일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
Jeong's Comment
|
||||||
E-mails from the Teacher
|
||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
E-mails from the Teacher
|
E-mails from the Teacher
|
Jeong's Comment
|
||||
E-mails from the Teacher
|
||||||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
E-mails from the Teacher
|
추석연휴
|
|||||
E-mails from the Teacher
|
추석
|
E-mails from the Teacher
|
||||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
E-mails from the Teacher
|
E-mails from the Teacher
|
Jeong's Comment
|
||||
Jeong's comment
|
E-mails from the Teacher
|
|||||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |
-
- 16.09.02
-
- Jeong's Comment
- Please ask the custodian to turn up the heat at night.
"밤에 열을 관리하는 관리자에게 문의해 주시길 바랍니다." 라는 해석과
끊어서 읽은 것과 비교해보고 다음에 꼭 적용해 보길 바래.
Please ask/ the custodian/ to turn up the heat /at night. /
"요청해보세요/ 관리인에게/ 열을 높여 달라고 / 밤에는"
즉, "밤에는 온도를 높여(올려) 달라고 관리인에게 요청하세요"
-
- 16.09.02
-
- E-mails from the Teacher
- On Tuesday morning, the principal received another e-mail from Ms.Monroe.
화요일 아침, 교장은 monroe씨에게서 다른 전자 메일을 받았다.
Dear Ms. silva,
silva씨에게,
Please ask the custodian to turn up the heat at night.
밤에 열을 관리하는 관리자에게 문의해 주시길 바랍니다.
It's too cold for the classroom pets.
애완동물들이 있는 교실은 너무 추워요.
Thank you,
고맙습니다.
Ms. Monroe
monroe씨에게
"Why doesn't Ms.Monroe ask the custodian to turn up the heat?
"왜 monroe씨는 열을 켜는것을 요청하지 않는 이유는 무엇일까?
Maybe she's shy," said Ms.Silva.
아마도 그녀는 부끄러워하는 것 같아." silva씨가 말했다.
And then she asked the custodian hersself
그리고 그녀는 관리인에게 요청했다.
-
- 16.09.05
-
- E-mails from the Teacher
- On Wednesday morning, when Ms.Monroe opened the classroom door, the lights were on and the room was warm.
수요일 아침, monroe가 교실 문을 열때, 불이 켜져 있었고, 방은 따뜻했다.
"Is something wrong with the heat?" wondered Ms. Monroe.
"더위에 뭔가 문제가 있나요?"Monroe씨는 궁금했다.
After everyone had left school,
모든 사람이 학교를 떠난 후,
Mouse came out from the bookcase to visit the other pets.
쥐는 다른 애완 동물들과 방문 책장에서 나왔다.
The rabbit pushed some lettuce through his cage for Mouse to eat.
쥐의 식사를 위해 토끼는 자신의 새장을 통해 약간의 상추를 밀었다.
"Wouldn't som carrots be tasty?" said the rabbit.
"당근이 과연 맛있을까?" 토끼는 말했다.
"Sunflower seeds would be nice, too.
"해바라기 씨도 좋을거야.
I know just what to do," said Mouse, and he ran to the computer.
내가 그냥 알고있어," 쥐가 말했고 그는 컴퓨터로 달려갔다.
-
- 16.09.07
-
- E-mails from the Teacher
- On Thursday morning, the principal had another e-mail.
목요일 아침에 , 교장은 다른 전자 메일을 보냈다.
Dear Ms. Silva,
silve씨에게.
Please bring sunflower seeds and carrots to my classroom tonight.
오늘밤에 제 교실에 해바라기 씨앗, 당근을 지참하시기 바랍니다.
The animals need variety in their diet.
동물들은 그들의 식단에 맞는 것들이 필요합니다.
Thank you,
고맙습니다.
Ms. Monroe
monroe씨가.
"Ms. Monroe Must buy these things herself.
"monroe씨는 이러한 것들을 자신이 구입해야해요.
I'll tell her if I see her today," said Ms.Silva.
내가 오늘 그녀를 본다면 그녀에게 말할거에요,"silve씨가 말했다.
But the principal didn't thave time to talk to Ms. Monroe that day.
그러나 교장은 그날 monroe씨에게 이야기 할 시간이 없었다.
-
- 16.09.09
-
- Jeong's Comment
- I demand that you bring some to my classroom tonigt!
"나는 당신이 제 교실의 일부를 가져올 것을 요청했어요! " 에서
'교실의 일부를 가져온다'는 것은 어색하구나
"나는/ 요구한다/ 당신이/ 가져와야한다고/ 약간/ 교실로/ 오늘밤에"라고
끊어 읽은다음에 자연스럽게 연결하면
" 나는 당신이 오늘밤에 나의 교실로 해바라기 씨나 당근을 조금 가져올것을 요구합니다"
처럼 되겠지?
-
- 16.09.09
-
- E-mails from the Teacher
- On Friday morning. Ms. Silva had another E-mail.
금요일 아침에 실바씨는 다른 전자 메일을 받았다.
Dear Ms. Silva,
실바씨에게.
The animals are furious.
동물들은 분노하고 있어요.
They did not get any sunflower seeds or carrots last night.
그들은 지난 밤에 해바라기 씨앗과 당근을 받지 못했어요.
I demand that you bring some to my classroom tonigt!
나는 당신이 제 교실의 일부를 가져올 것을 요청했어요!
Sincerely,
진정으로
Ms.Monroe
먼로씨에게
P.s. If you can't bring sunflower seeds and carrots,
추신. 당신이 해바라기 씨와 당근을 가져올 수 없는 경우,
let's negotiate.
협상을 해야해요.
Here's a compromise.
여기에 타협해야해요.
You can bring either sunflower seeds or carrots.
당신은 해바라기 씨앗이나 당근 중 하나를 가져와야 합니다.
Ms.Silva thought,"This has gone too far.
실바씨는 생각했다."너무 멀리 생각했어요.
I must speak to Ms. Monroe!"
나는 먼로씨에게 말해야 합니다!
-
- 16.09.12
-
- E-mails from the Teacher
- Ms. Silva rapped on Ms Monroe's classroom door.
실바씨는 먼로씨의 교실 문을 두드렸다.
"We must talk about the latest e-mail you sent me," she said.
"우리는 당신이 보낸 전자메일에 대해 이야기 하고 있어요."그녀가 말했다.
"Oh! Have you found our missing mouse?" exclaimed Ms. Monroe.
"오! 당신이 우리의 쥐를 찾을 수 있나요?"먼로씨가 외쳤다.
"No, I'm here to discuss your e-mail about carrots and sunflower seeds, " said Ms. Silva.
"아니요. 저는 해바라기씨와 당근에 대한 당신의 메일에 대하여 논의하기 위해 여기에 있는 것 입니다." 실바씨가 말했다.
"I never sent such an e-mail!" exclaimed Ms. Monroe.
"나는 절대 그런 메일을 보내지 않았어요!" 먼로씨가 외쳤다.
Suddenly Lin pointed to the bookcase.
갑자기 린 책상을 지적했다.
"Look! It's our mouse!" said Lin.
"보세요! 이것은 우리의 쥐에요!" 린이 말했다.
Mouse squeaked and ran to the fist tank.
쥐는 찍찍거리며 첫번째 탱크로 달렸다.
-
- 16.09.14~16.09.16
-
- 추석연휴
-
- 16.09.14
-
- E-mails from the Teacher
- He pointed at the lights and squeaked some more.
그는 빛에서 지적했고, 조금더 찍찍거렸다.
Philip said, "He's trying to tell us something, but I don't understand him."
빌립은"그는 우리에게 뭔가를 말하려고 하지만 , 내가 그를 이해하지 못한다"고 말했다.
Then Mouse ran to the computer.
그런다음 쥐가 컴퓨터로 달려갔다.
Everyone gathered around him.
모두가 그의 주위에 모였다.
"Mouse is typing a message!" said Anthony.
"쥐는 메시지가 입력됩니다!" 안토니가 말했다.
"That's impossible! " said Ms.Silva.
"그건 불가능해요!" 실바씨가 말했다.
"I can't believe it," said Ms. Monroe.
"나는 그것을 믿을 수 없어요,"먼로씨가 말했다.
-
- 16.09.15
-
- 추석
-
- 16.09.16
-
- E-mails from the Teacher
- Dear everyone:
모든이에게
We pets need better care.
우리는 애완동물을 잘 관리해야 해요.
I was impatient, so I sent e-mails to Ms. Silva.
나는 참을성이 있어요, 그래서 나는 실바씨에게 메일을 보냈어요.
I apologize for using Ms.Monroe's name,
나는 먼로씨의 이름을 사용했으니 사과할게요.
but I didn't think anyone would listen to a mouse.
하지만 나는 모두가 쥐라할것이라고 생각하지 않았어요.
I'm sorry for the trouble
나는 문제에 대해 미안해요
I caused.
내가 원인이에요.
Sincerely, Mouse.
감사해요.
-
- 16.09.19
-
- E-mails from the Teacher
- That night, long after everyone had gone home,
그날 밤, 한참 후에 모두들 집으로 돌아갔다.
Mouse peeked out from behind the bookcase.
마우스 책상 뒤에 책꽃이를 노았다.
He said hello to the fabbit and tapped on the aquarium.
그는 토끼에게 인사했고 수족관에 노았다.
"Who's there?" cried the fish.
“누구세요?” 물고기가 외쳤다.
"It's me. I'm Mouse!I'll turn on the lights so you can see me," said Mouse.
“나에요. 나는 쥐에요! 나는 오른쪽으로 돌아야 당신이 나를 볼 수 있어요.”쥐가 말했다.
Mouse tried to turn on the lights, but he coukin't .
쥐는 오른쪽으로 돌았지만 그는 하지않았다.
Then he looked at the computer and said,
그리고 그는 컴퓨터를 쳐다보면서 말했습니다,
"I'll find a solution to this problem."
“나는 이 문제에 대해 해결책을 찾을 수 있어.”
-
- 16.09.19
-
- Jeong's comment
- 은수의 성실함에 박수를 보내요.
점점 향상되는 걸 보니 정말 기뻐요
한곳만 고치면 훌륭할 듯해요
"turn on the light" 는 "불을 켜다" 는 뜻이죠.
-
- 16.09.21
-
- E-mails from the Teacher
- The next morning, Ms. Silva, the school principal, checked the e-mail.
다음날 아침, silva씨는 학교의 총장이고, 이메일을 확인했다.
"Ms. Monroe sent me an e-mail last night.
"monroe씨는 전날밤에 이메일을 보냈어요.
I wonder what she wants," said Ms. Silva.
나는 그녀가 원하는것을 궁금해했어요. " Silva씨가 말했다.
Then she read the e-mail.
그녀가 이메일을 읽을때.
Dear Ms. Silva
silva씨에게
please ask the custodian to leave the lights on in my classroom at night.
제발 관리자에게 밤에 나의 교실 위에있는 먹이가 떠나게해주세요.
It keeps the fish happy.
그 물고기의 행복은 탈출했어요.
Thank you,
고마워요.
Ms. Monroe
Monroe가
"I wonder why Mr. Monroe doesn't ask the custodian to leave on the lights,"
"나는 왜 Monroe씨가 관리자의 밤에 떠난것을 묻는지 모르겠어요."
thought Ms. Silva.
Silva씨는 생각해보았다.
And she asked the custodian herself.
그리고 그녀는 그녀의 관리자에게 물었다.
-
- 16.09.23
-
- Jeong's Comment
- The following Monday, after everyone had gone home, Mouse came out from the bookcase and visited his friends.
"모두가 간 월요일, 모두가 집에 가기전,쥐는 책장에서 나와 그의 친구에게 방문했다." 처럼 은수가 이해한 이유는 끊어 읽은 구조가 다소 틀렸기 때문인듯하구나
The following Monday,/ after everyone had gone home,/ Mouse /came out/ from the bookcase /and visited/ his friends./ 처럼 끊으면
"다음날 월요일에/ 모든사람들이 집으로 떠난후 / Mouse는/ 나왔다/ 책장으로부터/ 그리고 방문했다 / 그의 친구들을 / "처럼 되겠지?
이제, 자연스럽게 연결해보길 바란다
-
- 16.09.23
-
- E-mails from the Teacher
- The next morning, Ms. Monroe was surprised to see the lights on in her classroom.
다음날 아침, 먼로씨는 그녀의 교실에서 빛을 보고 놀랐습니다.
"Did I forget to turn the lights off when I left?" she wondered.
"내가 떠날때 불을 끄는것을 잊었나?" 그녀는 궁금해 했다.
The following Monday, after everyone had gone home, Mouse came out from the bookcase and visited his friends.
모두가 간 월요일, 모두가 집에 가기전,쥐는 책장에서 나와 그의 친구에게 방문했다.
"It's cold. I need more hay in my cage,"complained the rabbit.
"여긴 추워. 나는 내 새장에 더많은 건초를 필요로 해."토끼가 불평했다.
"I'll find a solution, " said Mouse, and he ran to the computer.
"나는 해결책을 찾을 수 있어,"쥐가 말했다. 그리고 그는 컴퓨터로 달려갔다.