일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
개천절
|
시험
|
시험
|
Community Teamwork
|
|||
Jeong's Comment
|
||||||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
한글날
|
대체공휴일
|
Community Teamwork
|
Community Teamwork
|
|||
Community Teamwork
|
||||||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
Community Teamwork
|
Crow Brings the Daylight
|
Crow Brings the Daylight
|
||||
Jeong's Comment
|
||||||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
Crow Brings the Daylight
|
Crow Brings the Daylight
|
Crow Brings the Daylight
|
||||
30 | 31 | |||||
Crow Brings the Daylight
|
||||||
-
- 16.10.03
-
- 개천절
-
- 16.10.04
-
- 시험
-
- 16.10.05
-
- 시험
-
- 16.10.07
-
- Community Teamwork
- (Spreading the Word)
(말 퍼뜨리기)
People must also get the word out about what they are trying to accomplish
so that anyone who wants to assist can join in.
사람들은 또한 돕기를 원하는 누구나 함께할 수 있도록 하기 위해서 그들이 성취하기 위해 노력하고 있는 것에 대해 말을 퍼뜨려야한다.
Suppose a community wanted to install a traffic light at a busy intersection.
한 지역사회가 바쁜 사거리에 신호등을 설치하기를 원한다고 가정해 봐라.
Writing letters to the editor of the newspaper is a great way to get the ball rolling.
신문의 편집장에게 편지를 쓰기는 일을 시작하기 위한 좋은 방법이다.
The group could also bring its story to local radio or television.
그 단체는 또한 그것의 이야기를 지역 라디오나 텔레비전에 가져올 수도 있다.
Students could make posters to hang around town, or put together a Web page or multimedia presentation for schools and community group so that the project won't be misjudged.
학생들은 도시 곳곳에 걸기 위한 포스터를 만들거나 그 프로젝트가 오해받지 않기 위해서 학교들과 지역사회 단체를 위한 웹 페이지나 멀티미디어 프레젠테이션을 함께 놓을 수 있었다.
It won't take long before everyone knows what needs to be done.
모두가 완수하기 위해서 필요한 것을 알기 전까지는 오래 걸리지 않을 것이다.
-
- 16.10.07
-
- Jeong's Comment
- "목적"을 나타내는 중요한 구문이 있구나.
"(so)that+주어+can(may)~:~하기 위해서 "
"(so)that+주어+can(may) not~:~하지 않기 위해서" 를 적용하여
다음 두 문장의 의미를 정확히 이해하길 바래.
so that anyone who wants to assist can join in
schools and community group so that the project won't be misjudged
-
- 16.10.09
-
- 한글날
-
- 16.10.10
-
- 대체공휴일
-
- 16.10.10
-
- Community Teamwork
- (Raising Money)
(돈 모으기)
No matter what project a community group decides to solve, fundraising is regretfully the first and most important part of any project.
지역사회 단체가 무슨 프로젝트를 해결하고자 하던지 간에 모금은 유감스럽게도 어떤 프로젝트에서든 가장 첫 번째로, 그리고 가장 중요한 부분이다.
There are many ways to raise money.
돈을 모으는 데에는 많은 방법이 있다.
Groups might hold spaghetti dinners or community auctions.
단체들은 스파게티 만찬이나 지역사회 경매를 열지도 모른다.
They might sponsor a sporting event, an art show, or a musical performance.
그들은 스포츠 이벤트, 미술 전시회, 혹은 뮤지컬을 후원할지도 모른다.
Students could even hold a car wash to raise money and awareness.
학생들은 돈을 모으고 의식을 위해 세차장을 열 수도 있다.
The Internet can be a powerful tool to raise money and send out information.
인터넷은 돈을 모으고 정보를 뿌리는데 효과적인 도구가 될 수 있다.
Groups often set up a Web site to promote their efforts.
단체들은 그들의 노력들을 홍보하기 위하여 주로 웹 사이트를 설립한다.
They'll also e-mail people and organizations asking for funds.
그들은 또한 전자우편으로 사람들과 단체들에게 자금을 부탁을 할 것이다.
E-mail is a great way to reach a large number of people in a short amount time.
전자우편은 짧은 시간 내에 많은 사람들에게 닿을 수 있는 좋은 방법이다.
The group's sender types one message and with the click of a mouse can instantly contact dozens, hundreds, even thousands of people.
그 단체의 발송자는 한 메시지를 치고 마우스의 클릭으로 즉각적으로 수십, 수백, 심지어 수천 명의 사람들과 연락한다.
Even people outside of the community can follow the group's progress through e-mails or by following a Web page.
심지어 지역 사회 밖의 사람들도 전자우편이나 웹 페이지를 팔로잉 함으로써 그 단체의 진행을 따를 수 있다.
Using e-mail can save both money and time because it is so efficient.
전자우편 사용하기는 매우 능률적이기 때문에 돈과 시간 둘 다 아낄 수 있다.
Although the Internet is a powerful tool, it is not perfect.
인터넷은 강력한 도구이기는 하지만, 완벽하지는 않다.
Many computers have spam filters that might send e-mail from an unknown group straight into the trash.
많은 컴퓨터들은 알려지지 않은 단체로부터의 전자우편은 바로 쓰레기통으로 보내는 스팸 필터를 가지고 있다.
People also might not like being part of a mass mailing and might not answer the e-mail or even read it.
사람들은 또한 대량 메일의 한 부분이 되기를 좋아하지 않을 수도 있고 그 전자우편에 답하거나, 심지어는 읽는 것조차도 안 할 수 있다.
It's also important that Web sites are kept up to date.
웹 사이트가 늘 최신항태가 되도록 하는 것 또한 중요하다.
People find it discouraging to check on a Web site, only to news from months earlier!
사람들은 오직 몇 달 전의 뉴스들만이 있는 웹 사이트를 확인하는 것이 실망시킨다는 것을 알게 된다.
-
- 16.10.12
-
- Community Teamwork
- (Make a Plan)
(계획 만들기)
Raising money is only the first step.
돈을 모우는 것은 그저 첫 번째 단계이다.
Committee members ask friends for favors to get materials.
단체의 회원들은 친구들에게 재료를 얻기 위한 호의를 요구해야 한다.
People may decline an invitation but know someone else who can help.
사람들은 초대장을 거절할지도 모르지만 누군가 도울 수 있는 사람을 알지도 모른다.
Some communities set aside one day each year for a special community project.
몇몇의 단체들은 매 년 하루를 특별한 조직 프로젝트를 위해 따로 떼어둔다.
Prior to that day, volunteers need to be assigned specific tasks at the location.
그 날에 앞서, 자원자들은 그 위치에서 특정한 과업이 할당 돼야 한다.
Otherwise, work will grind to a halt.
그렇지 않으면, 일은 서서히 멈추게 될 것이다.
-
- 16.10.14
-
- Community Teamwork
- (Build It and They Will Come)
(지어라 그들이 올 것이다)
Many communities have built playgrounds suing a model set up by an organization called KaBOOM!
많은 단체들은 운동장을 지어왔다.
KaBOOM! provides guidance and information, but it's the community volunteers who do the actual building.
KaBOOM!은 안내와 정보를 제공하지만 그것은 실제로 건축을 하는 단체 자원자들이다.
Several months before the building date, students attend a Design Day.
그 건축 날 몇 달 전에, 학생들은 Design Day에 참석한다.
They give their ideas of what they would like the playground to look like.
그들은 그들이 그 운동장이 어떻게 보이기를 원하는 지에 대한 그들의 생각을 준다.
Then adults go over the plans and decide what features their playground will include.
그러면 어른들은 계획을 검토하고 그들의 운동장이 어떤 특색을 포함하게 될 지를 정한다.
Those features are submitted to the company what will manufacture the equipment.
그런 특색들은 회사에 제출 된다. 무엇이 그 설비를 제조할지
After weeks of planning, it is finally time to start building.
몇 주 간의 계획 끝에, 마침내 건축을 시작할 시간이다.
Build Day is an exciting day!
Build Day는 신나는 날이다!
By eight o'clock in the morning, teams of volunteers arrive at the site.
아침 8시까지, 자원자 팀들은 그 부지에 도착한다.
Team leaders assign jobs and make sure the work is done correctly.
팀의 리더들은 임무를 맡기고 그 일이 정확하게 되는지 확실하게 한다.
A KaBOOM! project manager oversees everything.
KaBOOM! 프로젝트 관리자는 모든 것을 감독한다.
Other workers set up food and safety stations.
다른 일을 하는 사람들은 음식과 안전한 곳을 마련한다.
Usually, the media is on hand to photograph the event and describe what's going on.
주로, 매체는 그 행사의 사진을 찍고 무슨 일이 일어나는지 묘사하기 위해 사용된다.
By mid-afternoon, the playground is done.
정오에, 그 운동장은 다 (건설)되었다.
It's been a very successful day!
굉장히 성공적인 날이었다!
-
- 16.10.17
-
- Community Teamwork
- (Making a Better Place)
(더 나은 장소 만들기)
Many students want to make a difference in their community and in the world.
많은 학생들이 그들의 공동체와 세계 안에서 차이를 만들기를 원한다.
They may speculate that they are innocent and helpless, because it is hard for just one person to create a big change.
그들은 그저 한 사람이 큰 변화를 만들어내기는 어렵기 때문에 그들이 순수하고 무력하다고 추측할지도 모른다.
But when individuals join together, they are no longer small and helpless.
그러나 각각의 개인들이 함께 참여할 때, 그들은 더 이상 작고 무력하지 않다.
They are a team.
그들은 한 팀이다.
They are a community.
그들은 한 공동체이다.
And community teamwork can change everything.
그리고 공동체의 팀워크는 모든 것을 바꿀 수 있다.
-
- 16.10.19
-
- Crow Brings the Daylight
- (The Narrator enters and speaks to the audience.)
(내레이터가 들어오고 관중들에게 말한다.)
NARRATOR : Imagine that you live in a world with no daylight.
내레이터 : 여러분이 일광이 없는 세계에 살고 있다고 상상해보세요.
When you wake up in the morning, the sky is as dark as the night before.
당신이 아침에 일어났을 때, 하늘은 전날 밤만큼 깜깜합니다.
When you play outside, the sky is dark.
당신이 밖으로 놀러 나갔을 때, 하늘은 어둡습니다.
When you go to school, the sky is dark.
당신이 학교에 갔을 때, 하늘은 어둡습니다.
The Inuit people, who live in the Arctic regions or North America, have a myth about how daylight was brought to their land many years ago.
이뉴이트 족은 북극 지방이나 북아메리카에 사는데 그들은 예전에 어떻게 햇빛이 그들의 땅으로 가져다지는지에 대한 신화를 가지고 있습니다.
It all starts with a village in darkness, and one old Crow.
그것은 마을의 어둠과 한 마리의 까마귀로부터 시작되었습니다.
-
- 16.10.21
-
- Crow Brings the Daylight
- (Corw enters.)
(까마귀가 들어온다.)
CROW : Wake up, everyone!
까마귀 : 모두들 일어나요!
I have big news to share with you all!
여러분과 나눌 엄청난 뉴스가 있어요!
(No one responds.)
(아무도 대답하지 않는다.)
Come on, time to get up!
어서와요, 일어날 시간이에요!
You won’t believe what I have just seen on my flight to the South.
당신들은 제가 비행 중에 남쪽에서 본 것을 믿지 못할 거에요.
(An Old Woman, Old Man, and Little Girl enter, looking sleepy.)
(한 늙은 여성, 늙은 남자, 그리고 어린 소녀가 들어오는데 졸려 보인다.)
OLD MAN : What are you crowing about, you old Crow?
늙은 남자 : 뭐라고 울어대는 거야, 늙은 까마귀야?
(He laughs at his own joke.)
(그가 자신의 농담에 웃는다.)
OLD WOMAN : Crow, we were sleeping.
늙은 여성 : 까마귀야, 우린 모두 졸려.
What’s so important that you had to wake us up?
얼마나 중요한거길래 네가 우리를 깨워야만 하는거야?
CROW : I have big news!
까마귀 : 중대한 뉴스가 있어요!
I have just returned from flying over the lands in the South.
전 방금 남쪽의 땅을 날아서 돌아왔어요.
The people there have something magical.
거기 사람들은 뭔가 마술적인 것을 가지고 있어요.
It’s something they call “daylight.”
그걸 그들은 “햇빛”이라고 불러요.
LITTLE GIRL : What is “daylight,” Crow?
어린 소녀 : “햇빛”이 뭐야, 까마귀야?
CROW : It is a huge, bright ball that rises in the sky in the morning and covers the land with brightness and warmth.
까마귀 : 그건 아침에 하늘에 떠오르고 그 땅을 밝음과 따듯함으로 뒤덮는 엄청난, 밝은 공이에요.
With this of light, the people can see things far in the distance.
이 빛들과 함께, 그 사람들은 먼 곳에 있는 것들도 볼 수 있습니다.
-
- 16.10.21
-
- Jeong's Comment
- 혜수의 해석은 고쳐줄 곳이 거의 없을 정도로 늘 완벽하구나
With this of light, the people can see things far in the distance.
"이 빛들과 함께, 그 사람들은 먼 곳에 있는 것들도 볼 수 있습니다." 에서
아주 사소한거지만 with는 '~와 함께', '~을 가지고' 로 쓰이는데
'~와 함께'의 뜻일 때는 주로 with뒤에 사람이 오고
'~을 가지고','~으로'라는 뜻일 때 with는 사물이 온단다
그러므로 with this of light 에서는 '~함께' 보다는 '~으로', '~을 가지고'
의 뜻이 더 어울리겠지?
-
- 16.10.24
-
- Crow Brings the Daylight
- NARRATOR : This all sounds very strange to the villagers.
내레이터 : 이것들은 그 마을 사람들에게 매우 이상하게 들렸어요.
OLD MAN : A ball in the sky?
늙은 남성 : 하늘의 공?
Crow, I’m not sure you know what you’re talking about.
까마귀야, 난 네가 이야기하고 있는 것을 네가 알고있다고 확신 하지 않아.
You’re getting old, you know.
너도 알다시피 너는 늙어가고 있잖아.
CROW : You’re getting old, Old Man!
까마귀 : 늙은 남성분, 당신도 늙어가고 있거든요!
I’m telling you the truth.
저는 당신들에게 진실을 말하고 있어요.
The people in the South have beautiful daylight.
남쪽에 있는 사람들은 아름다운 햇빛을 가지고 있어요.
They can hunt easily, and they don’t even have to worry about polar bears sneaking up on them in the dark.
그들은 쉽게 사냥할 수 있고 그들은 어둠 속에서 그들에게 몰래 다가오는 북금 곰들에 대해 걱정할 필요도 없어요.
OLD WOMAN : Well, Crow, that does sound like something special.
늙은 여성 : 음, 까마귀야, 그건 뭔가 특별한 것처럼 들리는구나.
If daylight is as great as you say it is, why don’t you fly back down there and bring some back for us?
만약 햇빛이 네가 말하는 것처럼 대단하다면, 다시 거기로 날아가고 우리에게 뭔가 가져다 주는건 어떠니?
LITTLE GIRL : Yes, please, Crow!
어린 소녀 : 그래, 부탁해, 까마귀야!
Bring daylight to the North so we can see what it’s like.
북쪽으로 햇빛을 가져 오면 우리도 그게 어떤지 볼 수 있잖아.
-
- 16.10.26
-
- Crow Brings the Daylight
- CROW : No, I'm much too tired after my long trip --- in fact, I'm so drowsy I could fall asleep right now.
까마귀 : 아뇨. 전 제 긴 여행 후라 너무 피곤해요. --- 사실, 저 너무 졸려서 지금 바로 골아 떨어질 수도 있을 것 같아요.
Besides, its too much of a burden to have to bring daylight all the way back here.
게다가, 햇빛을 모든 길을 돌아 여기로 가져 오는 것은 엄청난 부담이에요.
I'm not a young bird anymore, you know.
당신들도 알다시피 저는 더 이상 젊은 새가 아니라구요.
LITTLE GIRL : Please, Crow! You can't tell us that daylight is wonderful and then greedily keep it from us.
어린 소녀 : 제발, 까마귀야! 너는 우리에게 햇빛이 엄청나다고 말하면 안 되고 그런 다음 그걸 욕심내어 우리로부터 지켰어야해.
NARRATOR : The people keep begging Crow for many months, but Crow ignores them, saying he is too old.
내레이터 : 그 사람들은 몇 달 동안 까마귀에게 애원하기를 계속했지만 까마귀는 그가 너무 늙었다고 말하며 그들을 못 본 척했다.
Finally, after a long time, Crow gets tired of hearing the people beg.
마침내, 긴 시간이 흐른 후에, 까마귀는 사람들의 애원을 듣는 것에 질렸다.
He agrees to make the long journey to the South to bring back the daylight.
그는 그 햇빛을 가져 오기 위해 남쪽으로 긴 여행을 하는 것에 동의했다.
-
- 16.10.28
-
- Crow Brings the Daylight
- (Crow crosses back and forth across the stage, a few times as if he is flying,)
(까마귀는 그 무대를 앞 뒤로 가로지르다)
NARRATOR : After flying for three days, Crow sees daylight in the distance.
내레이터 : 삼 일간의 비행 후에, 까마귀는 먼 거리에서 햇빛을 보았다.
He knows he is almost there.
그는 그가 거의 다왔다는 것을 알았다.
Soon, he lands in a tall tree and takes a rest.
곧, 그는 큰 나무에 착륙했고 휴식을 가졌다.
He can see far into the distance because of the beautiful light all around him.
그의 근처에 아름다운 빛들 때문에 그는 멀리서 볼 수 있다.
CROW (to himself) : Daylight really is amazing!
까마귀 (혼잣말로) : 햇빛은 정말 엄청나구나!
The people in the North will call me heroic if I can bring daylight back for them.
만일 내가 그들에게 햇빛을 가져다 주면 북쪽의 사람들은 나를 영웅스럽다고 부를 거야.
(A Young Woman enters with a bucket.)
(한 젊은 여자가 양동이를 들고 들어왔다.)
NARRATOR : Glancing down, Crow notices a wide river at the base of the tree.
내레이터 : 흘끗 내려다보고, 까마귀는 나무 밑동에 넓은 강을 알아차렸다.
He sees a young woman, dipping a bucket in the water.
그는 양동이를 물 속에 담그는 한 젊은 여자를 본다.
-
- 16.10.31
-
- Crow Brings the Daylight
- CROW : Maybe this young woman will lead me to where the villagers keep the ball of daylight.
까마귀 : 아마 이 젊은 여자는 마을 사람들이 햇빛을 보관하는 곳으로 나를 이끌어줄거야.
I'll make myself invisible and follow her.
나는 내 자신을 안보이게 하고 그녀를 따라갈거야.
NARRATOR : Crow makes himself invisible and swoops down to the ground.
내레이터 : 까마귀는 그 자신을 보이지 않게 만들었고 땅으로 내리덮쳤다.
He follows the young woman to a home, where she lives with her father, the village chief.
그는 그 젊은 여자가 마을의 짱인 그녀의 아버지와 함께 사는 집으로 그녀를 따라갔다.
(The Young Woman and Crow cross the stage.)
(그 젊은 여자와 까마귀가 무대를 가로지른다.)
(The Young Woman and Crow enter a home, where the Chief sits at a table.
(그 젊은 여자와 까마귀가 이장이 테이블에 앉아 있는 집으로 들어간다.)
A Little Boy is playing on the floor.)
한 어린 소년이 바닥에서 놀고 있다.)
NARRATOR : Inside the home, Crow spots a box in the corner that is glowing brightly.
내레이터 : 그 집 안에서, 까마귀는 코너에서 밝게 빛나고 있는 한 박스를 발견한다.
CROW (whispering to the audience) : There it is! Daylight!
까마귀 (관중들에게 속삭이며) : 저기 다! 햇빛!
NARRATOR : Now Crow has to find a way to get the daylight from inside the box.
내레이터 : 이제 까마귀는 그 박스 안에 있는 햇빛에 닿기 위한 방법을 찾아내야만 한다.
Still invisible, Crow scratches at the little boy's ear.
여전히 보이지 않게, 까마귀는 그 어린 소년의 귀에 상처를 낸다.
The little boy begins to cry.
그 어린 소년이 울기 시작한다.