일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
A BETTER PLAN
|
||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
A BETTER PLAN
|
A BETTER PLAN
|
A BETTER PLAN
|
||||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
A BETTER PLAN
|
A BETTER PLAN
|
A BETTER PLAN
|
||||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
A BETTER PLAN
|
A BETTER PLAN
|
A BETTER PLAN
|
||||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
성탄절
|
대체공휴일
|
A BETTER PLAN
|
A BETTER PLAN
|
|||
A BETTER PLAN
|
||||||
-
- 16.12.02
-
- A BETTER PLAN
- He wrote the total cost:$240,000!
그는 총 비용:$240,000 이라고 적었다!
Everyone began to shout.
모두들 소리치기 시작했다.
"Are you crazy?
"너 미쳤니?
We already have computers!"
우리는 이미 컴퓨터가 있어!"
Alvin's team shouted back.
Alvin의 팀은 다시 소리쳤다.
Laptops were better and faster than the computers the school now had.
노트북들은 지금 학교에 있는 컴퓨터들보다 더 좋고 더 빨라.
And the school could probably buy the laptops at a discount price.
그리고 학교에서는 아마 노트북들은 할인된 가격으로 살 수 있을거야.
Finally, Mrs. Blaine quited the class.
결국, Blaine 부인이 반을 조용히했다.
Alvin sat down.
Alvin은 자리에 앉았다.
Robbie was the next to speak.
Robbie은 다음으로 말할 사람이었다.
-
- 16.12.05
-
- A BETTER PLAN
- He didn't have any drawings or figures.
그는 아무런 그림도 숫자들도 없었다.
He hoped being a class leader would help.
그는 도와줄 반장이 되기를 바랐다.
"We've been playing with very old hockey equipment forever," he started.
"저희는 아주 오랜 시간 매우 오래된 하키 장비를 사용해 왔습니다," 그는 시작했다.
He hesitated for a moment to let everyone think about that idea.
그는 모두들 이 생각에 대해서 생각하게 하기 위해 잠시 동안 멈췄다.
Then he held up a broken hockey stick and puck.
그리고나서 그는 부러진 하키 스틱과 퍽을 들었다.
"Everything else is like this, or worse." said Robbie.
"다른 모든 것들이 이러거나, 더 나쁩니다." Robbie가 말했다.
"The jerseys, helmets, and nets are all a mess.
"그 셔츠들과, 헬멧들, 그리고 네트들 모두 엉망진창인 상태입니다.
We need new equipment.
저희는 새로운 장비가 필요합니다.
And we need it now."
그리고 저희는 그것이 당장 필요합니다.
Then he added, "A player can get hurt with lousy equipment.
그리고 그가 덧붙였다, "어떤 선수는 엉망인 장비로 부상을 입을 수 있습니다.
-
- 16.12.07
-
- A BETTER PLAN
- And that's really the idea.
그리고 그것은 정말로 생각입니다.
This is about safety.
이것은 안전에 관한 것입니다.
I think the school board would agree that safety is the most important thing. "
제 생각에 학교 위원회는 안전이 가장 중요한 것이라는 것에 동의할 것입니다.
Then Robbie sat back down.
그러고나서 Robbie는 다시 앉았다.
Mrs. Blaine called on Yadira next.
Blaine부인은 다음으로 Yadira를 불렀다.
Yadira walked toward the front of the room.
Yadira는 교실 앞을 향해 걸어 나갔다.
She could see Robbie's friends giving him high-fives.
그녀는 Robbie의 친구들이 그에게 하이파이브하는 것을 볼 수 있었다.
She had to admit that she was a little shaken.
그녀는 그녀가 약간 충격을 받은 것을 인정해야만 했다.
Who would care about an after-school program after Robbie's speech?
누가 Robbie의 연설 후에 방과후 프로그램에 대해 상관할까?
Yadira stalled when she reached the front of the class.
Yadira는 그녀가 반 아이들 앞에 도달했을 때 멈췄다.
-
- 16.12.09
-
- A BETTER PLAN
- Then she shuffled her papers, straightened her haedband, and cleared her throat.
그리고나서 그녀는 그녀의 종이들을 섞고, 그녀의 머리띠를 바로 하고서, 그녀의 목청을 가다듬었다.
"We already have a pretty good school," she began.
"저희는 이미 꽤 좋은 학교를 갖고 있습니다," 그녀가 시작했다.
"We have clean classrooms and good teachers.
"저희는 깨끗한 교실들과 좋은 선생님들이 있습니다.
And we already have our own computers. "
그리고 저희는 이미 저희 자신의 컴퓨터들이 있습니다."
She stopped to let everyone think about those ideas.
그녀는 모두들 이 생각들에 대해 생각하게 하기 위해 멈췄다.
"Now it's as though a genie has offered us one wish.
"이제 그것은 마치 저희 소원 1개를 들어주는 지니인 것입니다.
And what do we do?
그리고 저희는 무엇을 해야할까요?
We think about how much more we want.
저희는 얼마나 더 저희가 원하는지에 개해 생각합니다.
We want jerseys.
저희는 셔츠들을 원합니다.
We want laptops.
저희는 노트북들을 원합니다.
-
- 16.12.12
-
- A BETTER PLAN
- We want a pretty cafeteria.
저희는 예쁜 식당을 원합니다.
We.
우리.
We.
우리.
We.
우리.
Is this the best we can do?
이것이 저희가 할 수 있는 최고입니까?
Yadira paused again.
Yadira는 다시 말을 멈췄다.
People were moving in their seats.
사람들은 그들의 자리로 움직였다.
"Not to me," she said.
"저에게 아닙니다," 그녀가 말했다.
"There are kids who have nowhere to go after school.
"방과 후에 갈 곳이 없는 아이들이 있습니다.
In many families, the parents work.
많은 가족들은, 부모님들이 일을 합니다.
-
- 16.12.14
-
- A BETTER PLAN
- They have a hard time finding someone to take care of their kids.
그들은 그들의 자녀들을 돌봐 줄 누군가를 찾는 것이 어렬울 때가 있습니다.
We fifth graders can help.
우리 5학년들이 도울 수 있습니다.
We should ask for an after-school program, right here in our school.
우리는 바로 여기 우리의 학교에서 방과 후 프로그램에 대해 요청해야 합니다.
A lot of families, including mine, really would benefit from something like that."
저의 가족들 포함한 많은 가족들은 정말로 이와 같은 것에서 혜택을 받을 수 있습니다.
As Yadira took her seat, no one said a word.
Yadira가 그녀의 자리에 앉을 때, 아무도 말을 하지 않았다.
Yadira felt like a balloon with the air taken out.
Yadira는 바람 빠진 풍선 같은 느낌을 느꼈다.
No one likes my idea, she thought.
아무도 내 생각을 좋아하지 않아, 그녀는 생각했다.
Then Rebecca raised her hand.
그때 Rebecca가 그녀의 손을 들어올렸다.
"I think that's an awesome idea!" she said.
"나는 멋진 생각이라고 생각해!" 그녀가 말했다.
Several other students nodded in agreement.
몇몇 다른 학생들도 동의했다.
-
- 16.12.16
-
- A BETTER PLAN
- Yadira grinned
Yadira라는 활짝 웃었다.
The kids liked her idea after all.
결국에는 그 아이들은 그녀의 생각을 좋아했다.
Several other groups presented their ideas.
몇몇 다른 그룹들은 그들의 생각들을 발표했다.
By the end of class, the students had chosen two ideas: an after-school program or new sports equipment.
수업이 끝날 무렵에, 학생들은 2개의 생각들을 골랐다: 방과 후 프로그램과 새로운 스포츠 장비.
Mrs. Blaine said that after lunch, Robbie and Yadira could talk about each other's ideas.
Blaine 부인은 점심 식사 후에, Robbie와 Yadira에게 서로 각각의 생각들에 대해 이야기 할 수 있다고 말했다.
This time, Yadira would go first.
이번에는, Yadira가 첫 번째로 갈 것이었다.
Yadira was nervous.
Yadira는 매우 긴장했다.
She ate very little of her salad.
그녀는 그녀의 샐러드를 아주 조금 먹었다.
A lot of kids told her that they liked her idea.
많은 아이들은 그녀에게 그들은 그녀의 생각을 좋아한다고 말했다.
They said her idea was thoughtful and interesting.
그들은 그녀의 생각이 사려 깊고 흥미롭다고 말했다.
-
- 16.12.19
-
- A BETTER PLAN
- That helped her feel better.
그것은 그녀의 기분이 나아지는 것을 도왔다.
Even Robbie knew that Yadira had a strong idea.
심지어 Robbie조차 Yadira가 강한 생각을 갖고 있다는 것을 알았다.
He thought she had a chance to win.
그는 그녀가 이길 가능성이 있다고 생각했다.
He sat in a corner of the cafeteria with his friends.
그는 그의 친구들과 식당 구석에 앉았다.
They helped him practice what to say.
그들은 그가 뭐라고 말해야 할지 연습하는 것을 도왔다.
All of the kids were excited to see which idea would win.
많은 아이들은 어느 생각이 이길 것인지 보는 것을 재밌어했다.
They lined up early outside the classroom.
그들은 일찍 교실 밖에 줄을 섰다.
Yadira tried to make her argument simple and powerful.
Yadira는 그녀의 주장이 간단하고 강력하게 만들기 위해 노력했다.
That morning, she printed out the emails.
그 날 아침, 그녀는 이메일들을 인쇄했다.
Now she held up the emails.
지금 그녀는 그 이메일들을 들고있다.
-
- 16.12.21
-
- A BETTER PLAN
- "We need an after-school program.
"저희는 방과 후 프로그램을 필요로 합니다.
I contacted some parents yesterday.
저는 어제 몇 부모님들과 연락을 했습니다.
In night, 16 families wrote to say that they wanted the program.
저녁에, 16의 가족들은 그들이 프로그램을 원한다는 것을 말하기 위해 이메일을 썼습니다.
I'm sure there are more out there."
저는 그 밖에도 더 많이 있다고 확신합니다."
Yadira saved her best point for last.
Yadira는 그녀의 가장 중요한 점을 마지막을 위해 남겼다.
"Please think about this question.
"이 질문이 대해 생각해 주세요.
How many people play floor hockey?
얼마나 많은 사람들이 플로어하키를 할까요?
Ten?
10명?
Twelve?
12명?
Our after-school program would help dozens of families.
저희의 방과 후 프로그램은 수십의 가족들을 도울 수 있습니다.
-
- 16.12.23
-
- A BETTER PLAN
- And these are the families that need help the most.
그리고 이 가족들은 도움을 최고로 필요로 합니다.
Do we want Emerson School to be known for great hockey players?
저희는 Emerson학교가 훌륭한 하키 선수들로 알려지기를 원합니까?
Or do we want our school to be known for having a heart?"
아니면 저희는 저희 학교가 인정을 베푸는 것으로 알려지기를 원합니까?"
Everyone on Yadira's side cheered.
Yadira의 편에 있는 모두들 환호했다.
Robbie was already in front of the room.
Robbie는 이미 반 앞에 있었다.
He waited as the noise gradually died down.
그는 소리가 서서히 차츰 잦아질 때를 기다렸다.
Then he scanned the room.
그리고 나서 그는 반을 살폈다.
Robbie decided he would keep his presentation short.
Robbie는 그의 발표를 짧고 단순하게 할 것이라고 결정했다.
He would focus on the big problem.
그는 큰 문제에 주력할 것이다.
"Our proposal isn't just for hockey," Robbie began.
"저희 제안은 단지 하키를 위한 것이 아닙니다," Robbie가 시작했다.
-
- 16.12.25
-
- 성탄절
-
- 16.12.26
-
- 대체공휴일
-
- 16.12.26
-
- A BETTER PLAN
- "Ben and I went through the sports equipment this morning.
"Ben과 저는 이번 아침에 스포츠 장비들을 살피러 갔습니다.
Most of the equipment needs to be replaced.
대부분의 장비들은 바꿔야 할 필요가 있습니다.
Some people think sports are just for a few people.
약간의 사람들은 스포츠는 단지 조금의 사람들을 위한 것이라고 생각합니다.
But they're not.
그러나
Everyone plays some sports.
모두들 약간의 스포츠를 합니다.
This is about health.
이것은 건강관 관련이 있습니다.
Kids can't just sit around all day.
어린아이들은 하루 종일 앉아있을 수 없습니다.
We need to exercise."
우리는 운동을 해야만 합니다."
He looked around the room, pausing dramatically.
"How healthy would we be without sports? "
"저희가 스포츠가 없으면 얼마나 건강할까요?"
-
- 16.12.28
-
- A BETTER PLAN
- The room erupted in cheers.
그 반은 환호에 폭발하였다.
It took Mrs. Blaine a minute to get students to be quiet.
Then she asked the class to vote.
그리고나서 그녀는 반 애들에게 투표할 것을 요청했다.
The vote was nearly a tie.
그 투표는 거의 비겼다.
While 17 students voted for Robbie's idea, 16 students voted for Yadira's idea.
17명의 학생이 Robbie의 생각에 투표한 동안, 16명의 학생은 Yadira의 생각에 투표했다.
Robbie's supporters cheered again.
Robbie의 지지자들은 다시 환호했다.
They pumped their fists in the air.
그들은 축하를 표하기 위해 공기 중으로 그들의 주먹을 휘둘렀다.
But Mrs. Blaine wasn't satisfied.
그러나 Blaine 부인은 만족하지 않았다.
"This vote is too close to choose one idea over the other," she said.
이 투표는 너무
"Both are good ideas.
"둘 다 좋은 생각들이야.
-
- 16.12.30
-
- A BETTER PLAN
- How can we figure out one idea that everyone will agree on?"
어떻게 우리가 모두들 동의 할 한 생각을 찾아낼 수 있을까?"
Yadira still said that new sports equipment would only benefit a few people.
Yadira는 여전히 새 스포츠 장비들은 오직 몇몇 사람들에게만 혜택을 준다고 말했다.
Her supporters made another point as well.
그녀의 지지자들도 역시 다른 의견을 만들었다.
They said it was always sports teams especially boy's teams that got the good stuff.
그들은 그것은 항상 스포츠 팀들 특히 남자 팀들이 좋은 것이라고 말했다.
Robbie's supporters said that Yadira was upset about losing.
Robbie의 지지자들은 Yadira는 져서 화가 났다고 말했다.
No one was about to give in.
And no one had ideas for a solution.
그리고 아무도 해결책을 위한 생각이 없었다.
Mrs. Blaine began once more,
Blaine 부인은 다시 한 번 더 시작했다,
"If we can't agree, then perhaps..."
"만약 저희가 동의할 수 없다면, 그러면 아마도..."
Alvin waved his hand frantically.
Alvin은 미친 듯이 그의 손을 흔들었다.