앙성중학교 로고이미지

신유현

페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
2015년 2016년 2017년
1 2 3 4
A New Painting
A New Painting
       
       
       
5 6 7 8 9 10 11
현충일
A New Painting
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
A New Painting
             
             
12 13 14 15 16 17 18
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
             
             
             
19 20 21 22 23 24 25
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
             
             
             
26 27 28 29 30    
         
         
         
         
  • 16.06.01
    - A New Painting
    Mr. and Mrs. Green wanted a painting of a dog to hang in their cozy house.
    Mr.와 Mrs. Green 은 그의 아늑한 집에 걸 구 있는 개 그림을 구하러 갔었다.

    "I'll write a list of what the painting should include," said Mrs. Green.
    "나는 어떤 그림을 포함시켜야 할지 목록을 쓸게," Mrs. Green이 말했다.

    "The dog in the painting must look like our dog," said Mr. Green.
    "우리 개처럼 그려져 있는 그림이여야해," Mr. Green이 말했다.

    "The dog in the paiting must be sitting on grass," said Mr. Green.
    "반드시 개가 잔디에 앉아있는 그림이여야해," Mr. Green이 말했다.
  • 16.06.03
    - A New Painting
    The Greens went to a shop that had paintings of dogs.
    그들은 (Greens) 개들을 그린 그림이 있는 가게로 갔다.

    They looked at one painting.
    그들은 그림을 보았다.

    "This dog is too big," said Mr. Green.
    "이 개는 너무 커요," Mr. Green이 말했다.

    "I agree," said Mrs. Green.
    "나도 동의해, (같은 생각이야)" Mrs. Green이 말했다.

    "Our dog is smaller,"
    "우리개는 더 작아,"

    They looked st another painting.
    그들은 다른 그림을 보았다.

    "This dog isn't sitting on grass," said Mr. Green.
    "이 개는 잔디에 앉아있지 않아," Mr. Green이 말했다.

    "I agree," said Mrs. Green.
    "나도 동의해, (같은 생각이야)" Mrs. Green이 말했다.

    "Our dog likes to sit on grass."
    "우리 개는 잔디에 앉기를 좋이해."
  • 16.06.06
    - 현충일
  • 16.06.06
    - A New Painting
    They looked at one last painting.
    그들은 마지막으로 다른 그림 하나를 보았다.

    "This dog isn't big enough," said Mr. Green.
    "이 개는 충분히 크지 않아,(작아)" Mr. Green이 말했다.

    "I agree," said Mrs. Green.
    "나도 동의해, (같은 생각이야)" Mrs. Green이 말했다.

    "Our dog is bigger."
    "우리개는 좀더 커."

    "Let's write a review of the oaintings we have seen," said Mr. Green.
    "같이 우리가본 그림들에대해 검토해서 쓰자," Mr. Green이 말했다.

    "What will we do?" said Mr. Green.
    "우린 이제 어떻게 하지?" Mr. Green이 말했다.

    "I know," said Mrs. Green.
    "나는 알아요," Mrs. Green이 말했다.

    "Let's make our own painting instead of buying one."
    "사는 대신에 우리가 같이 하나를 그리자."

    "What a good idea!" said Mr. Green.
    "좋은 생각이야!" Mr. Green이 말했다.
  • 16.06.08
    - A New Painting
    The Greens worked hard on their painting.
    Green들은 열심히 그림을 그렸다.

    When it was finished, they were thrilled with it.
    그림을 다 그렸을때, 그들은 그것을 보고 매우 흥분했다. (좋아했다.)

    "It's enchanting," said Mr. Green.
    "기분이 정말 황홀하다," Mr. Green이 말했다.

    "It looks just like a photo," said Mrs. Green.
    "정말 사진같아," Mrs. Green이 말했다.

    "Even our dog seems to like it!" said Mr. Green.
    "우리 개도 이 그림을 좋아하는것같아!" Mr. Green이 말했다.

    To celekbrate the painting, the Greens had a party.
    그 그림을 기념하기 위해, Green들은 파티를 했다.

    "What a wonderful painting!" said all their friends.
    "정말 멋진 그림이다!" 그들의 친구들이 말했다.
  • 16.06.10
    - A NEW SCHOOL FOR CHRIS
    "Are you nervous?" asked Mom.
    "긴장되니? (걱정되니?)" 엄마가 물었다.

    "No," said Chris cheerfully.
    "아뇨," 크리스가 즐겁게 말했다.

    Maybe Chris was a little nervous.
    아마 크리스는 조금 긴장했을 것이다.

    Would his new school be different the his outher school? Would it be the same?
    그의 새 학교는 전에 그가 다니던 학교와 다를까? 같을까?

    Mom took Chris to school.
    엄마는 크리스를 학교에 데려갔다.
  • 16.06.13
    - A NEW SCHOOL FOR CHRIS
    Mom and Chris met Mr. Clark, the principal.
    엄마와 크리스는 교장선생님인, 클라크씨를 만났다.

    She took Chris to his classroom.
    그녀는 크리스를 교실로 데려갔다.

    His new teacher, Mr. Greene, saked the class to say hello to Chris.
    그의 새 선생님, 그린씨는 모두 크리스에게 인사 하라고 했다.

    "Hello!" everybody said.
    "안녕!" 모두가 밀했다.

    Mr. Greene gave Chris a math book.
    그린씨가 크리스에게 수학책을 줬다.

    Then Chris sat down at his new desk.
    그리고 크리스는 자신의 새 책상에 앉았다.

    The girl next to him helped him find the righ page.
    그의 옆에앉은 여자애가 그리 제대로된 쪽을 찾을 수 있도록 도와주었다.

    The children were learning to measure how long things are.
    학생들은 물건들이 어떤 길이인지 재는 방법을 배우고 있었다.

    Mr. Greene gave Chris a ruler.
    그린씨는 크리스에게 지를 주었다.

    The children measured things in the classroom.
    학생들은 교실에 있는 것들의 길이를 재고 있었다.

    Chris measured his foot.
    크리스는 그의 발길이를 재었다.

    It was seven inches(17.8cm) long.
    그것은 (발 길이는) 7인치 (17.8cm) 였다.
  • 16.06.15
    - A NEW SCHOOL FOR CHRIS
    Next, the children had reading.
    그다음, 학생들은 읽기를 했다.

    Students read parts of a story out loud.
    학생들은 큰소리로 자신의 파트를 읽었다.

    It was about a mouse.
    그것은 쥐에 관한 이야기였다.

    The mouse had lost his bicycle.
    쥐는 그의 자전거를 잃어버렸다.

    Mr. Greene asked them questions about the story.
    그린씨는 그들에게 그 이야기에 대해서 질문했다.

    Chris raised his hand. He answered one of the questions.
    크리스는 그의 손을 들었다. 그는 그 질문에 대해 대답을 했다.

    Th bell rang. It was time for recess!
    종이 울렸다. 쉬는시간 이였다!

    Everyone ran outside.
    모두들 밖으로 뛰쳐나갔다.

    Some children played tag. Chris wanted to play, too.
    몇몇 학생들은 꼬리잡이글 했다. 크리스도 같이 놀고싶었다.

    He didn't went to ask.
    그는(같이해도 되냐고) 물어보러 가지 않았다.

    A boy from his class waved to Chris.
    한 남자애가 크리스에게 손을 흔들었다.

    The boy asked Chris to play. Chris played the game, too.
    그 남자애는 크리스에게 같이놀자고 했다. 크리스는 같이 놀았다.
  • 16.06.17
    - A NEW SCHOOL FOR CHRIS
    The children played until the bell rang again.
    학생들은 종이 다시 칠때까지 계속 놀았다.

    Then, they returned to their classroom.
    그러자, 그들은 교실로 돌아왔다.

    Mr. Greene talked about words that describe.
    그린씨는 단어의 묘사에 대해 가르쳐 주셨다.

    He asked the children to describe their classroom.
    그는 학생들에게 교실에 대해 묘사하라고 했다.

    Chris said the words bright, brown, and square.
    크리스는 단어 밝다, 갈색, 그리고 사각형을 말했다.
  • 16.06.20
    - A NEW SCHOOL FOR CHRIS
    Mr. Greene wrote the words on the board.
    그린씨는 칠판에 단어들을 칠판에 적었다.

    Everyone in the class ate lunch together.
    교실에 있는 모두가 점심을 같이 먹었다.

    Then childepren asked Chriz questions about whether he has any brothers or sistres.
    그러자 학생들은 크리스에게 그의 형제나 남매가 있는지 물어보았다.

    Chris told the children about his other school.
    크리스는 학생들에게 그가다녔던 학교에 대해 말했다.

    He told them about his brother and sister.
    그느 그들에게 그의 형과 누나 (남동생, 여동생) 에 대해서 말했다.
  • 16.06.22
    - A NEW SCHOOL FOR CHRIS
    Then, it was time to go outsid and play.
    그러더니, 시간이 밖에 나가서 놀 시간이 되었다.

    Some children played basketball.
    어떤 학생은 농구를 했다.

    Chris played aoccer with aome others.
    크리스는 다른 애들이랑 축구를 했다.

    He kicked the ball.
    그는 공을 발로 찼다.

    He even scored a goal!
    그는 골도 넣었다.

    The children went inside when lunch was over.
    학생들은 밥을 다먹은 다음에 안으로 갔다.

    It was time for social studies.
    사회 시간이였다.
  • 16.06.24
    - A NEW SCHOOL FOR CHRIS
    Mr. Greene showed the children a mep of their town.
    그린씨는 학생들에게 그 도시의 지도를 보여주었다.

    They found their school, the park, the firehouse, and the library.
    그들은 그들의 학교를 찾아냈고, 공원, 소방서, 그리고 도서관을 찾아냈다.

    Another techer came into the class.
    다른 선생님이 교실에 들어오셨다.

    Her name was Ms. Torres. She was a music teacher.
    그녀의 이름은 토레스였다. 그녀는 음악선생님이였다.

    Ms. Torres played songs on a small electric keyboard.
    토레스씨는 작은 전기 키보드로 노래를 연주했다.

    The class sang along.
    학급 전체가 따라불렀다.