앙성중학교 로고이미지

변해인

페이스북 공유하기 트위터 공유하기 카카오톡 공유하기 카카오스토리 공유하기 네이버밴드 공유하기 프린트하기
2015년 2016년 2017년
1 2 3 4 5 6
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
           
           
           
7 8 9 10 11 12 13
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
             
             
             
14 15 16 17 18 19 20
광복절
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
             
             
21 22 23 24 25 26 27
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
             
             
             
28 29 30 31      
Helen Keller's Special Friend
Helen Keller's Special Friend
       
       
       
  • 16.08.01
    - Helen Keller's Special Friend
    However, she still did not understand the meanings of the words.
    그러나, 그녀는 여전히 단어들의 의미를 이해하지 못했다.

    Then, one day, everything changed.
    그런다음, 어느 날 모든 것이 바뀌었다.

    Annie held Helen's hand under running water.
    애니는 헬렌의 손을 흐르는 물 아래에 잡고 있었다.

    She spelled the word 'water'.
    그녀는'물' 이란 단어의 철자를 말했다.

    Helen understood that the letters w-a-t-e-r and the water itself were the same thing.
    헬렌은 물이라는 글자를 이해했고, 그것이 물이라는 것과 같다는 것을 이해했다.
  • 16.08.03
    - Helen Keller's Special Friend
    In 1888, Annie and Helen left Alabama.
    1888년도에 애니와 헬렌은 앨라배마주를 떠났다.

    It was Helen's first trip away from home.
    그것은 집에서 떠난 헬렌의 첫 번째 여행이었다.

    She and Annie went to Boston to meet the students at the Perkins Institution.
    그녀와 애니는 보스턴에 있는 파킨 보호 시설에 학생들을 만나기 위해 갔다.

    They stayed at Perkins for two years.
    그들은 퍼킨스에 2년 동안 머물렀다.
  • 16.08.05
    - Helen Keller's Special Friend
    At Parkins, she learned to read books using Braille.
    퍼킨슨에서 그녀는 책들을 점자를 사용하여 읽는 것을 배웠다.

    Helen starting writing stories and poems.
    핼렌은 이야기와 시를 쓰는 것을 시작했다.

    People soon heard about how she used her hands to talk.
    사람들은 곧 그녀가 어떻게 손들을 사용하여 대화하는 지에 대해 들었다.
  • 16.08.08
    - Helen Keller's Special Friend
    Newspapers wrote stories about her,too.
    신문에서도 역시 그녀에 대한 이야기를 적었다.

    When Helen was 11 years old, one of her stories was printed in a magazine.
    헬렌이 11살때 잡지에 그녀의 아야기 중 한 이야기가 실렸다.

    Before long, Helen started to get paid for her writing.
    이윽고 헬렌은 그녀가 쓰는 것에 댜한 봉급을 받기 시작했다.

    She became more famous.
    그녀는 더 유명해졌다.
  • 16.08.10
    - Helen Keller's Special Friend
    Helen wanted a 'real' education.
    헬렌은 '진짜'교육을 원했다.

    She wanted go to school.
    그녀는 학교에 가고 싶었다.

    But no school would take a student who was deaf and blind.
    그러나 청각, 시각 장애인을 받아주는 학교는 없었다.

    Then Annie found a new school in New York City.
    그러자 애니는 뉴욕도시에 있는 새로운 학교를 발견했다.
  • 16.08.12
    - Helen Keller's Special Friend
    The school tried to teach deaf students to talk.
    그 학교는 청각 정애인들을 대상으로 말하는 것을 가르치려고 시도했다.

    Helen and Annie went to that school.
    헬렌과 애니는 그 학교로 갔다.

    While in New York City, Helen did many of the same things as other students at her school.
    뉴욕도시에 있는 동안, 헬렌은 그녀의 학교에 있는 다른 학생들과 마찬가지로 같은 많은 행동을 하였다.

    She went to classes.
    그녀는 교실로 갔다.
  • 16.08.15
    - 광복절
  • 16.08.15
    - Helen Keller's Special Friend
    She went on trips and explored the city.
    그녀는 여행을 하거나 도시를 탐험했다.

    But in other ways, her life was different.
    그러나 다른 의미로, 그녀의 삶은 달랐다.

    Helen had become famous.
    헬렌은 유명해졌다.

    She met many rich and famous people.
    그녀는 많은 부자들과 유명한 사람들을 만났다.
  • 16.08.17
    - Helen Keller's Special Friend
    Annie wanted Helen to keeping going to school.
    애니는 핼렌이 계속 학교애 다니기를 원했다.

    In 1900, Radcliffe College, in Cambridge, Massachusetts, accepted Helen.
    1900년에, 매사추세츠주, 케임브리지에 있는 랫클리프 대학이 헬렌을 받아드렸다.

    She was the first deaf and blind person to go to college.
    그녀는 청각, 시각 정애인으로 대학에 가는 첫 번째 사람이 되었다.

    College was very hard for Helen.
    대학은 헬렌에게 매우 힘들었다.
  • 16.08.19
    - Helen Keller's Special Friend
    Annie helped her every step of the way.
    애니는 그녀의 모든 과정울 도왔다.

    In 1904, Helen graduated.
    1904년에 헬렌은 졸업을 하였다.

    Helen wanted to tell people what it was like to be deaf and blind.
    헬렌은 청각, 사각 정애인들 이라는 것을 사람들에게 말하고 싶었다.

    She wrote essays, or writings, to tell her story.
    그녀는 수필이나, 이야기를 써서 그녀의 이야기를 말하였다.
  • 16.08.22
    - Helen Keller's Special Friend
    These essays described how she used her senses to learn what went on around her.
    그 수필들은 그녀가 그녀의 주위를 돌 때 배웠던 감각들을 묘사했다.

    At that time, people didn't understand the feelings of deaf and blind people.
    구때 당시, 사람들은 청각, 시각 장애인들의 느낌을 이해하지 못했다.

    Helen's essays helped peolpe learn what life was like for them.
    헬렌의 수필이 사람들에게 그들에게 삶이 어떤 것인지 배울 수 있도록 도움을 줬다.
  • 16.08.24
    - Helen Keller's Special Friend
    In one essay, she explained how she could figure out a person's age by feeling how things shook when the person walked.
    한 수필에서, 그녀는 어떻게 느낌으로서 사람들의 나이를 이해했는지, 사람이 걸을 때 물건들이 움직이는 물건들에 댜햐서 어떻게 이해했는지에 대한 설명이 있었다.

    People all over the world asked Helen to help them.
    전 세계의 사람들이 헬렌에게 그들을 도와줄 것을 요청했다.

    She decided to be a public speaker for the blind.
    그녀는 시각 장애인들을 위한 연설가가 되기로 결심했다.
  • 16.08.26
    - Helen Keller's Special Friend
    Annie was with Helen all the time.
    애니는 헬렌과 내내 함께였다.

    She helped Helen practice speaking.
    그녀는 헬렌이 말하는 연습을 하는 것을 도왔다.

    She helped Helen write her speeches.
    그녀는 헬렌이 그녀의 연설을 쓰는 것을 도왔다.

    Together they went on speaking tours.
    함께 그들은 강연여행을 계속했다.

    Annie introduced Helen.
    애니는 헬렌을 소개했다.

    Then Helen gave her speech.
    그런 뒤에 헬렌은 연설을 하였다.

    Helen was very scared when she gave her first speech.
    헬렌은 그녀가 첫 번째 연설을 했을 때, 많이 무서웠다.

    Soon, she was comfortable talking in public.
    곧, 그녀는 공공 기관에서 편안하게 이야기를 하였다.

    People loved her.
    사람들은 그녀를 사랑했다.

    She used her speeches to give people hope.
    그녀는 그녀의 연설을 사람들에게 희망을 주기위해 사용했다.
  • 16.08.29
    - Helen Keller's Special Friend
    Although Helen was the main speaker, Annie was the chief person who helped her.
    헬렌은 주되 화자였지만, 애니는 그녀를 도와주는 주된 사람이었다.

    Helen and Annie also worked to help other people.
    헬렌과 애니는 또한 다른 사람들을 돕는 일을 했다.

    Helen wrote about the differences between the rich and the poor.
    헬렌은 부유한 사람들과 가난한 사람들의 차이에 관한 글을 썼다.

    She wrote about immigrants and their problems.
    그녀는 이민자들과 그들의 문제점들에 관한 글을 썼다.

    She spoke against segregation, or the separation of black people and white people.
    그녀는 흑인과 백인의 차별과 분리에 대항하여 연설했다.


    She also worked with people who wanted women to have the right to vote.
    그녀는 또한 참정권을 갖기를 원하는 여성들과 함께 일했다.

    Helen continued writing and speaking.
    헬렌은 글을 쓰는 것과 연설하는 것을 계속했다.

    She also worked for the American Foundation for the Blind.
    그녀는 또한 시각 장애인들을 위한 미국 재단을 위해 일했다.


    This organization gave information, books,and educational material to blind people.
    그 기구는 정보와 책, 그리고 교육적 자료를 시각 장애인들에게 주었다.

    Helen helped people learn more about this organization.
    헬렌은 이 기구에 대해서 더 많은 사람들이 배우는 것을 도왔다.
  • 16.08.31
    - Helen Keller's Special Friend
    Helen and Annie traveled all over the United States.
    헬렌과 애니는 미국 곳곳을 여행했다.

    They also went to Europe.
    그들은 또한 영국에 갔다.

    They raised money for the Foundation for the Blind.
    그들은 시각 장애인들을 위한 재단에 돈을 마련했다.

    They visited schools.
    그들은 학교들을 방문했다.

    Helen gave speeches.
    헬렌은 연설들을 하였다.

    She even spoke to the United States Congress.
    그녀는 심지어 미국 의회에서 연설을 했다.

    She wanted them to create public libraries for blind people.
    그녀는 그들에게 시각 장애인들을 위한 도서관들을 만들어 내는 것을 원했다.

    During this time, Annie got very sick.
    이런 시간 동안, 애니는 병에 걸렸다.

    She died in 1936 when she was 70 years old.
    그녀는 1936년듀에 70살로 생을 마감했다.

    She had been Helen's companion since Helen was six years old.
    그녀는 헬렌이 6살일 때부터 헬렌의 동반자였다.