일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Inventor of the Telephone
|
Inventor of the Telephone
|
|||||
31 | ||||||
-
- 16.07.25
-
- Inventor of the Telephone
- Most teachers taught sign language,a way of speaking with your hand.
대부분의 선생님들은 당신들의 손으로 말하는 방법으로 수화를 가르쳤다.
Bell taught his father's Visible Speech.
벨은 그의 아버지의 시화법을 가르쳤다.
Bell was very curious about sound.
벨은 소리에 대해 호기심이 많았다.
He thought about sound and had many ideas.
그는 소리에 대해 생각했다 그리고 많은 발상을 가졌다.
One idea was for an invention that could send voice through a wire.
한 발상은 철사를 통해 목소리를 보낼 수 있는 발명품이였다.
He did not know how to make this invention.
그는 이 발명품을 만드는 방법을 알지 못했다.
Lle studied another machine called a telegraph.
국제교육협회는 다른 전화하는 기계가 전신하는 것을 공부했다.
The telegraph sent electricity through a wire.
그 전신은 철사를 통해 전기를 보냈다.
-
- 16.07.27
-
- Inventor of the Telephone
- The electricity made sounds.
그 전기는 소리를 만들었다.
The sounds were symbols for letters and words.
그 소리는 글자와 단어를 위한 상징 이였다.
Bell wanted the wire to carry voices!
벨은 그 철사가 목소리를 나르는 것을 원했다!
Bell worked on his invention with a man named Thomas Watson.
벨은 토마스 왓슨의 이름인 남자와 그의 발명품에 일했다.
Bell had an idea.
벨은 발상을 가졌다.
He put the wire in liquid, or something that is like water.
그는 액체 안에 철사를 넣고,또는 물과같은 어떤 것을 넣었다.
Bell's voice made motion in the wire.
벨의 목소리는 철사 안에서 운동을 만들었다.
The motion was the sound.
그 운동은 그 소리였다.
Liquid made the sound move better.
액체는 그 소리가 더 움직이는 것을 만들었다.