴리 아티스트는 어떤 표면 위이든 발자국 소리를 만들 수 있다.

    (Sound effects are made in Foley studios.)
    (음향 효과들은 폴리 스튜디오들에서 만들어진다.)

    If an actor in a movie runs down a gravel road in sneakers, the Foley artist also runs in place on the gravel section of the floor while wearing sneakers.
    만일 영화 속의 배우가 자갈길을 스니커즈 운동화를 신고 달린다면, 폴리 아티스트 또한 스니커즈 운동화를 신고 자갈 부분의 바닥을 달린다.

    A Foley studio is filled with metal scraps, old tools, hubcaps, and silverware.
    폴리 스튜디오는 금속 스크랩들, 오래된 장비들, 휠 캡들, 그리고 은식기류들로 가득 차 있다.

    There are also piles of shoes, and maybe even a pool of water for making splashing sounds.
    또한 신발 더미들과 어쩌면 심지어 튀기는 소리를 만들기 위한 풀장도 있을 수도 있다.

    Any of these items might be used to create sound effects.
    이 물품들 중 어떤 것들이던 음향 효과를 만들기 위해 사용된다.

    (A Foley artist might bang metal pipes together to help make the sound of a car crash.)
    (폴리 아티스트는 차 충돌 소리를 만드는 것을 돕기 위해 쇠 파이프들끼리 서로 칠지도 모른다.)