일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
개천절
|
A Going Away Present
|
A Going Away Present
|
||||
A pet That Firs
|
||||||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
한글날
|
대체공휴일
|
A Going Away Present
|
A Going Away Present
|
|||
A Going Away Present
|
||||||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
A Going Away Present
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
||||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
||||
30 | 31 | |||||
A NEW SCHOOL FOR CHRIS
|
||||||
-
- 16.10.03
-
- 개천절
-
- 16.10.03
-
- A pet That Firs
- At home, Dad hug sunny's cage up in the living room.
집에서 아빠는 햇볕이 잘 드는 새장을 거실에서 껴안았습니다.
"Listen to him sing!" said Mom.
"그 사람의 노래를 들어봐!" 엄마가 말했다
"I think Sunny will fit in just fine!" said Ella.
"나는 써니가 괜찮을 것 같아!" 엘라가 말했다.
-
- 16.10.05
-
- A Going Away Present
- Narrator: MS.Carson brings Curt and Gina,two of Mr.Fletcher's students,back to their classrom.
Narrator:MS.Carson은Mr.Flether의 학생 중 두 명인 Curt와Gina를 교실로 데려 왔습니다.
The students have been planning a surprise for Mr.Fletcher.
학생들은 Ms.Flether를 놀라게 할 계획입니다.
He is leaving.
그는 떠납니다.
Ms.carson: Thanks,curt and Gina.
고마워,curt그리고 Gina.
Ann,your father has been to see me.
Ann너의 아빠가 나를 보러왔다.
Ann:That's good.
Ann:그거 좋아요.
Mr.Fletcher:Something strange is happening here.
여기에서 어떤 이상한 일이 일어나고 있어.
-
- 16.10.07
-
- A Going Away Present
- Curt :please don't leave,Mr.Fletcher.
Curt :Mr.Fletcher 제발 가지 마세요
Gina:You are a great teacher.
Gina:당싱은 최고의 선생님이셨어요.
We have learned so much in your class.
우리는 당신의 교실에서 배운것이 많아요
Mr.Fletcher:It's been an especially good year being your teacher!
Mr.Fletcher:당신의 선생님이어서 특히 좋은 해였습니다.
Now the question is, are your stories finished?
지금 문제는 너의 이야기가 끝났습니까?
Narrator:Mr.Fletcher collects the stories.
Narrator:Mr.Fletcher는 이야기를 수집합니다.
Mr.Fletcher:These stories will be insteresting to read.
Mr.Fletcher:이 이야기는 흥미로울 것입니다
They will help me remember you.
그것들은 내가 너를 기억하도록 도와줄거야
-
- 16.10.09
-
- 한글날
-
- 16.10.10
-
- 대체공휴일
-
- 16.10.10
-
- A Going Away Present
- Narrator:Ms.Carson now asks for Ann, Gina, and Curt.
Narrator:Ms.Carson는 이제 Ann, Gina, 그리고Curt에게 묻습니다.
Mr.Fletcher:I can't imagine why Ms.Carson needs you all.
Mr.Fletcher:나는 Ms.Carson이 왜 너를 필요로 하는지 상상 할 수 없을 것이다
Ms.Carson:We will only be a minute.
Ms.Carson: 우리는 오직 순간 일 것이다
Narrator:Ms.Carson and the children return with a large box, party hats, and food
Narrator:Ms.Carson과아이들은 큰 상자,파티 모자,그리고 파티 음식과 돌아온다.
-
- 16.10.12
-
- A Going Away Present
- Mr.Fletcher:What is happening?
Mr.Fletcher:무슨 일이야?
Narrator:Let's Wash our hands, wear our party hats, and start the party!
Narrator:우리의 손을 씻고,파티모자를 쓰고 파티를 시작하자.
Narrator:The children give Mr.Fletcher the box.
Narrator:아이들은Mr.Fletcher에게 상자를 줍니다.
Inside is a large balloon with streamers tied to it..
안에는 깃발이 묶인 커다란 풍선이 있습니다.
The streamers have messages on them from the children.
깃발에는 아이들이 보낸 메시지가 있습니다.
Ann:Surprise, Mr.Fletcher!
Ann:깜짝 놀랐지,Mr.Fletcher!
-
- 16.10.14
-
- A Going Away Present
- Narrator: The children give Mr.Fletcher the box.
Narrator: 아이들은 Mr.Fletcher에게 박스를 주었다.
Inside is a large balloon with streamers tied to it.
안에는 커다란 풍선과 깃발 묶음이 있었다.
The streamers have messages on them from the children.
깃발에는 아이들이 보낸 메시지가 있다.
Ann: Surprise, Mr.Fletcher!
Ann:깜짝놀랐지 Mr.Fletcher!
Ms.Carson:Ann's Father brought the balloon this mroning.
Ms.Carson:Ann의 아빠는 풍선을 아침에 사셨다.
Gina:Ms.Carson helped us with our messages.
Gina:Ms.Carson 우리의 메세지를 도왔습니다.
Curt: Then we tied the streamers to the balloon.
Curt: 그런 다음 풍선에 줄무늬를 묶었습니다.
-
- 16.10.17
-
- A Going Away Present
- Mr.Fletcher: I will enjoy reading these!
Mr.Fletcher: 나는 이것을 재밌게 읽을 것이다.
Narrator:After school, Mr.Fletcher ties the balloon to his bike.
Narrator:학교가 끝난 후 Mr.Fletcher 풍선을 자전거의 묶은 다음.
He rides away.
그는 자전거를 탔다.
The children wave until he rides out of sight.
아이들은 그가 안보일 때까지 흔들었습니다.
-
- 16.10.19
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- "Are you nerveous?" asked Mom.
"너는 불안하니?" 엄마가 물었다
"No," said Chris cheerfully.
"아니요" 크리스는 즐겁게 말했다.
Maybe Chiris was a little nervous.
어쩌면 크리스 조금 긴장했을 거야.
Would his new school be differnt than his other school?
그의 새 학교가 다른 학교와 다를까요?
Would it be the same?
같을까요?
-
- 16.10.21
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Mom took Chris to school.
엄마는 학교에 데려 갔다.
Mom and Chris met Ms.Clark, the principal.
엄마와크리스는 Ms.Clark교장을 만났다.
She took Chris to his classroom.
그녀는 크리스를 그의 교실로 데리고 갔다.
His new teacher, Mr.Greene, asked the class to say hello to Chris.
그의 새 선생님인Mr.Greene은 수업에 크리스에게 인사 할것을 요펑했다.
"Hello!" everyboody said.
"안녕!" 모두가 말했다.
-
- 16.10.24
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Mr.Greene gave Chris a math book.
Mr.Greene는 크리스에게 수학책을 주었다.
Then Chris sat down at his new desk.
그 후 크리스는 그의 새로운 책상에 앉았다.
The girl next to him helped him find the right page.
그 옆에 소녀가 올바른 페이지를 찾을 수 있도록 도와주었습니다.
The childern were learning to measure how long things are.
아이들은 물건의 길이를 측정하는 법을 배우고있었습니다.
Mr.Greene gave Chris a ruler.
Mr.Greene은 크리스에게 자를 주었습니다.
The children measured his things in the classrom.
아이들은 교실에서 자기 물건을 측정했습니다.
Chris measured his foot.
크리스는 발을 측정했습니다.
It was seven inches (17.8 cm) long.
길이는 7 인치 (17.8 cm)였습니다.
-
- 16.10.26
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- Next, the children had reading.
다음으로 아이들은 책을 읽었습니다.
Students read parts of a story out loud.
학생들은 이야기의 일부를 크게 읽었습니다.
It was about a mouse.
그것은 쥐에 관한 것입니다.
The mouse had lost his bicycle.
쥐는 그의 자전거를 잃었습니다.
Mr.Greene asked them questions about the story.
Mr.Greene는 그들에게 이야기에 대해 질문했습니다.
Chris raised his hand.
크리스는 손을 들었습니다
He answered one of the questions.
그는 그 질문들 중 하나에 대답했습니다.
-
- 16.10.28
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- The bell rang.
종소리가 울렸다.
It was time for recess!
그것은 휴식의 시간이었다!
Everyone ran outside.
모두 밖으로 달렸다.
Some children played tag.
어떤 아이들은 태그를 연주했습니다.
Chris wanted to play,too.
크리스도 놀고 싶었습니다.
He didn't want to ask.
그는 말하지 않았다.
A boy from his class waved to Chris.
한 소년이 크리스에게 손을 흔들었다.
The boy asked Chris to play.
그 소년은 크리스에게 놀자고 말했다
Chris played the game,too
크리스도 게임을 했습니다.
-
- 16.10.31
-
- A NEW SCHOOL FOR CHRIS
- The children played until the bell rang again.
아이들은 종소리가 다시 울릴때까지 놀았습니다.
Then, they returned to their classroom.
그런다음 그들은 교실로 돌아 왔습니다.
Mr.Greene talked about words that describe.
Mr.Greene는 이야기 하는 단어에 대해 설명했습이다.
He asked the children to descrids bright,brown, and square.
그는 아이들에게 밝고, 갈색이고, 정사각형으로 묘사하도록했다.
Mr.Greene wrote the words on the board.
Mr.Greene은 보드에 단어를 썼습니다.