일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
개천절
|
A New Painting
|
A New Painting
|
||||
A New Painting
|
||||||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
한글날
|
대체공휴일
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
|||
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
||||||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
||||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
||||
30 | 31 | |||||
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
||||||
-
- 16.10.03
-
- 개천절
-
- 16.10.03
-
- A New Painting
- "What will we do?" said Mr. Green.
우리는 무엇을 해야 할까?" 그린씨가 말했다.
"I know," said Mrs. Green.
"내가 알아요," 그린부인이 말했다.
"Let's make our own painting instead of buy one."
"우리가 만들 그림을 대신할 것을 하나 사자
"What a good idea!" said Mr. Green.
"좋은 생각이야!" 그린씨가 말했다.
-
- 16.10.05
-
- A New Painting
- The Green worked hard on their painting.
그린부부는 그들의 그림을 열심히 그렸다.
When it was finished, they were thrilled with it.
그리고 그것이 끝이 났다, 그들은 그것으로 인해 흥분했다.
"It's enchanting," said Mr. Green.
"이것은 황홀하다," 그린씨가 말했다.
"It look just like a photo," said Mrs. Green.
"그것은 정말 사진같다," 그린부인이 말했다.
"Even our dog seems to like it!"
"저것은 마치 우리 개인 것 같다!"
said Mr. Green.
그린씨가 말했다.
-
- 16.10.07
-
- A New Painting
- To celebrate the painting, the Green had a party.
그린부부는 그림을 기념하기 위해 파티를 했다.
"What a wonderful painting!"
"그림이 정말 멋있군!"
said all their friends.
그들의 친구들 모두가 말했다.
-
- 16.10.09
-
- 한글날
-
- 16.10.10
-
- 대체공휴일
-
- 16.10.10
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- "Are you nervous?" asked mom.
"너는 긴장했니?" 엄마가 물었다.
"No," said Chris cheerfully.
"아니," 크리스가 기분좋게 말하였다.
Maybe Chris was a little nervous.
크리스는 약간 긴장하고 있을지도 모른다.
Would his new school be different then his other school?
그의 새로운 학교는 그의 전학교와 다를까?
Would it be the same?
그것은 같을까?
-
- 16.10.12
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Mom took Chris to school.
엄마는 크리스를 학교에 데려다 주었다.
Mom and Chris met Ms. Clark, the principal.
엄마 그리고 크리스는 교장인 글러크씨를 만났다.
She took Chris to his classroom.
그녀는 크리스를 그의 교실로 데려다 주었다.
His new teacher, Mr. Greene, asked the class to say hallo to Chris.
그의 새로운 선생님인 그린씨는 반아이들이 크리스에게 인사를 시켰다.
"Hello!" every body said.
"안녕!" 모두가 말했다.
-
- 16.10.14
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Mr. Greene gave Chris a math book.
그린씨는 크리스에게 수학책을 주었다.
Then Chris sat down at his new desk.
그리고 크리슨는 그의 새로운 책상에 않았다.
The girl next to him helped him find the right page.
그의 옆에 있는 소녀는 그가 알맞은 페이지를 찾을 수 있도록 도와주었다.
The children were learning to measure how long things are.
아이들은 물건들을 재는 것을 배웠다.
Mr. Greene gave Chris a ruler.
그린씨는 크리스에게 자를 주었다.
The children measured things in the classroom.
아이들은 교실에 있는 물건들을 측정했다.
Chris measured his foot.
크리스는 그의 발을 측정하였다.
It was seven inches(17.8cm) long.
그것의 길이는 7인치(17.8cm)였다.
-
- 16.10.17
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Next, the children had reading.
그 다음, 아이들은 독서를 하고 있었다.
Students read parts of a story out loud.
학생들은 이야기 중 한 부분을 큰 소리로 읽었다.
It was about a mouse.
그것은 쥐에 대한 것이였다.
The mouse had lost his bicycle.
쥐는 그의 자전거를 잃어버렸다.
Mr. Greene asked them questions about the story.
그린씨는 이 이야기에 대해서 문제들를 냈다.
Chris raised his hand.
크리스는 그의 손을 들었다.
He answered one of the questions.
그는 문제들 중 하나를 대답했다.
-
- 16.10.19
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- The bell rang.
종이 울렸다.
It was time for recess!
쉬는 시간이다!
Everyone ran outside.
모두들 밖으로 뛰었다.
Some children played tag.
몇몇 학생들은 술래잡기를 했다.
Chris wanted to play, too.
크리스도 놀고 싶었다.
He didn't want to ask.
그는 물어보고 싶지 않았다.
A boy asked Chris to play.
한 남자아이가 크리스에게 함께 놀자고 물었다.
chris played the game, too.
크리스도 게임을 했다.
-
- 16.10.21
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- The children played until the bell rang again.
아이들은 종이 다시 울릴 때까지 놀았다.
Then, they returned to their classroom.
그때, 그들은 그들의 교실로 돌아왔다.
Mr. Greene talked about words that describe.
그린씨는 묘사단어(?)에 대해 말했다.
He asked the children to describe their classroom.
그는 아이들에게 그들의 교실을 묘사할 수 있냐고 물었다.
Chris said the words bright, brown, and square.
크리스는 밝은, 갈색, 그리고 광장이라는 단어를 말했다.
Mr. Greene wrote the words on the board.
그린씨는 그 단어들을 칠반에 썼다.
-
- 16.10.24
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Everyone in the class ate lunch together.
교실에 있는 모두가 함께 점심을 먹었다.
Then children asked Chris questions about where he used to live.
그때 아이들이 크리스에게 어디에서 살았었는지 물었다.
One girl asked Chris whether he had any brothers or sisters.
한 소녀는 크리스에게 형이나 누나가 있냐고 물었다.
Chris told the children about his other school.
크리스는 아이들에게 그의 다른 학교에 대해 말했다.
He told them about his brother and sister.
그는 그의 형 그리고 누나에 대해 그들에게 말했다.
-
- 16.10.26
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Then, it was time to go outside and play.
그리고, 밖으로 나가 놀 시간이 되었다.
Some children played basketball.
몇몇 아이들은 농구를 했다.
Chris played soccer with some others.
크리스는 몇몇 아이들과 축구를 했다.
He kicked the ball.
그는 공을 찼다.
he even scored a goal!
그는 심지어 골을 넣었다!
The children went inside when lunch was over.
아이들은 점심시간이 끝날 시간 이내에 갔다.
It was time for social studies.
과학을 공부할 시간이다.
-
- 16.10.28
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Mr. Greene showed the children a map of their town.
그린씨는 아이들에게 그들의 도시 지도를 보여줬다.
They found their school, the park, the firehouse, and the library.
그들은 그들의 학교, 공원, 소방서, 그리고 도서관을 찾았다.
-
- 16.10.31
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Another teacher came into the class.
또 다른 선생님이 교실로 왔다.
Her name was Ms. Torres.
그녀의 이름은 토레스였다.
She was a music teacher.
그녀는 음악선생님이였다.
Ms. Torres played songs on a small electric keyboard.
토레스씨는 작은 전자 피아노로 노래를 연주했다.
The class sang along.
학급은 노래를 따라 불렀다.