일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
개천절
|
A Mexican Festival(멕시코의 축제)
|
A Mexican Festival(멕시코의 축제)
|
||||
A Mexican Festival(멕시코의 축제)
|
||||||
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
한글날
|
대체공휴일
|
A Mexican Festival(멕시코의 축제)
|
A New School for Chris(크리스의 새로운 학교)
|
|||
A Mexican Festival(멕시코의 축제)
|
||||||
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
|
A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
|
A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
|
||||
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
|
A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
|
A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
|
||||
30 | 31 | |||||
A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
|
||||||
-
- 16.10.03
-
- 개천절
-
- 16.10.03
-
- A Mexican Festival(멕시코의 축제)
- "This festival has great music,"
"이 위대한 음악이 나온다."
said Alma's father. "Let's go listen
사이드 알마의 아버지가 말했다."가자 우리
to the band."
들어가보자."
He led the way to the stage.
그는 방법을 주도했다.
Nora saw men wearing big hats.
노라는 남자들이 큰 모자를 쓰고 있는 것을 보았다.
They were playing instruments
그들은 악기를 연주했고
and singing.
노래를 했다.
-
- 16.10.05
-
- A Mexican Festival(멕시코의 축제)
- "I like this music," Nora said,
"나는 이 음악이 좋아"라고 노라가 말했다.
"It sounds happy. The music must
"그 음악이여만 나는 행복합니다.
be the best part of the festival!"
축제가 다 좋은 점이죠!"라고 말을 했다.
"The music is great, but it's
"음악이 좋죠, 그러나 이것은
not the best part of the festival."
그렇게 좋지가 않아요.
said Alma. "Just wait!"
알마가 말했다."잠깐만 기다려 보게!"
-
- 16.10.07
-
- A Mexican Festival(멕시코의 축제)
- Then a group of dancers
댄서들과 그룹이 무대
came onto the stage. They were
위로 올라 왔다. 그들은
wearing colorful clothes and
화려한 옷을 입고 있었고
clapping
있었다.
"That looks like fun!" Nora
"재미 있어 보이는데!" 노라가
said. "The dancers must be the
말했다. "무용수들이 나와야
best part of the festival!"
최고의 축제 부분이야!"라고 말을 했다.
-
- 16.10.09
-
- 한글날
-
- 16.10.10
-
- 대체공휴일
-
- 16.10.10
-
- A Mexican Festival(멕시코의 축제)
- "They are great dancers,"
"그들은 훌륭한 댄서들이야,"
agreed Alma. "But they're not the
알마가 합의했다."그러나 그들의
best part of the festival."
가장 좋았던 부분이 아닙니다."
"What could be better than the
"댄서들 보다 좋을 수 없는게
dancers?" asked Nora.
뭐야?" 노라가 물었다.
"Just wait. You'll see!"
"그냥 보세요 기다려라!"
said Alma.
알마가 말했다.
-
- 16.10.12
-
- A Mexican Festival(멕시코의 축제)
- At the end, everyone cheered
멕시코를 위해 모두들 환호
for Mexico. The they all began to
했습니다. 그들의 댄스는 모든 것이
dance... even Nora and Alma!
시작했다... 심지어 노라와 알마까지!
"This is the best part!" Alma
"이것은 좋은 점이죠!" 알마가
said, "Dancing together!"
말했다, "함께 춤을 추는 것!"
'You're right!" said Nora. "I
'너~어어어 오른쪽!" 노라가 말했다. "나는
think this is the best part, too!"
이 춤이 가장 부분도 좋은 부분인데요!"
-
- 16.10.14
-
- A New School for Chris(크리스의 새로운 학교)
- "Are you nervous?" asked Mom.
"너는/강하니?/"질문했다/엄마가
"No." said Chris cheerfully.
"아니요"/ 말했다/ 크리스가/ 활발하게
Maybe Chris was a little nervous.
아마도/크리스는/이었다/작은/불안함이
Would his new school be different than
갈 것이다/그는/새로운 학교를/차이가 나는/그러나
his other school? Would it be the same?
그는/다른/학교를?/같을 것이다/학교 새로운 학교를?
-
- 16.10.17
-
- A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
- Mom took Chris to school. Mom and
엄마는/데리고 갔다/크리스를/학교로/엄마와
Chris met Ms. Clank the principal.She took
크리스는/만났다/절거덕 소리가 난다/주요한소리가/그녀는/데리고 갔다.
Chris to his classroom. His new teacher, Mr
크리스를/그의 교실로/그에게/새로운 선생님/그린씨가
Greene,asked the class to say hello to Chris.
요구했다/교실에서/반 아이들에게/크리스에게 인사하라고
"Hello!" everybody said.
"안녕!"모두들 말했다.
-
- 16.10.19
-
- A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
- Greene gave Chris a math book. Then
그린씨는/주었다/크리스에게/수학 책를/그리고 나서
Chris sat down at his new desk. The girl next
크리스는/앉았다/그의 새로운 책상에/그녀의/다음에/그는
to him helped him find the right page.
도와주었다/그는 발견했다/오른쪽 페이지를
how long things are. Mr.Greene gave Chris
긴 방법을/소지했다/그린씨는/주었다/크리스에게/
a ruler. The children measured things in the
자를/어린이는/정확히 쟀다/소지품들을/학교 교실에서
classroom. Chris measured his foot. It was
크리스는/정확히 쟀다/그의 발을/그것은/있었다
seven inches (17.8cm) long
일곱 센치를/(17.8cm)/긴
-
- 16.10.21
-
- A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
- Next, the children had reading. Students
다음,/어린이가/하고 있었다/책 읽는 것을/재학생이
read parts of a story out loud. It was about
읽었다/부분의/이야기를/화려한/그것은/있었다/약간의
a mouse. The mouse had lost his bicycle
쥐가/쥐는/화려한 것을 가지고있었다/그의 자전거를
Mr. Greene asked them questions
그린씨는/대답했다/그들의/질문을
about the story. Chris raised his hand
약간의/스토리를/크리스는/들었다/그의 머리를
He answered one of the questions
그는/답변했다/하나의 질문에
-
- 16.10.24
-
- A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
- The bell rang. It was time recess!
벨이/울렸다/그것은/있었다/쉬는 시간이
Everyone ran outside.
모든 사람들은/달렸다/밖에서
Some children played tag. Chris wanted to play, too.
몇몇 아이들은/술래잡기를 했다/크리스는/원했다/노느 것을/같이
He didn't want to ask.
그는/하지 않았다/청하지 않았다.
A boy from his class waved to Chris.
남자는/그의 교실에서/손을 흔들었다/크리스는
The boy asked Chris to play. Chris played
남자는/질문했다/크리스에게/노는 것을/크리스는/게임
the game, too.
하는 것을/같이했다.
-
- 16.10.26
-
- A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
- The children played until the bell
어린이들은/놀았다/종이 칠 때 까지
rang again. Then, they returned to their
다시 울렸다/그리고 나서/그들은/반환 했다/그들은
classroom. Mr. Greene talked about words
교실에서/그린씨는/말했다/약간 말을
that describe. He asked the children to
그러나/설명했다/그는/질문했다/어린이들은/
describe their classroom. Chris said
설명했다/그들을/교실에서/크리스는/말했다
the words bright, brown, and square.
선명한 말로/갈색으로/그리고/광장으로
Mr. Greene wrote the words on
그린씨는/작성했다/말로
the board.
판으로
-
- 16.10.28
-
- A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
- Everyone in the class ate lunch together.
모든 사람은/교실에 있었다/먹었다/점심을/다같이
Then children asked Chris questions about
그리고나서/어린이들은/크리스에게/질문했다/약간의
where he used to live. One girl asked Chris
어디에서/그는/사는 것에 익숙했다/한 여자는/질문했다/크리스는
whether he had any brothers or sisters. Chris
인지 어떤지/그는/어떤형제인지와/자매인지/크리스는
told the children about his other school. He
이야기 했다/어린이들은/약간/그는다른 학교를/그는
told them about his brother and sister.
이야기했다/그들에게/약간 그들은/형제와/그리고/자매
-
- 16.10.31
-
- A New School for Chris(크리스의 새로운 학교 )
- Then, it was time to go outside and play.
그리고나서/그것은/있었다/시간이/밖에/그리고/놀았다
Some children played basketball. Chris
몇몇 아이들은/농구를 하였다/크리스는
played soccer with some others. He kicked
축구를 했다/몇몇의 다른사람들과/그는/걷어찼다
the ball. He even scored a goal!
공을/그는/득점했다/골을!
The children went inside when lunch
아이들은/갔다/내부 안으로/점심을 먹으러 갔다
was over. It was time for social studies.
위에 있었다/그것은/시간이 있었다/사회적인/연구를