일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Philadelphia,1756
|
Collecting Seashells
|
|||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Collecting Seashells
|
Collecting Seashells
|
Collecting Seashells
|
||||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
Making a Newspaper
|
Making a Newspaper
|
Making a Newspaper
|
||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
How people Got Fire
|
How people Got Fire
|
How people Got Fire
|
||||
27 | 28 | 29 | 30 | |||
How people Got Fire
|
How people Got Fire
|
|||||
-
- 16.11.02
-
- Philadelphia,1756
- This document said Americans were free!
이 문서는 미국인들이 자유롭다고 말한다
Back in the 1700s, you might also go into the State House to see the Library Company.
1700년에 너는 주 집에서 도서관 회사를 볼 수있었을 것이다.
It was the first public library in America.
이것은 처음 일반적인 아메리카의 도서관이였다.
Ben Franklin helped start it, too!
벤 프랭클린은 이것 역시 도와주웠다!
Ben Franklin was a busy man in a busy city.
벤 프랭클린은 바쁜 도시에 바쁜 남자였다.
The lightning rod was one of his many inventions.
그 피뢰침은 그의 발명품이다.
He designed one for his home.
그는 그의집을 설계했다.
As a result, lightning didn't hurt the house!
결과는 피뢰침은 집을 다치지 않게 한다.
You might also see people reading poor Richard's Almanack.
너는 또한 가난한 리차드의 집을 읽는 사람들을 본적이 있을것이다.
Ben Franklin composed and printed it.
벤 프랭클린은 이것을 구성하고 인쇄했다.
You might hope to achieve as much as Franklin did!
너는 프랭클린이 성취한 것을 희망한다!
-
- 16.11.04
-
- Collecting Seashells
- Gran lived by the beach.
할머니는 해변에 사신다.
Katie often went to stay whit her during vacation.
카티에는 종종 그녀의 방학때 머물고는 한다.
Katie really liked visiting Grand.
카티에는 할머니를 방문하는것을 정말 좋아한다.
Katite liked walking on the sand and splashing in the waves.
카티에는 파도에 물 튀기는 모래사장을 걷는것을 좋아한다.
She likes talking whit Gran more than anything.
그녀는 할머니와 모든 이야기 하는것을 좋아한다.
Grand was never too busy to listen.
할머니는 너무 바빠서 들을 수없었다.
katie and Grand were at the beach one day.
카티에와 할머니는 어느날 해변에 갔다
They were making a sand castle.
그들은 모래 성을 만들었다
"My friend Maisie collects toy dogs," said katie.
나의 친구는 장남감 강아지를 모은다
"My friend John collects stamps. I don't collect anything."
나의 친구 John은 도장을 모은더 나는 아무것도 모으지 않는다.
-
- 16.11.07
-
- Collecting Seashells
- Gran was putting shells on the sand castle.
할머니는 모래성에 조개를 밀어 넣었다.
She held up a shell.
그녀는 조개를 깼다.
"You could collect empty house," she said
너는 빈 껍데가를 모을 수 있다.
"What do you mean?" asked katie.
무슨 뜻이에요? 케이트는 물었다
"I mean seashells." laughed Gran.
나는 조개껍데기를 의미한거야 할머니는 대답했다.
"Sea animals once lived in these shells."
바다의 동물은 이 껍데기에 산다.
"That's a great idea!" said Katie.
좋은 생각이에요 케이트는 말했다.
"I'm going to collect seashells."
나는 조개껍데가를 모으러 갈께요.
Katie picked up a pretty shell from the pile she and Gran had collected.
케이트는 에쁜 조개를 들었다 그녀와 할머니는 조개 더미를 모았다.
That was how Katie started collecting shells.
케이트는 조개를 모으기 시작했다.
-
- 16.11.09
-
- Collecting Seashells
- Gran and Koike went shopping the next day.
할머니와 케이트는 다음날 쇼핑하러 갔다.
Gran bought some shall boxes for Kaite.
할머니는 조개 상자를 케이트에게 사 주었다.
Kaite put a different kind of Shell in each box
케이트는 다른 상자에 조개를 담았다.
Katie put shells that looked like snail shells in a red box.
케이트는 달팽이 조개는 빨간 상자에 넣었다
she put the biggest snail shell to her ear.
그녀는 더큰 달팽이 조개를 귀에 가져갔다
she thought she Could hear the sea!
그녀는 바다의 소리를 들었다.
kaite Put flat shells in a blue box.
케이트는 평평한 조개를 파란 상자에 넣었다.
Some were round, and some looked like little fans.
잠시뒤에 펜모양 같았다.
Katie collected shells of many different colors.
케이트는 다릉 색깔의 조개를 골랐다
she learned the name of the shells
그녀는 조개에 이름을 붙여 주었다
-
- 16.11.11
-
- Collecting Seashells
- she learned what animal had once lived in each Shell.
그녀는 다른 조개에 살고 있는 동물을 봤다
Katie Put each box of shells on a Shelf.
케이트는 상자를 그녀의 앞으로 밀었다
she made a sign that said."My Empty House Collection."
그녀는 사인을 만들고 말했다 빈 집을 골랐다
Kaite's Friend Maisie came to visit.
케이트의 친구 Maisie는 집에 놀러왔다.
"How can you fit empty house in boxes?"asked Maisie
왜 빈것을 골랐니? Maisie는 요청했다.
"They are not real house,"laughed Katie.
그들의 진짜 집이 아니야 케이트는 대답했다
"They are animal houses. They are Seashells!"
그들은 동물의 집이다 그들은 조개 껍데기이다!
"Wow"said Maisie. "Can we go and find Some seashells together?
와 Maisie는 말했다 조개껍데기를 ?으러 갈래?
"That would be Fun."said Katie.
재미있을거야 케이트는 말했다
"Come on.""Let's collect Some seashells.
와 조개껍데기 모으러 가자
Perhaps Maisie Can strait a Collection,too."
Misie 역시 조개 를 모았다
-
- 16.11.14
-
- Making a Newspaper
- Printing a newspaper was hard work during the 1700S.
1700년에 신문은 고된일이였다.
Printers needed ink,paper, and metal letters called type.
프린트는 잉크와 종이를 필요로 했고두꺼운 종이라고 불렸다.
They needed a printing press,too.
그들은 프린트도 역시 필요로 했다
Printing a newspaper took a lot of time.
프린트 신문은 시간이 많이 걸렸다
A printer might work 14 hours a day
프린트 신문은 14시간씩 걸린다
Newspapers had lots of text.
신문은 많은 양이다
Printers often copied stories from other newspapers.
프린터는 종종 다른 신문의 이야기를 배낀다.
Sometimes printers worte about their own beliefs.
가끔식 프린터는 우리의 신념을 쓴다
These writings were called essays.
그 쓰는것은 짧은 글이라고 불린다
Newspapers had very few cartoons.
신문은 새로운 이야기를 가지고 있다
-
- 16.11.16
-
- Making a Newspaper
- They did not have any photos because there were no cameras!
그들은 사진을 가지고 있지 않눈다 왜냐하면 카메라가 없기 때문이다
But newspapers did have ads.
그러나 신문에 광고가 있다.
Ads made large amounts of money because people paid to have the ads printed.
광고는 큰 돈으로 만들어 진다 왜냐하면 사람들이 광고를 복사하기 때문이다.
The stories, essays,and ads had to be printed on paper.
그 이야기,글 그리고 광고는 종이에 복사한다.
First, printers took metal letters from a box.
처음, 프린터는 금으로 된 종이 박스였다.
They put the letters together to form words and lines of type.
그들은 종이를 밀고 함께 글을 쓰고 줄을 긋는 것이였다.
Printers locked the type into a metal frame.
프린터는 금틀에 끼워 넣는다.
Next,printers spread ink over the type.
다음, 프린터는 잉크를 뿌린다.
Then they put paper across it
그때 그들은 종이를 맞은편에 놓는다
The printing press pressed the paper against the type
그 프린터는 신문이 충분하지 않아 종이로 대신한다.
-
- 16.11.18
-
- Making a Newspaper
- Workers hung the printed page up to dry.
일하는 사람은 건조하게 복사한 페이지를 걸고있다.
Printers could print as many as 240 pages each hour!
종이들은 240쪽을 시간안에 인쇄할수 있다.
After printers finished printing a page,thre took the type apart.
종이들은 쪽수를 인쇄하면 그들은 떨어져 나간다
Each letter went back to its place in the box.
다른 종이는 뒤오가서 박스안에 넣어진다
Today's newspapers have lots of text.
오늘날의 신문은 많은 글을 가지고 있다.
There are stories,essays,and ads.
이야기들은 수필 그리고 광고들이다.
Today's newspaper have lots of color, too.
오늘날의 신문은 역시 많은 색을 가지고 있다.
There are color photos, cartoons, and ads.
그 색깔 사진은 만화와 광고이다.
Printers from 1700s would be amazed by today's tools.
종이는 1700년에 놀랄정도로 만들어졌는데 오늘날의 도구가 되었다.
These inventions make newspaper printing much quicker and easier.
이 발명품은 쉽고 빠르게 신문을 만들 수 있었다.
Today's printing Presses print thousands of sheets of paper each hour!
오늘날의 presses복사는 신문사에서 수천명을 데리고 시간을 걸리게 하는것이다
Today, many people even use computer technology to print newspapers.
오늘,많은 사람들은 심지어 신문을 만들기 위해 컴퓨터 공업기술을 사용한다
These accomplishments are amazing!
이것은 놀라운 업적이다
what will people come up With next?
사람들은 다음에는 무엇을 할까?
-
- 16.11.21
-
- How people Got Fire
- Long ago, people did not have fire.
오래전에 사람들은 불이 없었다.
winter was cold, and snow fell.
겨울은 추웠다 그라고 눈이 내렸다.
The People were not warm.
사람들은 따뜻하지 않았다
Coyote saw that the People were cold.
Cotote는 사람들이 추워하는 것을 봤다.
He wanted to help them.
그는 그들을 도와주기를 원했다.
Coyote knew where the Fire Beings lived.
Coyote는 불꽃이 어디에 있는지 알았다.
He saw them at the top of a mountain.
그는 그들에게 산 정상을 보여주웠다
The Fire Beings had fire up there.
그 불꽃은 그곳에서 불을 지폈다.
The top of the mountain was at a great height.
그 산 정상은 좋은 높이 였다.
It was a long Way, but Coyote wanted to help the People get fire.
이것은 오래 지속되었다. 그러나 Coyote는 사람들에게 불을 구해주고 싶었다.
So he walked slowly toward the top of the mountain.
그래서 그는 산 정상을 향하여 걸어 다녔다.
Coyote got to the top and walked Close to the fire.
Coyote는 정상에서 걸어다니며 불에 가까이 갔다.
-
- 16.11.23
-
- How people Got Fire
- Then he dug a tunnel and hid.
그때 그는 구멍을 파서 숨어있었다.
The Fire Bing s could not see him.
그 불꽃은 그를 보지 못했다
Coyote watched the Fire Beings.
coyote는 불꽃들을 보았다.
He Saw how the Fire Beings let the fire burn out.
그는 불꽃들이 어떻게 태어나는지 보았다.
There was nothing left but an orange glow.
그곳은 왼쪽에 아무것도 없었다 그러나 주황색이 빛나고 있었다
Then one Fine Bing got Some small sticks.
그때 하나의 불꽃이 작은 막대기를 들고왔다
The other Fire Beings used these sticks to start the fire.
그 다른 불꽃들은 불에 막대기를 사용했다.
Soon they made the fire very hot.
곧 그들은 불을 매우 뜨겁게 만들었다
Coyote wanted to steal fire for the people.
Coyote는 사람들을 위해 불을 뺏기를 원했다.
But the Fire Beings watched the fire day and night.
그러나 불꽃들은 매일밤 불울 보고 있었다.
-
- 16.11.25
-
- How people Got Fire
- Coyote watched and watched.
Coyote는 보고 또 봤다
He saw that the fire Beings were sleepy in the morning.
그는 아침에 불꽃이 자는걸 보았다.
They did not Guard the fire Very Well as the Sun Came up.
그들은 해가 뜰때 까지 불을 지키고 있지 않았다
That was the best time to steal the fire.
불을 뺏을 수 있는 좋은 시간이였다.
Coyote knew be needed help to steal fire.
Coyote는 불을 뺏어서 도움을 주는방법을 알고 있다.
He went down the mountain.
그는 산을 내려갔다.
Then coyote spoke to his friends Squirrel,chipmunk,and Frog.
그때 Coyote는 그의 친구 다람쥐 얼룩 다람쥐,개구리에게 말했다.
Coyote's friends agreed to help.
Coyote의 친구들은 도움을 줬다.
They made a plan to steal fire.
그들은 불을 뺏기위한 계획을 세웠다.
The friends went back to the mountain.
그 친구들은 산 뒤쪽으로 갔다
-
- 16.11.28
-
- How people Got Fire
- Frog sat at the bottom.
개구리는 바닥에 앉아있었다.
chipmunk sat halfway up the mountain.
얼룩다람쥐는 중간위에 앉아있었다.
Squirrel sat almost at the top.
다람쥐는 거의 높은곳에 앉아있었다.
Coyote walked alone toward the fire and hid in his tunnel.
Coyote는 혼자 불을 향해 걷다가 그의 터널로 숨었다.
He waited for the sun to Come up.
그는 해가 뜨기를 원했다.
Just before the sun came up, when the Fire Beings were asleep,Coyote ran out of his tunnel.
그전에 해가 뜬다, 불꽃들은 잠에 빠진다, Coyote는 그의 터널로 밖으로 뛰었다.
He stole a piece of fire.
그는 불조각을 훔쳤다.
The Fire Beings woke up.
불꽃들이 일어났다
"stop that thief!" that cried.
도둑아 그만해 울부짖었다.
They pointed in his direction.
그들은 뾰족해져서 그의 방향으로 갔다.
-
- 16.11.30
-
- How people Got Fire
- One Fire Being grabbed Coyote's tail.
한 불꽃은 Coyote의 꼬리를 잡았다.
when she touched his tail the end of it turned white.
그녀가 그의 꼬리를 잡을때 이것은 하얗게 되어 끝났다
Coyote threw the fire to Squirrel.
Coyote는 불을 다람쥐에게 던졌다
Squirrel caught the fire.
다람쥐는 불을 잡았다
It was so hot that Squirrel's tail curled up.
이것은 뜨거워서 다람쥐의 꼬리가 말렸다.
Squirrel threw the fire to Chipmunk.
다람쥐는 얼룩다람쥐에게 불을 던졌다
The Fire Beings ran after the fire.
그 불꽃들은 불을 계속 쫓아갔다
One Fire Being grabbed Chipmunk's back.
한개의 불꽃은 얼룩다람쥐의 등을 잡았다.
The fire Beings hot hand Put three stripes on Chipmunk's back.
그 불꽃들은 얼룩다람쥐 등에 있는 3개의 줄무늬를 밀었다.
chipmunk threw the fire to Frog.
얼룩다람쥐는 개구리에게 불을 던졌다.