일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Meet Dino Sue!
|
Meet Dino Sue!
|
Meet Dino Sue!
|
||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Meet Dino Sue!
|
THE TRICK
|
THE TRICK
|
||||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
THE TRICK
|
Chipmunk's New Home
|
|||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
friends
|
Chipmunk's New Home
|
|||||
27 | 28 | 29 | 30 | |||
friends
|
Chipmunk's New Home
|
|||||
-
- 16.11.02
-
- Meet Dino Sue!
- It is May 17,2000.
17,2000년 5월은
The doors of the Field
그 현장의 문이
Museum in Chicago fly open.
시카고의 박물관에서 열렸다
Visitors crowd in to a large room
방문갹들은 큰 방에 모여 들었다
They are there to see something big
그들은 그쪽에서 큰뭔가를 보려왔다
It is a dinosaur
그것은 공룡이었다
She is 13 feet high and 42 feet long
그녀는13피트 그리고 14피트 높고 길다
Her name is sue
그녀의이름은 sue이다
Where did she com from?
그녀는 꼭 어디서 왔나요?
How did she get there?
그녀는 어떻게 거기에 가니?
Who is sue?
누가있죠?
In the summerof 1990 Sue
Sue는1990년 여름에
Hendrickson was hunting fossils in South Dakota.
사우스 다코타에 헨드릭슨은 사냥 화석으로 남아 있습니다.
A surprise was waiting for her
한불청객이 그녀를 기다리고 있었다
One morning she climbed cliff to
어느날아침 그녀는 절벽을 올라갔다
get a better look at some huge Bones she had spotted
그녀는 엄청난 뼈들을 발견해서 더 잘봤다
She had found the remains of a huge Tyrannosaurus rex,also called a T.rex
그녀는 커다란 티라노사우루스 rex,also의 유해는 티라노사우루스라고 불리는것을 발견했다
The bones had been buried deep
-
- 16.11.03
-
- Meet Dino Sue!
- It is May 17,2000.
17,2000년 5월은
The doors of the Field
그 현장의 문이
Museum in Chicago fly open.
시카고의 박물관에서 열렸다
Visitors crowd in to a large room
방문갹들은 큰 방에 모여 들었다
They are there to see something big
그들은 그쪽에서 큰뭔가를 보려왔다
It is a dinosaur
그것은 공룡이었다
She is 13 feet high and 42 feet long
그녀는13피트 그리고 14피트 높고 길다
Her name is sue
그녀의이름은 sue이다
Where did she com from?
그녀는 꼭 어디서 왔나요?
How did she get there?
그녀는 어떻게 거기에 가니?
Who is sue?
누가있죠?
In the summerof 1990 Sue
Sue는1990년 여름에
Hendrickson was hunting fossils in South Dakota.
사우스 다코타에 헨드릭슨은 사냥 화석으로 남아 있습니다.
A surprise was waiting for her
한불청객이 그녀를 기다리고 있었다
One morning she climbed cliff to
어느날아침 그녀는 절벽을 올라갔다
get a better look at some huge Bones she had spotted
그녀는 엄청난 뼈들을 발견해서 더 잘봤다
She had found the remains of a huge Tyrannosaurus rex,also called a T.rex
그녀는 커다란 티라노사우루스 rex,also의 유해는 티라노사우루스라고 불리는것을 발견했다
The bones had been buried deepunder rock and dirt.
그 뼈들은 깊게묻혀 있었다 흙과 바위 아래에
Overy millions of yeas the rock had worn away.
백만개 이상의 바위가 다 닳아 있었다
-
- 16.11.04
-
- Meet Dino Sue!
- It is May 17,2000.
17,2000년 5월은
The doors of the Field
그 현장의 문이
Museum in Chicago fly open.
시카고의 박물관에서 열렸다
Visitors crowd in to a large room
방문갹들은 큰 방에 모여 들었다
They are there to see something big
그들은 그쪽에서 큰뭔가를 보려왔다
It is a dinosaur
그것은 공룡이었다
She is 13 feet high and 42 feet long
그녀는13피트 그리고 14피트 높고 길다
Her name is sue
그녀의이름은 sue이다
Where did she com from?
그녀는 꼭 어디서 왔나요?
How did she get there?
그녀는 어떻게 거기에 가니?
Who is sue?
누가있죠?
In the summerof 1990 Sue
Sue는1990년 여름에
Hendrickson was hunting fossils in South Dakota.
사우스 다코타에 헨드릭슨은 사냥 화석으로 남아 있습니다.
A surprise was waiting for her
한불청객이 그녀를 기다리고 있었다
One morning she climbed cliff to
어느날아침 그녀는 절벽을 올라갔다
get a better look at some huge Bones she had spotted
그녀는 엄청난 뼈들을 발견해서 더 잘봤다
She had found the remains of a huge Tyrannosaurus rex,also called a T.rex
그녀는 커다란 티라노사우루스 rex,also의 유해는 티라노사우루스라고 불리는것을 발견했다
The bones had been buried deepunder rock and dirt.
그 뼈들은 깊게묻혀 있었다 흙과 바위 아래에
Overy millions of yeas the rock had worn away.
백만개 이상의 바위가 다 닳아 있었다
Uncovering the bones was hard work.
뼈는 적으로 힘든일이다
A team of workers gathered at the location.
노동자의 팀이 위치에 모여들었다
They used small tools and worked slowly
그들은 작은도구들을 사용했다 그리고 느리게 일을했다
It took them fibe days just to Rome the 30feet of rock that covered the bones.
-
- 16.11.07
-
- Meet Dino Sue!
- It is May 17,2000.
17,2000년 5월은
The doors of the Field
그 현장의 문이
Museum in Chicago fly open.
시카고의 박물관에서 열렸다
Visitors crowd in to a large room
방문갹들은 큰 방에 모여 들었다
They are there to see something big
그들은 그쪽에서 큰뭔가를 보려왔다
It is a dinosaur
그것은 공룡이었다
She is 13 feet high and 42 feet long
그녀는13피트 그리고 14피트 높고 길다
Her name is sue
그녀의이름은 sue이다
Where did she com from?
그녀는 꼭 어디서 왔나요?
How did she get there?
그녀는 어떻게 거기에 가니?
Who is sue?
누가있죠?
In the summerof 1990 Sue
Sue는1990년 여름에
Hendrickson was hunting fossils in South Dakota.
사우스 다코타에 헨드릭슨은 사냥 화석으로 남아 있습니다.
A surprise was waiting for her
한불청객이 그녀를 기다리고 있었다
One morning she climbed cliff to
어느날아침 그녀는 절벽을 올라갔다
get a better look at some huge Bones she had spotted
그녀는 엄청난 뼈들을 발견해서 더 잘봤다
She had found the remains of a huge Tyrannosaurus rex,also called a T.rex
그녀는 커다란 티라노사우루스 rex,also의 유해는 티라노사우루스라고 불리는것을 발견했다
The bones had been buried deepunder rock and dirt.
그 뼈들은 깊게묻혀 있었다 흙과 바위 아래에
Overy millions of yeas the rock had worn away.
백만개 이상의 바위가 다 닳아 있었다
Uncovering the bones was hard work.
뼈는 적으로 힘든일이다
A team of workers gathered at the location.
노동자의 팀이 위치에 모여들었다
They used small tools and worked slowly
그들은 작은도구들을 사용했다 그리고 느리게 일을했다
It took them five days just to remove the 30feet of rock that covered the bones.
그것은 그들 바로 바위 동물의 뼈를 덮고 있는 30피트를 제거하는데 닷새가 걸렸다.
The bones were old and weak
그 뼈들은 약하고 오래되었다
Workers had to be careful.
노동자들은 조심스러워야했다
As each bone was found, it was cleaned.
각각의뼈들은 발견되었고,청소가되었다.
Then it was labeled and packed.
그리고나서 포장의 여지가없었다
Workers found almost every bone in the dinosaur's body.
노동자들은 공룡의 몸에서 거의 모든 뼈를 발견했다.
She was named Sue,after Sue Hendrickson
그녀는 수 헨드릭슨, 미국의 이름을 딴 것이다
The Field Museum in Chicago bou ght Sue.
필드 자연산 박물관시카고에서 Sue를 샀다.
In 2000 more than 250 boxes of bones arrived there
2000년에 뼈의250상자가도착했다.
Museum workers spent two years putting Sue back together.
박물관에서 일하는사람들에게 2년의함께 수들을 놓는다
Each bone was cleaned again.
각뼈들은 다시 청소되었다
When they were done, the museum had a skull on Sue is made of plastic.
언제 완성되었을까, 박물관 수에 두개골이 플라스틱으로 만들어지고 있었다.
Her real skull is too heavy to be mounted on the body.
그녀의 실제 두개골도 자체에 장착했고 크다.
Sue's real skull is in a smaller room in the museum.
Sue의 실제 해골은 박물관에 있는 작은 방에 있다.
In that room visitors can get a close-up view.
그 방에는 방문객들이 클로즈업한 것을 똑똑히 볼 수 있다.
Putting Sue together in Museum took time and money
Sue와함께 박물관에 넣은 시간과 돈을 가져갔다
Was it worth it? Yes! Sue provided evidence for scientists
그게 가치가 있는 일이었나? 네! 과학자들을 위한 증거를 제공했다.
She helped them prove facts about life millions of yeas ago.
그녀는 그들의 삶을 수백만 전에 대해 사실 관계를 입증하는 것을 도와줬다
She showed them how a T.rex moved and how long it lived
그녀는 티라노 사우루스 렉가고 얼마나 오래 살았는지 그들에게 안내했다
She may give clues that answer even more questions in the future.
그녀는 앞으로 더욱더 많은 질문에 답의 단서만을 줄수있다.
-
- 16.11.09
-
- THE TRICK
- Coyote and Rabbit did not get along.
코요테와토끼는 살아가지못했다
Coyote was fast and swift.
코요테는 신속하게 빨리갔다.
He was smart, too
그는 너무 똑똑했다
But Rabbit was faster.
그러나 토끼는 더 빨랐다
And Rabbit was smarter
그리고 토끼는 더 똑똑했다
The tow animals could not live together peacefully
그 두동물은 함께 평화롭게 살수가없었다
So Coyote wanted to tach Rabbit a lesson.
그래서 코요테는 토끼의 교훈을 받고싶었다
In the morning,Hawk and Crow were talking.
아침에,호크씨와 까마귀가 이야기하고 있었다.
Coyote listened to them.
코요테는 귀담아들었다.
Crow said,''That was a big storm last nigh!''
까마귀가 ''거의 큰폭풍이 지나갔다고 말했다.
Hawk said ''yes! It was a big storm!
호크씨는 말했다''네! 그것은 거대한 큰 폭풍이었다
Lightning hit a tree and started a fire.
번개와 불을 질렀다가 나무에들이받았다
It blazed up and over the canyon.
그것이 일어나서 협곡을 지나고 있다
Then it hit a big rock on the rim of the canyon.
그리고나서 그것은 협곡의림의 큰바위에 부딪쳤다.
The rock fell into the canyon.
그바위는 협곡에 빠졌다.
Crow asked,''Is that the place where the stream flows after it rains a lot?''
까마귀"부탁이있습니다 속하는 스트림이 흐르고 난 후에 비가 많이 내리는 곳인가요?"
Hawk said,''yes.That is the place.''
호크씨는 말했다''그렇다는곳을.
-
- 16.11.11
-
- THE TRICK
- Coyote and Rabbit did not get along.
코요테와토끼는 살아가지못했다
Coyote was fast and swift.
코요테는 신속하게 빨리갔다.
He was smart, too
그는 너무 똑똑했다
But Rabbit was faster.
그러나 토끼는 더 빨랐다
And Rabbit was smarter
그리고 토끼는 더 똑똑했다
The tow animals could not live together peacefully
그 두동물은 함께 평화롭게 살수가없었다
So Coyote wanted to tach Rabbit a lesson.
그래서 코요테는 토끼의 교훈을 받고싶었다
In the morning,Hawk and Crow were talking.
아침에,호크씨와 까마귀가 이야기하고 있었다.
Coyote listened to them.
코요테는 귀담아들었다.
Crow said,''That was a big storm last nigh!''
까마귀가 ''거의 큰폭풍이 지나갔다고 말했다
Hawk said ''yes! It was a big storm!
호크씨는 말했다''네! 그것은 거대한 큰 폭풍이었다
Lightning hit a tree and started a fire.
번개와 불을 질렀다가 나무에들이받았다
It blazed up and over the canyon.
그것이 일어나서 협곡을 지나고 있다
Then it hit a big rock on the rim of the canyon.
그리고나서 그것은 협곡의림의 큰바위에 부딪쳤다.
The rock fell into the canyon.
그바위는 협곡에 빠졌다.
Crow asked,''Is that the place where the stream flows after it rains a lot?''
까마귀"부탁이있습니다 속하는 스트림이 흐르고 난 후에 비가 많이 내리는 곳인가요?"
Hawk said,''yes.That is the place.''
호크씨는 말했다''그렇다는것을.
It is blocked now.
이제 가려진다
The stream is empty.
스트림이 비어 있다
The rock fell to the bottom of the canyon.
그 바위는 협곡의 밑바닥으로 떨어졌다.
So the opening is closed.
그래서 개막이 닫혀져 있었다
-
- 16.11.14
-
- THE TRICK
- Coyote and Rabbit did not get along.
코요테와토끼는 살아가지못했다
Coyote was fast and swift.
코요테는 신속하게 빨리갔다.
He was smart, too
그는 너무 똑똑했다
But Rabbit was faster.
그러나 토끼는 더 빨랐다
And Rabbit was smarter
그리고 토끼는 더 똑똑했다
The tow animals could not live together peacefully
그 두동물은 함께 평화롭게 살수가없었다
So Coyote wanted to tach Rabbit a lesson.
그래서 코요테는 토끼의 교훈을 받고싶었다
In the morning,Hawk and Crow were talking.
아침에,호크씨와 까마귀가 이야기하고 있었다.
Coyote listened to them.
코요테는 귀담아들었다.
Crow said,''That was a big storm last nigh!''
까마귀가 ''거의 큰폭풍이 지나갔다고 말했다
Hawk said ''yes! It was a big storm!
호크씨는 말했다''네! 그것은 거대한 큰 폭풍이었다
Lightning hit a tree and started a fire.
번개와 불을 질렀다가 나무에들이받았다
It blazed up and over the canyon.
그것이 일어나서 협곡을 지나고 있다
Then it hit a big rock on the rim of the canyon.
그리고나서 그것은 협곡의림의 큰바위에 부딪쳤다.
The rock fell into the canyon.
그바위는 협곡에 빠졌다.
Crow asked,''Is that the place where the stream flows after it rains a lot?``
까마귀"부탁이있습니다 속하는 스트림이 흐르고 난 후에 비가 많이 내리는 곳인가요?"
Hawk said,''yes.That is the place.''
호크씨는 말했다''그렇다는것을.
It is blocked now.
이제 가려진다
The stream is empty.
스트림이 비어 있다
The rock fell to the bottom of the canyon.
그 바위는 협곡의 밑바닥으로 떨어졌다.
So the opening is closed.
그래서 개막이 닫혀져 있었다
So now there is only one way out of the canyon if you can't fly
당신은 날수가없어 그래서 지금 오직 한가지 방법은 협곡에 맞지 않다.
Coyote had listened to Hawk and Crow.
코요테는 호크와 까마귀를 들었다
Now he was very excited.
이제 그는 매우 설레였다.
Once,he had chased Rabbit into that canyon.
한때 그는 그협곡으로 쫓다가 토끼를 놓쳤다
But then Rabbit had jumped side ways into a small hole
하지만 토끼는 작은 구멍의옆길로 뛰어 내렸다.
Coyote was too big to get in that hole
코요테는 그구멍에 도착하기위해 컸다
But now the hole was gone.
그러나 지금 그구멍은 사라졌다.
So Coyote would try to chase Rabbit there again.
그래서 코요테가 토끼를 쫓아가 다시해 볼것이다.
The next day, Rabbit hopped into the canyon.
다음날 토끼는 협곡으로 뛰어갔다.
Coyote flung himself in front of Rabbit
토끼 앞에서 코요테가 달려들었다
This time Coyote`s plan worked.
이번 코요테의 계획이었다.
Rabbit did not know that the way out was blocked
토끼는 방법이그림자에 가려져서 알지 못 했다.
He came to the place where he had jumped sideways.
그는 옆으로 뛰어 올라간 것은 그에게로 왔다
But the hole was blocked.
하지만 그구명은 막혀져있었다
There was no way for him to get out.
형을 빼내는 방법이 없었다.
Rabbit looked around.
토끼는 주위를 둘려보았다.
He saw that there was no way to escape from Coyote.
그는 코요테에게 벗어날 방법이없었다.
Rabbit stayed calm.
토끼는 조용하게 머물었다
He said ``You are smarter than me,Coyote``
그는 코요테에게말했다``너는 나보다 영리하다고``
Coyote liked hearing those words.
코요테는 듣는것을 좋아한다.
He liked to think that he was smarter than Rabbit
그는 토끼보다 더 똑똑하다고 기분 좋게 생각했다.
-
- 16.11.16
-
- Chipmunk's New Home
- Spider, Skunk, Squirrel, and Goose wanted to go swimming.
거미, 스컹크, 다람쥐, 그리고 기러기. 기러기 오리와 조류. 수영 하러 가기를 원했다.
They walked over to Chipmunk's house to invite theirfriendalong.
그들은 다람쥐의 집을 따라 그들의 친구들을 초대하고 걸었다
They walked and walked and walked.
그들은 걷고 또걷고 또걸었다
But where was chipmunk's house? "Chipmunk?" called Spider.
하지만 다람쥐의 집은? "다람쥐는?"거미라고 불린다.
"Chipmunk, where are you?"
"다람쥐는,어디있어요?
"Over here!" called Chipmunk.
"이쪽이에요!" 다람쥐는 불렀다
He climbed out of a muddy hole.
그는 진흙 구멍 밖으로 나왔다.
"What happened?" asked Skunk.
"무슨일이야?" 스컹크는 물어봤다.
"The rain washed my old home away," said Chipmunk.
"그 비가 고향을 씻었고,"다람쥐는 말했다.
"I have to dig a new burrow," said Chipmunk.
"나는 새로운 굴을 파헤쳐서,"다람쥐는 말했다.
Spider,S
-
- 16.11.21
-
- friends
- Friends can do things together.
친구들과 함께 할수있다.
A friend can pley with you and laugh with you.
친구 당신과 함께하는 웃음은 여러분들과 함께 갈수 있다.
A friend can help you fix a problem.
친구는 당신의 문제해결를 도울수 있다.
A friend can teach you new things
친구는 새로운것을 가르쳐 줄수있다
One way to make a friend is to talk.
한가지 방법은 친구를 사귀고 있다는 이야기를 나누는 것이에요.
When Joe met Eva, he asked her lots of questions.
조는 언제 에바를 만났다, 그의 질문은 그녀에게 많이 물었다
Then Eva asked Joe lost of questions
그런 다음에 에바는 조의 질문을 잃게 물어봤다
They learned all about each other.
그들은 서로에 대해 모든것을 배웠다
That's how they got to be friends.
그러니까 그들이 친구가 되어가고있다
One way to make a friend is to share.
한가지 방법은 친구를 사귀는것을 공유하는 것이다.
Sal shared her markers with Tom.
샐은 톰과 그녀의 마커를 공유했습니다.
Then Sal and Tom both made silly drawings.
그리고 샐과톰은 둘다 바보같은 그림을그렸다.
They had lots of fun together.
그들은 많이즐거웠었다.
That's how they got to be friends.
그러니까 그들이 친구가 되고 있어요.
Ana and Jada are good friends.
애나 그리고 제다는 좋은친구이다.
Jada can cheer Ana up when Ana feels sad.
애나가 슬퍼할때 제다가 애나에게 생기를줄수 있다.
Ana helps Jada to be brave when Jada feels afraid
애나가 제다 같게 느껴질때 제다가 용기를 가지게 되는데 도움이 된다.
They talk about their feelings.
그들은 감정에대해 얘기를한다.
All friends have things that are the same.
모든 친구들은 같다는것들을 본적이 있다.
Friends may look the same or like the same games.
친구들이 같거나 게임처럼 똑같이 보인다.
Meg and Bill both like to color.
메그와빌 둘다 색다른것을 좋아한다
That's how they are the same.
그러니까 그들이 같은게 있습니다.
Friends also have things that are different.
친구들 또한 서로 다른 제품이 있다.
Friends may look different or have different ideas.
친구들은 서로 다른 아이디어를 가지고 있다.
-
- 16.11.23
-
- Chipmunk's New Home
- Spider, Skunk, Squirrel, and Goose wanted to go swimming.
거미, 스컹크, 다람쥐, 그리고 기러기. 기러기와 오리의 조류. 수영 하러 가기를 원했다.
They walked over to Chipmunk's house to invite theirfriendalong.
그들은 다람쥐의 집을 따라 그들의 친구들을 초대하고 걸었다
They walked and walked and walked.
그들은 걷고 또걷고 또걸었다
But where was chipmunk's house? "Chipmunk?" called Spider.
하지만 다람쥐의 집은? "다람쥐는?"거미라고 불린다.
"Chipmunk, where are you?"
"다람쥐는,어디있어요?
"Over here!" called Chipmunk.
"이쪽이에요!" 다람쥐는 불렀다
He climbed out of a muddy hole.
그는 진흙 구멍 밖으로 나왔다.
"What happened?" asked Skunk.
"무슨일이야?" 스컹크는 물어봤다.
"The rain washed my old home away," said Chipmunk.
"그 비가 고향을 씻었고,"다람쥐는 말했다.
"I have to dig a new burrow," said Chipmunk.
"나는 새로운 굴을 파헤쳐서,"다람쥐는 말했다.
Spider,Skunk, Squirrel and Goose knew what they had to do.
거미,스컹크,다람쥐와기러기 오리과의조류. 그들은 하는지를알고 있었다.
"Let us help you," said Squirrel.
"우리가 너를 도와줄께,"다람쥐는 말했다
"We can allwork on your burrow."
우리모두가 너의 굴에서 일을 할수있다.
So the friends helped Chipmunk.
그래서 친구들은 다람쥐를 도와 주었다.
They dug and dug and dug.
그들은 옮기고 또 옮겨서 팠다
At last, Chipmunk cried, "We're done! Our work is complete!"
마침내,다람쥐는,"우리가!우리 작업을 완료된것을 저질렀구먼" 울었다.
But Goose said "Not yet. We still have to decorate
하지만 거위가말했다
-
- 16.11.28
-
- friends
- Friends can do things together.
친구들과 함께 할수있다.
A friend can pley with you and laugh with you.
친구 당신과 함께하는 웃음은 여러분들과 함께 갈수 있다.
A friend can help you fix a problem.
친구는 당신의 문제해결를 도울수 있다.
A friend can teach you new things
친구는 새로운것을 가르쳐 줄수있다
One way to make a friend is to talk.
한가지 방법은 친구를 사귀고 있다는 이야기를 나누는 것이에요.
When Joe met Eva, he asked her lots of questions.
조는 언제 에바를 만났다, 그의 질문은 그녀에게 많이 물었다
Then Eva asked Joe lost of questions
그런 다음에 에바는 조의 질문을 잃게 물어봤다
They learned all about each other.
그들은 서로에 대해 모든것을 배웠다
That's how they got to be friends.
그러니까 그들이 친구가 되어가고있다
One way to make a friend is to share.
한가지 방법은 친구를 사귀는것을 공유하는 것이다.
Sal shared her markers with Tom.
샐은 톰과 그녀의 마커를 공유했습니다.
Then Sal and Tom both made silly drawings.
그리고 샐과톰은 둘다 바보같은 그림을그렸다.
They had lots of fun together.
그들은 많이즐거웠었다.
That's how they got to be friends.
그러니까 그들이 친구가 되고 있어요.
Ana and Jada are good friends.
애나 그리고 제다는 좋은친구이다.
Jada can cheer Ana up when Ana feels sad.
애나가 슬퍼할때 제다가 애나에게 생기를줄수 있다.
Ana helps Jada to be brave when Jada feels afraid
애나가 제다 같게 느껴질때 제다가 용기를 가지게 되는데 도움이 된다.
They talk about their feelings.
그들은 감정에대해 얘기를한다.
All friends have things that are the same.
모든 친구들은 같다는것들을 본적이 있다.
Friends may look the same or like the same games.
친구들이 같거나 게임처럼 똑같이 보인다.
Meg and Bill both like to color.
메그와빌 둘다 색다른것을 좋아한다
That's how they are the same.
그러니까 그들이 같은게 있습니다.
Friends also have things that are different.
친구들 또한 서로 다른 제품이 있다.
Friends may look different or have different ideas.
친구들은 서로 다른 아이디어를 가지고 있다.
Ed is tall,but Lee is shorter.
에드는 키가크고, 리는 키가작다
Tha's how they are different.
그들이 어떻게 다른가.
Sometimes friends get to stay together.
가끔씩 친구들이 함께있게 됩니다.
They may live on the same street or go to the same school.
그들은 같은 거리에있거나 학교에갈수도있다.
But sometimes friends have to say good bye.
하지만 때때로 친구들과함께 그럼잘있어 할말이없었다.
They may move away or go to a different school.
그들은 또한 다른 학교로 가서 움직일지도 모른다.
Jen and Pam live far apart.
젠과 팸은 멀리 떨어져서 살고 있다.
But they are still friends.
하지만 그들은 여전히 친구이다
They talk on the telephoneand write letters.
그들은 편지를쓰고 전화로 이야기를 나눈다.
Jen visits Pam in the summer, and Pam visits Jen in the winter.
여름에 팸이방문을하고,젠은 겨울에방문을 했다.
Some friends are old friends.
어떤친구들은 오랜 친구들이다
You may know an old friend for a long time
당신은 오랫동안 옛 친구 알지 못했다.
You can make new friends, too.
너도 새친구들을 만들수 있다.
Friends can be old and new, and they may live near and far.
친구들과 새로운 기술 그리고 그들은 가깝고 멀게 살수있고 오래 될 수 있다.
There are many different kinds of friends!
거기에는 친구와 많은 다른 종류의!
-
- 16.11.30
-
- Chipmunk's New Home
- Spider, Skunk, Squirrel, and Goose wanted to go swimming.
거미, 스컹크, 다람쥐, 그리고 기러기. 기러기와 오리의 조류. 수영 하러 가기를 원했다.
They walked over to Chipmunk's house to invite theirfriendalong.
그들은 다람쥐의 집을 따라 그들의 친구들을 초대하고 걸었다
They walked and walked and walked.
그들은 걷고 또걷고 또걸었다
But where was chipmunk's house? "Chipmunk?" called Spider.
하지만 다람쥐의 집은? "다람쥐는?"거미라고 불린다.
"Chipmunk, where are you?"
"다람쥐는,어디있어요?
"Over here!" called Chipmunk.
"이쪽이에요!" 다람쥐는 불렀다
He climbed out of a muddy hole.
그는 진흙 구멍 밖으로 나왔다.
"What happened?" asked Skunk.
"무슨일이야?" 스컹크는 물어봤다.
"The rain washed my old home away," said Chipmunk.
"그 비가 고향을 씻었고,"다람쥐는 말했다.
"I have to dig a new burrow," said Chipmunk.
"나는 새로운 굴을 파헤쳐서,"다람쥐는 말했다.
Spider,Skunk, Squirrel and Goose knew what they had to do.
거미,스컹크,다람쥐와기러기 오리과의조류. 그들은 하는지를알고 있었다.
"Let us help you," said Squirrel.
"우리가 너를 도와줄께,"다람쥐는 말했다
"We can allwork on your burrow."
우리모두가 너의 굴에서 일을 할수있다.
So the friends helped Chipmunk.
그래서 친구들은 다람쥐를 도와 주었다.
They dug and dug and dug.
그들은 옮기고 또 옮겨서 팠다
At last, Chipmunk cried, "We're done! Our work is complete!"
마침내,다람쥐는,"우리가!우리 작업을 완료된것을 저질렀구먼" 울었다.
But Goose said "Not yet. We still have to decorate."
하지만 오리는 아직. 우리는 여전한 장식이 없다고 말했다.
Spider spun her silk in to thread.
거미의 실을 꿰기 위해 실크가 나가 떨어졌다.
Skunk and spider used the thread to make curtains and a smallrug.
스컹크와거미는 커튼과 작은 양탄자를 만들어 실을 사용했다.
Squirrel gathered nuts and seeds.
다람쥐는 견과류와 씨앗을 모았다
Goose used her feathers to make a blanket